Moeder leest appjes

Heyy,

Ik erger me echt dood aan mn moeder!
Ze leest dus echt iedere avond ofzo mijn whatsappjes. Ik vind dit echt niet chill, want ben een soort van bezig met een jongen maar die is 3 jaar ouder en (blablabla lang verhaal) mag ik dus niet meer met hem praten… En elke keer alles verwijderen is ook geen optie.

Heeft iemand tips, of kent iemand dit dat je ouders je appjes lezen?

-xxx-

Hoe oud ben je? Je kunt altijd een wachtwoord op je telefoon zetten…

Telefoon beveiligen met een wachtwoord/tekencode.

Voordat je een wachtwoord op je telefoon zet, zou ik eerst even vragen of ze tijd heeft om met je te praten. Dan zou ik zeggen dat het je opvalt dat ze je appjes leest, en dat je dat liever privé houdt. Je kan vragen waarom ze je appjes leest. Dan kan zij jou en jij haar beter begrijpen. Je kan aangeven dat als ze ze nog eens leest, jij een wachtwoord op je telefoon zet. Wanneer het nog eens voorkomt, zet je hem er op.

Hey iedereen, ik heb een wachtwoord op mijn telefoon, laatst veranderd omdat ik hem MOET zeggen. Moeder gister over de zeik dat ze er niet in kon. Maar bedankt! :couplekiss_man_woman:

Dan misschien toch maar alles elke keer verwijderen?

Ik zou toch echt even met haar gaan praten, omdat jullie allebei erg geïrriteerd klinken. Dat lijkt me de sfeer in huis niet fijn maken :wink:.

Ik weet niet hoe oud je bent ( aan je typstijl etc denk ik niet ouder dan 16), maar waarom zou alles verwijderen geen optie zijn? heb je liever dat je moeder alles leest, of wil je alles liever prive houden? Zelf vind ik het echt niet chill als mijn moeder mijn appjes zou lezen, en dat weet zij ook, dus daarom doet ze het niet.
Ik weet verder niet hoe het bij jou thuis er aan toe gaat, maar je moeder zal vast haar redenen hebben om het te willen lezen.

Betaal jij de rekening of zij? Wanneer zij het betaald vind ik het aan de ene kant niet meer dan logisch. Plus dat je niet als boven de 18 klinkt, en het dan juist fijn is dat ze geïnteresseerd in je is, in plaats van dat het haar niet boeit wat je uitvoert.

ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou met haar praten

Tja, ik vind het vrij normaal dat mijn moeder mijn aps leest. Weleens irritant inderdaad, als ze om uitleg vraagt, maar meestal vraagt ze niks. Doet ze het gewoon om even te kijken wat er zo speelt. Geloof ik. Kan me er niet druk om maken.
Hoe oud ben je?
Praat er eens over anders

Misschien is dit een gekke vraag, maar wat hebben rekeningen er mee te maken? Aangezien het over Whatsapp gaat, volgens mij.

Ik neem mn telefoon gewoon overal mee naar toe :stuck_out_tongue: En idd wachtwoord. Tis privé, beetje raar dat ze door je telefoon gaat.

lol mijn moeder zou 1) echt niet de moeite nemen mijn appjes te lezen en 2) zou het nooit bij haar opkomen om zoiets te doen.

nouja ik zou een verhaal ophangen met een kern van ‘mama ik wil niet dat je mijn appjes leest want ik wil dat je me vertrouwt dat als er iets belangrijks/ergs is dat ik het je zelf vertel’

Dit ja, je hebt niet minder recht op privacy, alleen omdat je de rekening niet betaalt. :")

Sorry, maar wat is dit voor een bullshit? :’)
Als mijn moeder altijd al mijn appjes zou lezen, dan is ze niet meer geïnteresseerd, maar gewoon focking creepy. Dit is geen interesse meer, maar een inbreuk op je privacy. Dat ze de telefoonrekening mogelijk betaald maakt geen flikker uit.

Inbreuk op privacy, ligt er toch ook aan hoe oud TO is.

Als ze 13/14 is vind ik het wel normaal hoor.

Ook als je 13/14 bent hebt je recht op privacy en hoeven je ouders niet alles te weten

Nou nee hoor. Als je wilt weten met wie ik praat, vraag je dat, maar je gaat niet door m’n telefoon zitten speuren als een of andere creep. Op die leeftijd mag je best wat dingen voor jezelf houden.

Mijn moeder heeft toen ik 14 was ooit msn gesprekken van mij gelezen en ik ben toen zooo boos geworden dat ze het echt niet in d’r hoofd heeft gehaald dat nog eens te doen.