Hoi girlscene meiden,
Ik ben 18 jaar een woon nog thuis. Sinds een jaar of twee (tenminste, wat ik ervan weet) doorzoekt mijn moeder grondig mijn kamer. In mijn nachtkastje liggen spulletjes telkens net even weer anders dan de dag ervoor, er verdwijnen spullen uit mijn tas; pennen, aanstekers, etc.
Ook prive-items als voorbehoedsmiddelen liggen telkens op een andere plek. Ik vind het een inbreuk op mijn privacy dat mijn moeder telkens met een excuus of als ik niet thuis ben haar neus in mijn zaken steekt. Sinds een tijd heb ik een nieuwe relatie en dan is het niet vreemd als er condooms in mijn prullenbak liggen. Daar werd ze boos om. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze niet mijn vuilnis hoeft te doorzoeken en zich niet met mijn prive leven hoeft te bemoeien; als ze iets wil weten mag ze het ook gewoon vragen. Ik voel mij niet langer vrij in mijn eigen huis, en uit huis gaan is voor de komende jaren nog geen optie. Ik heb vanmiddag briefjes achter gelaten in lades en kastjes waarop staat dat ik wel in de gaten heeft dat ze mijn kamer doorzoekt en dat ze daar mee moet stoppen. als ik het aan haar vertel doet ze er niks mee.
Doen jullie ouders dit ook? of gaan zij zelfs verder in dit soort dingen? En wat kan ik eraan doen? :bored: