Moeder haat liefde.

hi girls,
ik heb een probleem komtie:

sinds kort heb ik een vriendje, maar het is eigenlijk verboden door mijn moeder.
Mijn vader vindt het wel okee, maar het is vooral mijn moeder die het verbiedt.
We hebben er altijd wel ruzie over:
“MET WIE BEN JE NU WEER AAN HET PRATEN AAN DE TELEFOON, ZEKER DIE JONGEN”
of
“JE HEBT ZEKER MET HEM AFGESPROKEN OM HEM TE ZIEN”
terwijl he tniet zo is.
Maar toen wist ze het nog niet.
Met mijn vader kan ik veel beter opschieten dus die heb ik alles verteld en hij heeft niets aan mijn moeder vertelt.
Ik besloot op een gegeven moment het gewoon aan mijn moeder te vertellen dat er wel een jongenin mijn leven is.
Maar ze gaat dan zeuren over hoe het mijn school kan beinvloeden blabla, HET IS NOTABENE VAKANTIE!!!

Toenet hadden we weer ruzie dat ik hem aan de telefoon sprak.
GA LEKKER BIJ HEM WONEN
MORGEN KAN JE VERTREKKEN
IK VERBIED HET JE OOIT MET MIJN HUISTELEFOON TE SPREKEN.

ik had er gewoon genoeg van en ik zei keihard terug GOED MORGEN VERHUIS IK WEL LEKKER NAAR HEM, ALLEEN OMDAT JIJ HET WILT.
Ze is zooo gemeen, dan zegt ze tegen mijn vader dat ik haar heb uitgescholden voor van alles en nog wat TERWIJL DIT NIET ZO IS.
ik scheld mijn moeder niet uit ter informatie :expressionless:
mijn vader komt dan op me af, hey waarom doe je dit.
Uit frustratie heb ik geschreeuwd: IK HEB GEEN NORMAAL LEVEN HIER IN DIT HUIS.

ik word er gek van.

Met deze jongen heb ik ook wel een serieuze relatie ik bedoel het is misschien nog wel kalverliefde maar ik heb het gevoel dat dit wel serieus gaat worden.
Maar door mijn moeder ga ik hele erge twijfels hebben.
Ik heb het ook tegen mijn vriend gezegd en hij zegt dat je er niets van aan moet trekken, maar als je dit elke dag hoort, heb je wel het gevoel van:
Ik wil dit niet. is het niet beter om het uit te maken?

hmmm hebben jullie tips bedankt voor het lezen trouwens.
I feel like crying srsly :frowning_face:

ik ben 17 btw :expressionless:

Aaah, vind het heel rot voor je<3
Maar je moet het zeker niet uitmaken omdat je moeder dat wilt ofzo (heb het niet helemaal begrepen srry). Geef het wat tijd, je kunt toch gewoon met hem om blijven gaan? Dan bel je gewoon mobiel :slightly_smiling_face: En probeer het er over een paar dagen gewoon weer met je moeder over te hebben, misschien dat het werkt. Nja, ik ben niet zo goed in advies geven, maar zie dit dan maar als een upje.
Succes!

Ik heb geen idee wat je zou moeten doen.

[b]dankje!
ja mijn moeder weet niet eens dat het officieel is tussen ons.
maar soms heb ik het gevoel dat ze wilt dat ik 0 vrienden heb.
dat ik dan nooit het huis uitmag.
met jongens mag ik trouwens niet omgaan :
dont know why
ze zegt:
ze bedriegen je altijd.

komt omdat ze dit een keer in het verleden heeft meegemaakt.[/b]

Ik zou me spullen pakken en serieus een weekendje ofzo daarheen gaan.
Kijken of ze spijt krijgt van wat ze heeft gezegd.
Maar, dat is typisch een soort test die ik altijd doe.

Ik zou me er niks van aantrekken.
Mijn vader is ook anti, omdat ie vind dat het me school beinvloedt.
Nou, ze kunnen van mij de pot op, als ik verliefd ben, dan is dat vet jammer voor iedereen om me heen die het er niet mee eens is.
En sowieso hoeft me pa dat ook niet te weten :grin:
Ik weet toch ook niks van hem wat hij heeft uitgespookt vroeger (en misschien nu nog wel)?
En vaak is dat nog 90x zoveel erger dan als wij dat doen.

Erg voor je x Maar wa je ook doet begin hr nie uit te make or something . Wnt daar word ze juist bozer van … Binne paar dagen ng is proberen pratee & met je vader ook , zeg em dat je je moeder niet hebt uitgescholde , maar dan wel waar je moeder niet bij is , <3

[b]@ hierboven

:stuck_out_tongue:
wow, nee ik denk dat dat eerste idee de situatie verergert.
en ik heb het me de eerste 2 maanden ook niets van aangetrokken, maar uh dat gaat niet lukken als het nog lang duurt…[/b]

wel stom zeg dat ze dit dan uit op jou…
Pff ik weet ook echt niet wat je hier tegen zou kunnen doen!
Sorry, ik hoop dat je iets kan vinden ! :heart:

wel raar dat je niet met de huistelefoon mag spreken. Niet dat die huistelefoon ooit terug zou praten. Oke dit is een stomme opmerking x’]

NIET uitmaken, dan laat je je moeder winnen!
+ je bent 17 IN GODSNAAM.
Ik snap helemaal wat je bedoelt!
Gewoon proberen te negeren.
Je hebt nog steeds je vader als je hulp
nodig hebt of uit wilt met die boy van je!
Succes (:

Njaa is wel waar , probeer mt haar te praten en als het echt niet over gaat gewoon negeren x you have your daddy (:

I know…
khad al tegen hem gezegd, kdenk niet dat het gaat werken
en toen was het dooooooooood aan de telefoon bij hem.

niet uitmaken ;o.
ik zou gewoon rustig met je moeder er over gaan praten.
en dan vragen waarom het niet mag,
& als ze dan zegt ze bedriegen je.
dan zeg je keihard
OMDAT DAT NOU BIJ JOU EEN KEER GEBEURD IS.
het zijn toch ervaringen die ik zelf moet leren

Ga je echt weg dan of heb je het je papa verteld?
's Wel vreemd, bij mij is er niks van relatie ofzo en mijn moeder verdenkt zo’n dingen en wordt (meestal) kwaad door niks en bij jou heb je een relatie en wordt ze ook kwaad… :confused: maarja ze is diabeet, wordt supersnel kwaad, agressief :confused:
Probeer rustig te vertellen aan je moeder dat er niks mis is, en vraag haar waarom ze zo’n wantrouw-gevoelens heeft over een vriendje te hebben.
Waarschijnlijk heeft zij (of iemand uit haar dichte omgeving waar ze om gaf) iets (erg?) meegemaakt waardoor ze het niet wil dat je een vriendje wil.
Zijn je ouders gescheiden dan? Want je zegt dat ze liefde haat, dat betekent min of meer dat ze geen huwelijk hebben op liefde… xd

Zorg dat je vader met je moeder gaat praten?
ik heb eerlijk gezegd verder geen idee sorry.
wel heel veel sterkte!

haha nouja mijn kans op liefde dan.
Nee ik heb zo vaak met mijn moeder gepraat en ik heb er echt geen behoefte meer aan om nog maar 1 seconde naar haar geblaat te luisteren.
ja ze ontdekte een keer dat haar vriendje met een ander meisje uitging, terwijl zij een relatie hadden van 5 jaar. dus ik snap haar ook wel, maar ze is ZO bescheremend, zoo… ouderwets…

misschien moet je maar een weekje naar je vader gaan - dan dringt het wel tot je moeder door - & misschien kan je dan echt een goed gesprek met je moeder aan gaan. als je rustig blijft zal zei ook wel rustig blijven en kan je er normaal over praten…
heel veel sterkte!
x

haha, nee even om misverstanden te voorkomen, ze zijn niet gescheiden :stuck_out_tongue:
we leven met zijn 3-en onder 1 dak.

Wow, ik ben blij dat mijn ouders geen problemen maken om zoiets. Ik zou het iig NIET uitmaken! Verder zou ik niet weten wat je kunt doen, sorry. Maar ik wens je veel succes!

Wow ik vind het ook echt heeel rot voor je
nee niet uitmaken, en ja geenidee!Miss moet je een tijdje even naar een vriendin of familie gaan ?
maar ik wens je succes (: ! && over een jaar mag je ‘officeel’ het huis uit als je dat tenminste wilt he :grinning: