Moeder leest gesprekken

Hee meiden,

Mijn moeder is altijd heel nieuwsgierig en leest gesprekken op mijn telefoon. Soms vergeet ik ze te verwijderen en dan leest ze het, waarna ze me ermee confronteert. Ik en mijn vriend hebben het soms over hele gevoelige onderwerpen waarvan ik niet wil dat me moeder het leest. Als ik hierop inga krijgen we ruzie. Wat vinden jullie, is het prive? Heeft mijn moeder het recht om dit te doen?

Nee, dat vind ik absoluut niet netjes van je moeder.

Tuurlijk is het privé.

Eh ja, dat is privé en ik vind het niet normaal als je moeder dat allemaal gaat lezen. Ik zou eens een gesprek met haar aangaan waarin je uitlegt dat je het echt niet fijn vindt als ze je gesprekken leest en dat ze je beter gewoon kan vertrouwen.

Het is prive. maar ik vind toch dat in hele aparte uitzonderingen dat het wel nodig is. Bijvoorbeeld als je alsmoeder het gevoel hebt dat je dochter met een loverboy gaat, of andere dingen zoals drugs in eht spel zijn.
Uiteraard zou ik nooit mn dochter direct confronteren met dat ik iets in haar foon heb gelezen, maar ik zou eromheen praten.

Maar verder vind ik het prive. Ik zou - als ik zeker zou weten dat mn meoder t leest- een dik gesprek starten over n vette roddel over mn moeder. dat ze vreemdgaat, of dat er een seksfilm over haar verschenen is op internet etc. zoiets(en dan wel die persoon eerst verellen dat t nep is en dathij/zij mee moet praten)

hahaha

Heb je geen wachtwoord op je telefoon als je het scherm aan zet?

Wachtwoord

Ik vind het prive hoor!
App Lock, is een app dat je een wachtwoord kan instellen als je bijvoorbeeld naar je berichten gaat, galerij of iets anders. Dat kan je helemaal zelf bepalen.

Je moeder heeft naar mijn mening het recht niet om dit te doen. Ik zou er over spreken met je moeder, op een volwassen en rustige manier, om een ruzie te vermijden. Maak duidelijk dat je het echt niet vindt kunnen en dat je nood hebt aan privacy.

Je moeder hoort niet zomaar privé dingen te lezen, tenzij jij er mee instemd

Als jij vindt dat het privé is dan is het prive. Je moeder heeft dat soort dingen niet te doen. Laat je mobiel dus niet meer zomaar liggen, zeker niet als ie aan is.

Jup prive.

Wauw respectloos van je moeder, ze gunt je geen privacy ! Naja hopen dat als je erover hebt gepraat met haar dat ze ermee ophoudt… success

Kan je geen wachtwoord/pincode op je mobiel zetten? Dan zou ik dat gewoon niet. Niet alles is voor je moeders ogen. Weet je waarom ze dit doet? Je zou met haar in gesprek kunnen gaan hierover. En dan niet meteen beginnen te schreeuwen en verwijten te maken, maar op een rustige manier.

Haha, dat heeft mijn moeder ook wel eens gedaan toen ik wat jonger was (ben nu 19). Later heeft ze me uitgelegd waarom.

Ze zei dat de overgang van kleine meid naar de pubertijd ineens zo snel gaat, dat ze het gevoel had de controle kwijt te zijn. Ze wist niet meer met wie ik om ging, wat ik deed en wat mijn interesses waren. Dit wilde ik ook niet met haar delen want ik was immers een eigenwijze puber, haha. Probeer je moeder er een beetje in te begrijpen. Ze wil het beste voor je, en waarschijnlijk doet ze dit omdat ze het gevoel heeft dat je wat voor haar verbergt. Wat je ook doet, anders zou je je berichten niet verwijderen…

Tip: als je gevoelige dingen bespreekt, die niemand anders mag weten, bespreek het dan niet via je telefoon of computer…