Moeder mengt zich in relaties..

Hey!

Ik heb woon sindskort op kamers en heb ook sindskort een vriend. Ik wilde vrijdag naar mn vriend toe, want hij woont niet in dezelfde stad. Nu is mn moeder nogal beschermend en heeft ze altijd gesteld dat een relatie eerst bij haar moest komen voor ik naar diegene toe mocht. K had altijd gedacht dat dit zou veranderen als k op mezelf zou komen te wonen, maar het tegendeel blijkt waar. Ik had het terloops verteld aan mn vader, die het weer terloops vermeld heeft aan mn moeder. K kreeg dus net de mededeling dat k niet naar hem toe mag voor zij hem gezien heeft. Mn vriend heeft een rottig verleden achter de rug, waar hij inmiddels uit is, maar dat mag niet baten. K ben bang dat mn moeder zich blijft mengen in mn relaties, want dat deed ze eerder ook, en blijft bepalen wat k wanneer doe. Zeker wanneer ze mn vriend niet mag… K begrijp en waardeer haar bezorgdheid, maar heb ook zoiets van… k woon op mezelf, en heb een eigen leven.

Tips, advies, meningen?

Je moet eens goed met haar praten ofzo,
laat bijvoorbeeld een foto van hem zien,
en zeg tegen haar dat je haar wel snapt maar dat ze je nu ook een x moet los laten ofzo! echt ik snap wel wat je hebt, mijn moeder bemoeit zich ook overal mee echt ZEER irritant, maarja, ;s
Succes! komt vast wel goed (:!

leg haar uit dat jij nu je eigen leven begint en meer vrijheid en verantwoordelijkheid wil en ook hebt, omdat je op jezelf woont. daar hoort dus ook bij eigen vriendjes kiezen en zelf je agenda indelen, maar dat je nog best rekening kunt houden.
lijkt me moeilijk dit, maar jij wordt nu volwassen dat moet ze toch ooit accepteren.

heb al een foto van m laten zien, maar das niet voldoende. Zelfs dan mag t niet :S

plus tis nu pas net gecancelled, mn afspraak. We wonen op een best wel grote afstand en tis daardoor moeilijk plannen iets te doen… nu zien we elkaar na mn vakantie net weer en moet ik t afzeggen. Zware teleurstelling bij hem en bij mij natuurlijk ook, en k kan er gewoon niks mee.

Als ik jou was zou ik eens rustig, als je een weekendje thuis bent ofzo, met je moeder gaan zitten en erover praten. Vertel bijvoorbeeld dan maar hoe je hem ontmoet hebt en laat misschien inderdaad een foto zien ofzo.
Vertel haar dat je aan het opgroeien bent en dat er nu bepaalde dingen zijn die je zelf kan/wilt dat ze je een beetje moet loslaten zodat jij je wat vrijer kan voelen. Je begint nu je eigen leven, lijkt me, en daar zal ze nog wel erg aan moeten wennen.

Of je moet liegen …
als dat andere allemaal niet helpt
dan zeg je gewoon dat hij niet kan of weet ik veel.
en dan spreek je gewoon met hem af & dan ga je later naar je ouders zegmaar. best wel stom dan dat ze daar zo streng over is…
want je bent nu oud genoeg om je eigen leven te bepalen toch…
Sterktee :O!!

Mijn schoonmoeder doet dat ook.

Gewoon niet zeggen dat je naar hem toe gaat en gewoon gaan!
Je woont op je zelf for christ sake! Je hoeft haar niet eens te vertellen waar je wanneer naartoe gaat.

Ik zou het er een keer met je moeder (met je vader erbij) over hebben, want het is wel een beetje raar dat je nu je op jezelf woont niet eens naar je vriend toe mag zonder dat je moeder hem gezien heeft…

zeg tegen je moeder dat het niet door gaat,
en dan ga je gewoon naar hem toe!
echt meid, anders mag je nooit wat ;o
sorry maar je moet het met die jongen niet laten verprutsen door je moeder!
want die jongen die denkt straks ook nog van laat maar ze mag niks van haar moeder. ( sorry dat ik dit zeg maar je moet er wel om denken :open_mouth: :$! )

hmm ik en liegen… k heb opzich een goede band met mn moeder en zou het jammer vinden als t hierdoor overhoop kwam te liggen. T was wel een groot punt in mn vorige relatie, en k wil niet dat het wéér een groot punt wordt. K heb toen flinke ruzie met mn moeder gehad.

Maar hoe ga ik met mn vriend nu om… we zijn allebei een beetje van de kaart omdat we hier ons lang op verheugd hebben. Hij is zelfs even weg gegaan, rondje lopen enzo… dis echt zo… irriterend.

ja oke,
ik vind het ook niet leuk om te liegen maar ik doe het ook weleens…
iedereen doet het wel’s maar ik bedoel je doet het dan 1 x
de volgende x neem je hem dan mee naar je ouders :wink:
en dan zeggen jullie gewoon dat het de eerste x is.
jullie hebben er beiden zo zinin ;o
dat vind ik ech tjammer.
maar je moet doen waar jij je goed bij voelt :wink:!

Ik zou er gewoon heen gaan. Je woont op jezelf en als je steeds blijft overleggen met je moeder dan zal ze steeds nee zeggen. Ik zou het denk ik gewoon mededelen en ze erbij zeggen dat je moeder daar geen invloed op heeft.

Het is niet liegen. Je hoeft je moeder gewoon toch niet alles te vertellen als je op jezelf woont? Zij vertelt jou toch ook niet alles?

inderdaad CocktailJEANS heeft gelijk.
echt dat is toch zo ?
je moet het doen, straks raak je hem kwijt
jullie balen allebei, sms of bel hem en zeg vrijdag gaat door!
echt ik zou het wel doen als ik jou was :wink:

Ze weet toch niet wanneer je naar hem toe wilt gaan? Je kan toch gewoon gaan?!

je woont nu kamers dan heb je alle vrijheid om te gaan te staan waar je wilt
niks meer met overleg

+ Je bent 18 jaar!

Vind het overigens wel lief dat je niet tegen je moeder wilt liegen.

tis niet alleen een kwestie van niet willen :stuck_out_tongue: k kan t gewoon niet. K word vuurrood, kan haar niet aankijken en als ze er naar vraagt ofzo dan vergeet ik vaak wat ik eerder heb gezegd :stuck_out_tongue: Mn geheugen is top, behalve met dit soort dingen. Dan werkt het nooit mee :stuck_out_tongue: Ze wist overigens van mn vader wanneer k naar hem toe zou gaan, fijn… ouders :stuck_out_tongue: Ze praten nooit behalve wanneer t me niet uitkomt.

K denk dat k er de volgende keer gewoon niks over zeg, tegen niemand niet. Kunnen ze er ook niks van zeggen… want pfoe zeg, dit is vermoeiend. K had over mn eerste date met hem ook niks gezegd, is goed gegaan toch, ondanks dat ze t volgens mij niet heel tof vond dat ze er niks van wist ^^ Leer voor de volgende keer iig ^^

Bedankt voor alle reacties trouwens! :slightly_smiling_face: