Moeder mag vriendinnen niet, help.

Zoals de titel al zegt; mijn moeder heeft zo’n beetje een hekel aan 2 van mijn vriendinnen. En ze zit soms zelfs te zeuren over m’n allerbeste vriendin die ik sinds de basisschool al ken (ik zit nu in 4vwo).
Ik weet echt niet wat ik hiermee aanmoet, ik ervaar het in ieder geval als heel irritant want ze probeert haar mening echt constant aan me op te dringen en het lijkt zo net alsof ze wil dat ik niet meer met ze omga ofzo. Ik vertelde mijn moeder tot voor kort nogal veel, als er wat was gebeurd ofzo wist zij het vaak meteen, iets wat ik nu dus wel uit m’n hoofd laat.
Elke keer als het bijvoorbeeld weer gaat over een van die vriendinnen is het gelijk van: nee het is gewoon een flapdrol, heb je niks aan, is geen echte vriendin, laat je zo weer vallen.
Ik heb al meerdere keren duidelijk tegen haar gezegd dat ze op moet houden zich met mij en m’n sociale leven te bemoeien maar ze wil gewoon niet luisteren. Steeds begint ze er weer over. En één keer zei ik ook zo van: Mens laat me dan gewoon lekker van dat soort vriendinnen hebben!
Zegt zij: nou oké maar dan zul je het vanzelf wel merken. Gosh!

En nu gaan m’n zus en m’n vader ook nog eens meedoen, want ik ben dus donderdag m’n grafische rekenmachine kwijtgeraakt in een lokaal, was nogal een gedoe maar het kwam erop neer dat mijn vriendin hem weg moest doen van de leraar en ze hem op de grond legde (ik heb zelf ook geeen idee waarom daar), en ik daarna uit de klas werd geroepen. Toen ik terugkwam om m’n tas op te halen dacht ik natuurlijk niet meer aan die rekenmachine.
Dit had ik dus verteld aan m’n ouders, deels zodat ze wat minder boos op mij zouden zijn, maar nu vinden zij dus dat het die vriendin haar schuld is en het allerergste is nog wel dat mijn MOEDER suggereerde dat zij hem misschien wel zélf in haar tas heeft gestopt. Nouja zeg! Dat gaat toch gewoon te ver of niet soms?

Ik kan er echt niet meer tegen, ik wil dat ze eens haar eigen leven gaat leiden en niet steeds m’n vriendinnen zit af te kraken. Als ik haar ‘‘advies’’ zou opvolgen zou ik geen vrienden meer over houden!

Dus… iemand?

Kan het dat je vroeger nogal veel over je vriendinnen zeurde en dat ze daarom de indruk heeft dat je vriendinnen niet zoveel waard zijn?

Dat verhaal over de rekenmachine vind ik ook maar vaag om eerlijk te zijn. Een rekenmachine leg je toch niet op de grond, waar iedereen er op kan stappen?

Waaròm heeft je moeder een hekel aan je vriendinnen?

Dit dus. En gewoon, commentaar negeren, je moeder trekt wel bij.

Tja, daar heb ik haar in het verleden wellicht inderdaad wat redenen voor gegeven, máár, dat wil niet zeggen, dat ze nu het volste recht heeft om te bepalen welke vrienden wel of niet goed voor me zijn, right? Maar dat is dan mijn mening.

Ik kan wel even een paar voorbeelden geven:

Die ene vriendin van de rekenmachine, is nogal druk van aard, en daardoor sleept ze me nog wel eens in situaties die ik in m’n eentje of met iemand anders niet zo snel tegen zou komen zegmaar. Zo moest ik laatst naar de coördinator ivm het stiekem weglopen van keuzewerktijduur. Nouja, we gingen niet echt wég maar we wilden iets uit de automaat halen die in de aula staat.
Volgens m’n zus heeft zij dus een slechte invloed op mij. Maar kom op, ik doe er zelf ook aan mee, het is niet zo dat zij de grote boosdoener is ofzoiets.

En die andere vriendin, hmm, ja, die heeft me nogal vaak laten zitten met fitness/zumba. We hadden samen een abonnement genomen op de sportschool en heel vaak belde zij af op het laatste moment omdat ze zich niet lekker voelde. Nou kon ik dit natuurlijk niet achterhouden voor m’n ouders omdat ik er daardoor vrijwel ook geen zin meer in had, en toen was het gelijk van: nou die meid is helemaal niet ziek die heeft er gewoon geen zin in, ja die is goed in het bedenken van smoesjes, daar zal ik maar goed mee oppassen.
Of dat inderdaad waar is weet ik niet, maar ik kan me zo dood ergeren aan m’n moeder, die denkt overal en alles gelijk over te hebben.

En sowieso, zij hoort alleen die verhalen en ze weet totaal níet hoe leuk ik het met die meiden heb en hoe lief ze kunnen zijn. Ze is nooit bereid om 2 kanten van het verhaal te zien, als je begrijpt wat ik bedoel.

Goh, ik heb een vriend die ook constant zeurt over zijn andere vriendengroep en de laatste keer had ik gezegd: ‘tja, je weet waar je aan begonnen bent he’ en toen is die helemaal tegen mij uitgevlogen.
Maar komaan, waarom ga je om met mensen die je niet eens kan uitstaan en die constant achter je rug praten vraag ik me dan af?
Ik weet niet of dat dit ongeveer jouw situatie is maar als het wel zo is, begrijp ik haar wel hoor. Het is gewoon vervelend om mensen constant te horen zeuren over hun vrienden die eigenlijk geen vrienden zijn.

Maar ik zou gewoon eens met je moeder praten, dat je het niet leuk vindt en dat je het op prijs zou stellen als ze haar mening voor zich wil houden als het om je vriendinnen gaat. Maar ik denk dan dat je ook mag verwachten dat als het eens slecht gaat met je vriendinnen, ze daar ook geen oor naar zal hebben.

Persoonlijk denk ik dat je eerst eens zal moeten nagaan of je ouders en zus niet gewoon gelijk hebben. Dat kunnen wij hier op girlscene niet weten natuurlijk.

Een vriendin van mn moeder heeft ook vaak geen zin om te sporten, maar het is zeker geen slechte vriendin. Ze gaan daarom ipv naar de sportschool ook wandelen of zo, of juist aan de koffie zitten. XD

Mijn moeder mag sommige vriendinnen van me ook niet, maar ze heeft gewoon veel mensenkennis en doorziet ze gewoon, want ze heeft ook elke keer weer gelijk…

Je moeder maakt zich waarschijnlijk gewoon zorgen om je. Aangezien je ook aangeeft dat ze niet altijd een positieve invloed op je hebben. Ik had het ook een tijdje met een vriendin waarvan mijn moeder liever had dat ik er niet mee omging. Het is nou niet zo dat ze me dat continue duidelijk maakte maar dat wist ik gewoon. Op dat moment dacht ik ook, ach stel je niet zo aan. Maar als ik er nu op terug kijk heeft ze groot gelijk gehad. Daarbij zal er wel een rede voor zijn aangezien je zus en je vader er hetzelfde over denken toch?