moeder las dagboek

M’n moeder heeft mijn dagboek gelezen,en er staan best wel persoonlijke dingen in.
Ik weet niet ofdat ze alles gelezen heeft maar wat ze gelezen heeft is best wel erg.
Een vriend van mij zat voor de fun geile berichtjes te sturen,en die had ik in m’n dagboek geplakt,en natuurlijk leest mijn moeder die juist.
Ze heeft het tegen m’n vader verteld en zij denken nu dat die vriend een viezerik is.
Ik heb ze verteld dat het gewoon voor de lol was,maar schaam mij wel omdat zij weten wat hij gestuurd heeft,en ze mijn dagboek gelezen heeft.

Ik weet niet echt goed wat zeggen nu tegen mijn moeder,ze heeft best wel mijn vertrouwen geschonden want dat had ik niet van haar verwacht.
Maar nu is zij slechtgezind op mij,en vertrouwd ze me niet meer door die berichten,HELP.

Jij zou haar juist niet meer moeten vertrouwen!
ik zou er over praten, en ook goed duidelijk maken dat het echt niet kan dat zij jouw dagboek leest.

Ik zou zó boos worden als ik erachter kom dat wie dan ook mijn dagboek leest. Jij zou haar juist idd niet meer moeten vertrouwen. Een dagboek is persoonlijk, en daar blijf je dus ook vanaf.

idd!

En ik zou niet meer tegen haar praten totdat ze haar excuses aanbiedt(:

Ja,ze is eigenlijk niet eens zo een bemoeierig type,dus vind het wel raar.
Ik ga haar wel laten merken dat je dat gewoon niet doet in iemand anders zijn spullen zitten,want ik voel me er best wel rot over.

ik zou tegen ze zeggen , dat je het heel erg vind dat ze jouw dagboek heeft gelezen, en dat zzoiets erg privacy is, enzovoort

Je moet het zeker laten merken dat je het erg vindt. Zij zou het ook niet leuk vinden als jij in haar spullen zou neuzen.

Mee eens. Zoiets is prive en je hoort gewoon niet in andermans spullen te lopen neuzen.

idd.

sjeezes, ik zou echt zo hard tegen der gaan krijsen, en gewoon serieus alles overhoop gooien in haar kamer. En over paar jaar zou ik het nog niet vergeten zijn, en met elke ruzie over ‘vertrouwen’ zeggen ; ‘En dat zegt de gene die dagboeken van andere mensen leest.’

Juist niet krijsen, schreeuwen, kamer overhoop gooien of iets dergelijks. Maakt het alleen maar erger. Je moet haar even tijdelijk negeren & doen alsof ze even niet bestaat voor je. Laat zien dat ze je gekwetst heeft door haar de aandacht die je haar gaf niet te gunnen.

idd.

Jep, mee eens.

Je moeder hoort daar helemaal niet in te kijken.
Ik zou ontzettend boos zijn op haar, maar probeer er met haar over te praten waarom ze nou precies er in ging kijken en dat je dat echt niet vind kunnen.

Ik zou inderdaad ook een tijdje niet meer tegen haar praten, & Laten merken dat het niet normaal is dat ze in je dagboek leest…
Dat is gewoon privé & daar hoort zij gewoon niet aan te komen!

En dat ze boos is om zulke berichtjes vind ik onzin, Want je moeder is toch ook jong geweest? Alsof zij dat vroeger niet heeft gedaan…

Ik vind het vreemd dat je moeder joú niet meer vertrouwd. Zij leest in andersmans dagboek zonder toestemming, alsof zij dan wel te vertrouwen is? Confronteer haar daar maar eens mee.