Moeder gaat vreemd?

Hallo,

Ik vermoed dat mijn moeder vreemd gaat. 100% zeker weet ik het niet, maar er gebeuren hele vreemde dingen de afgelopen tijd.
Mijn ouders zijn al 6 jaar gescheiden, en mijn moeder had al heel snel daarna een nieuwe vriend. Die noem ik even R. R en mijn moeder zijn twee weken geleden uit elkaar gegaan na veel problemen en dergelijke. Ze heeft steeds meer contact met vrienden van vroeger, waaronder D. Hij heeft een vrouw en een dochter van 9. Nu, 2 weken nadat mijn moeder en R uit elkaar zijn, gaat D scheiden van zijn vrouw.
Dat was al een beetje apart, maar kan nog.
Ik hoor elke donderdag van 6 tot 7 te dansen en daarna slaap ik bij mijn vader, dus ik kom eigenlijk vanaf 6 uur niet meer in het huis van mijn moeder. De afgelopen keren ben ik niet naar dansen toegegaan en ben ik buiten gebleven omdat ik niet wilde dat mijn moeder me zou zien. Niet afgelopen keer maar die keer daarvoor was er niemand thuis toen ik rond kwart voor 7 richting huis liep en daar naar binnen keek, dus ben ik naar binnen gegaan en op mijn vader gaan wachten. Soms doe ik dat namelijk als ik teveel boeken heb, dan laat ik mijn vader me thuis ophalen ipv bij dansen.
Maar goed, ongeveer 5 over 7 zie ik dat mijn moeder aan komt lopen dus doe ik de deur voor haar open, loopt D achter haar naar binnen. Dat vond ik best apart, maar kon ook nog.
Nu afgelopen week ben ik weer niet naar dansen gegaan, kwart voor 7 was ik bij mijn huis en keek ik door het raam naar binnen, maar dat kon niet want de lamellen zaten dicht waardoor ik wist dat mijn moeder thuis was. Ik liep naar de achterkant om door het tuinhek naar binnen te kijken, en daar zag ik mijn moeder weer met D zitten. Ik kon ze niet goed zien doordat er een soort sliertjes voor dat raam hangen, dus ik kon niet zien wat ze deden.
5 voor 7 stonden ze op en liepen ze naar de keuken, waar ik zag dat hij haar een kus gaf, ook dat kon ik niet goed genoeg zien om te zien of het op de wang of mond was, maar wel dat het een kus was.
Toen liepen ze samen naar de parkeerplaats, ik heb ze niet gevolgd.

Als klap op de vuurpijl was ik zondag met stiefvader R uit eten, en vertelde hij dat hij al een tijdje vermoed dat ze vreemd gaat. Ik heb toen verteld dat ik het ook vermoed en hij heeft ook zo z’n redenen verteld. Ik vind dit allemaal héél raar, en vroeg me af wat jullie zouden doen nu? Want ik weet niet of ik er uberhaupt iets mee moet doen, maar ze doet ook ineens panisch over haar telefoon enzo, ik mag er niet meer aanzitten of aangeven of wat dan ook, en ze appt echt de héle dag.
Dus, wat zouden jullie doen?

Heel erg bedankt als je het hele verhaal hebt gelezen.

Praat er met je moeder over. Maar lees ik er over heen of begrijp ik het verkeer, je moeder heeft geen relatie meer naast D? Hoe gaat ze dan vreemd?

het is toch uit met die R hoe is het dan nu nog vreemdgaan

Maar je moeder heeft toch helemaal geen vriend meer maak ik uit dit verhaal op? Dus dan kan ze ook niet vreemd gaan.
Of gaat het er om dat ze waarschijnlijk al met D. afsprak toen ze nog bij R. was?

Ja dit bedoel ik dus, het is al een hele tijd zo.

Nou ik vind het anders wel vreemdgaan hoor, misschien speelde het al veel langer. Maar alsnog, je weet helemaal niks zeker.
Ik weet niet wat je het beste kunt doen sorry xx

Ja maar het is toch uit met die vriend dus wat maakt het dan nog uit?

hahaha ok mijn bericht klopt niet meer omdat we op hetzelfde moment iets stuurden :wink:

Ik heb geen idee wat je ermee moet… Wat een rottige situatie zeg. sterkte.

wow best heftig, ik zou aan je moeder vragen wat het nou precies is met D en waarom zij en R uit elkaar gingen.
in ieder geval zou ik haar niet gaan beschuldigen van vreemdgaan want daarna kan je een normaal gesprek wel vergeten denk ik.

Heftig… ken je overspel in de liefde? Daar laten ze aanwijzingen zien van mensen die vreemd gaan. Ik zou zelf persoonlijk mijn moeder even aanspreken, en vragen hoe dat nou allemaal zit.

Maaree…succes!!

Bedankt allemaal! Ik denk inderdaad dat ik met haar ga praten, maar haar niet ga beschuldigen van vreemdgaan. Lastig, want ik kan niet zo goed met haar praten, nog tips hoe ik het beste erover kan beginnen?

Tsja, ik snap dat het vervelend is (of nouja, niet helemaal eigenlijk, omdat ik nog nooit in zo’n situatie heb gezeten), maar ik vind eerlijk gezegd dat, grof gezegd, het jouw zaken niet zijn.

Wanneer jullie alleen zijn en ze in een goeie bui is kun je vragen of ze iets met D heeft, de rest volgt vanzelf je kan een gesprek niet van te voren bepalen. Succes!

Hmmzz… wel verdacht als je het mij vraagt. Zou het gewoon eerlijk vragen!

Ik zou m’n moeder er wel op aanspreken, ook al zijn dit niet jouw zaken. Een goed moment zoeken en er over beginnen, niet gelijk beginnen met beschuldigen.

Ik denk dat je moeder vast goede redenen zal hebben voor haar gedrag, misschien kan ze gewoon heel goed met hem praten over haar situatie en zijn situatie op dit moment en vind ze steun bij hem. Als je het beter wil snappen, zou ik gewoon met haar gaan praten.

Ik zou denk ik zelf echt doodsbang zijn voor de reactie…
Maar ik denk dat het beste toch is om zoals de meesten hier zeggen erover proberen te praten :wink: Succes en goeie moed!