Moeder geeft beelden fataal ongeluk zoon vrij: eens/oneens

De moeder van de 38-jarige Britse motorrijder David Holmes heeft de beelden van het ongeluk waarbij haar zoon om het leven kwam online gezet. De moeder hoopt met de beelden andere motorrijders bewust te maken van de gevaren van motorrijden(LET OP: Schokkende beelden).

Zijn jullie het ermee eens of oneens dat de moeder de beelden heeft vrijgegeven?

Ik vind het wel dapper van die moeder. Het is inderdaad een boodschap aan iedereen om verantwoord te rijden.

Kan het filmpje ‘helaas’ niet bekijken maar ik vind het wel goed. Waar ik woon rijden ze ook zo godsgruwelijkgevaarlijk (vooral auto’s). Er is een paar weken terug nog een dodelijk auto-ongeluk gebeurt waarbij er iemand de auto uit is geslingerd.
Maar ze had het inderdaad wel beter gevaren van roekeloos rijgedrag in het algemeen kunnen noemen.

-edit- Heb het filmpje nu wel gezien en het lijkt mij meer die auto die niet uitkeek. Uiteraard reed die motor wel hard, maar die auto reed tever door de weg op.

Het lijkt me moeilijk om online te zetten, maar ik vind het heel goed dat ze het heeft gedaan. Hopelijk worden meer mensen zich bewust van de gevaren van hard rijden.

ik vind het goed van haar. misschien zet het mensen aan het denken.
ik las ergens dat die motor 160km per uur reed ofzo. misschien is het dan niet zo makkelijk in te schatten voor een automobilist dat die motor zo snel zo dichtbij gaat zijn ofzo? maar toch. het trekt wel de aandacht van mensen online, dus waarom zou het een slecht idee zijn?

Heftig! Ik vind het wel goed… maar inderdaad wel een beetje schokkend…

Filmpje doet het bij mij niet, maar ik vraag me af hoeveel invloed dit heeft. Ik heb het dus niet gezien, maar ik denk bij dit soort filmpjes altijd even ‘oh ja wat heftig, daar moet ik ook op letten’ en 5 minuten later ben ik het alweer vergeten.

Net goed. Veel motorrijders moeten eens dringend wakkergeschud worden.

Eh sorry? Maar het lijkt mij nou niet heel goed dat hier een dode voor moet vallen. Tuurlijk rijden ze altijd hartstikke gevaarlijk maar om nou ‘net goed’ te zeggen vind ik wel heel erg overdreven…

Voor mijn gevoel is de auto trouwens de fout ingegaan, hij ging gewoon te laat ‘oversteken’, waardoor hij de motor niet meer zag, denk ik.

Je verwacht ook gewoon niet dat iemand zo hard rijdt. En dan je idd ook al helemaal niet verwachten dat iemand zo snel bij je auto is

Ik vind het heel goed dat ze deze beelden heeft vrijgegeven. Ik denk dat er veel (jonge) motorrijders zich niet bewust zijn hoe kwetsbaar ze zijn op een motor. Je kunt zelf nog zo goed rijden, als een auto je over het hoofd ziet is het gedaan.
Mijn moeder is op de motor ook een keer aangereden, zij kon er niks aan doen en moest boven op de rem voor een auto die hem er ineens voor zette. Door het remmen slipte ze. Gelukkig reed ze niet hard en viel het allemaal mee maar als ze wel op deze snelheid had gereden was het heel anders afgelopen.

Daarom denk ik ook dat heel veel andere weggebruikers niet weten dat motoren niet zomaar kunnen remmen en dat ze daar wat meer rekening mee moeten houden dan met andere auto’s. (natuurlijk is dit een compleet ander geval want hij reed veel te hard maar over het algemeen dan.)

nee :’)

Wauw, ik dacht schokkende beelden als in schokkend-bloed losse ledematen, maar dit is eigenlijk nog schokkender.

Hopen dat het een beetje indruk maakt op andere motorrijders!

Heel veel ophef over deze reactie maar ik las hier niet in dat het ‘net goed’ is dat die motorrijder is overleden, maar ‘net goed’ dat het filmpje vrijgegeven wordt zodat iedereen het kan zien. Maar misschien zit ik er wel naast.

Verder vind ik inderdaad dat de motorrijder hier compleet in de fout ging. Hij reed echt belachelijk hard, iedereen die vaak genoeg op de snelweg rijdt kan beamen dat het ontzettend moeilijk is om dan afstanden/tijden in te schatten, daarom is te hard rijden ook zo gevaarlijk. Ik vind het wel goed dat de beelden zijn vrijgegeven, al is het maar 1 weggebruiker die zich hierdoor bewuster wordt van zijn rijgedrag.