Moeder en naakt

Mijn moeder vind het ‘lekker’ om op de bovenverdieping gewoon naakt door het huis te lopen. Moet ze zelf weten, maar ik hoef dit niet te zien…
En als ik aan het douchen ben, dan komt iedereen doodleuk binnenlopen zelfs mijn vader en mijn broer van 18 (ik ben 16). Maar ik vind het erg moeilijk om daar over te beginnen met mijn ouders. We hebben wel eens de afspraak gemaakt als iemand aan het douchen is dat de badkamer dan verboden terrein is, maar dit is al lang weer verwaterd.
Tips?!

Badkamer deur op slot doen?

Idd op slot of gewoon nog een keer zeggen. Zo raar is het niet dat je privacy wilt.

Uhh zet iets voor je badkamer deur?

Mag niet van mijn moeder. Dat is dus het probleem.

Waarom mag je de badkamer deur niet op slot doen?

Dan zal je er toch over moeten praten dat je het niet prettig vind dat iedereen zomaar binnen komt.

Ik snap dat je het lastig vind om te zeggen, maar het is toch het beste om gewoon te zeggen dat je het niet fijn vind als er mensen binnenkomen terwijl je aan het douchen bent. Waarom mag je badkamer deur niet op slot?

Ik snap wel dat de badkamerdeur niet op slot mag. Mag ik ook niet ,omdat als ik uitglijd ofzo kan me moeder me helpen of als er hoge nood is mijn vader. Maar bij ons is de Badkamer wel verboden terrein als iemand er in zit. Ik zou er welover beginnen tegen je moeder want dit is igg niet fijn

Je bent 16, je hebt je privacy nodig. Helemaal in de badkamer. Je moeder kan zeggen wat je wil maar een slot geeft je dan toch een veilig gevoel.

Als ik jou was, zou ik het gesprek toch aan gaan. Zo weet je in ieder geval wat ze erover zeggen en heb je het in ieder geval geprobeerd!

Huh, dat is echt heel raar. Ik vind dat je groot gelijk hebt hoor, je hoort toch gewoon privacy te hebben?

gewoon over hebben, en misschien kan je dan zo’n bordje op de deur maken met bezet en vrij, zodatzeweten dat je er in zit en zo hoeft de deur ook niet op slot.

ik heb het ook gewoon bespreekbaar gemaakt er was ene keer zat ik op de wc, deed mijn broer de deur open met ene doos negerzoenen en vroeg of ik er één wou XD haha

Ik ben het er mee eens dat de deur beter niet op slot kan, inderdaad in het geval van een ongeval. Maar je kan het beste erover praten of bijvoorbeeld een bordje maken zoals ze bij hotelkamers ook hebben.

Ben ik de enige die het niets kan schelen als mn familie me naakt ziet? :stuck_out_tongue:

Maargoed, ik kan wel begrijpen dat er mensen zijn die het niet fijn vinden. Ik zou het er inderdaad gewoon met je familie (of alleen je ouders) over hebben!

Ik snap dat de deur niet op slot mag, alhoewel ik dat wel altijd heb en mijn zus ook. Als er wat gebeurd kan niemand je helpen. Bij ons slot is het alleen heel makkelijk om die open te maken, dus dat scheelt wel.

Maar bij ons is het heel makkelijk, als je weet dat iemand doucht, of uberhaupt in de badkamer is komt er niemand binnen. Heel standaart eigenlijk. Ik vraag bij me vader en moeder ook altijd of ik binnen kan komen, zo ja, kom ik binnen, zo nee, vragen ze wat ik nodig heb.

Laat er een slot op zetten die opzich ook wel vanuit buiten open te maken is?
Wij hebben ook een slot die je met een beetje gepeuter binnen een paar seconde van buiten open kunt maken maar dan heb je toch gewoon prive aangezien iedereen weet dat de badkamer gewoon ‘bezet’ is. Succes!! x

Same here. M’n moeder loopt hier ook naakt, ik vind het nogal smerig, maar ben het wel gewend. Het is ook niet dat ik uitgebreid ga kijken. Zelf vind ik het ook vervelend als ze binnenkomen als ik douche, maar dat gebeurt gelukkig niet vaak.

Ik vind het ook ontiegelijk vervelend dat mijn moeder continu binnenkomt als ik in bad zit, om dingen te pakken enz. Erover praten heeft geen zin want zij vindt dat ze het recht heeft om er te komen, en we hebben geen slot op de deur.

Nee hoor, heb ik ook. Maar ik snap dat je soms gewoon even je privacy wil. Praat erover en maak opnieuw regels.