Moeder doorzoekt grondig mijn kamer

Hoi girlscene meiden,
Ik ben 18 jaar een woon nog thuis. Sinds een jaar of twee (tenminste, wat ik ervan weet) doorzoekt mijn moeder grondig mijn kamer. In mijn nachtkastje liggen spulletjes telkens net even weer anders dan de dag ervoor, er verdwijnen spullen uit mijn tas; pennen, aanstekers, etc.
Ook prive-items als voorbehoedsmiddelen liggen telkens op een andere plek. Ik vind het een inbreuk op mijn privacy dat mijn moeder telkens met een excuus of als ik niet thuis ben haar neus in mijn zaken steekt. Sinds een tijd heb ik een nieuwe relatie en dan is het niet vreemd als er condooms in mijn prullenbak liggen. Daar werd ze boos om. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze niet mijn vuilnis hoeft te doorzoeken en zich niet met mijn prive leven hoeft te bemoeien; als ze iets wil weten mag ze het ook gewoon vragen. Ik voel mij niet langer vrij in mijn eigen huis, en uit huis gaan is voor de komende jaren nog geen optie. Ik heb vanmiddag briefjes achter gelaten in lades en kastjes waarop staat dat ik wel in de gaten heeft dat ze mijn kamer doorzoekt en dat ze daar mee moet stoppen. als ik het aan haar vertel doet ze er niks mee. :rage:

Doen jullie ouders dit ook? of gaan zij zelfs verder in dit soort dingen? En wat kan ik eraan doen? :bored:

Goh wat gek zeg, niet leuk! Ik zou het ook absoluut niet fijn vinden als mijn ouders dit zouden doen. Weet je inderdaad niet waarom ze dat doet?

Het is niet ‘jouw’ huis, maar je hebt inderdaad recht op privacy. Ik heb alleen niet het idee dat je op een volwassen manier met haar in gesprek gaat. Die briefjes klinken nog al kinderachtig.

Daarnaast denk ik dat je je prullenbak gewoon even moet legen voortaan nadat je seks hebt gehad. Of in elke geval dezelfde dag nog. Maar dat zie ik dan zelf gewoon even als hygiënisch oogpunt.

Ik zou dat echt niet pikken. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar als mijn ouders dit zouden doen, zou ik echt een slot op mijn deur maken :’).

ik vind het raar… weet je ook waarom ze t doet?

Mijn moeder deed dit vroeger ook. Als ik mijn deur op slot deed dan bleek dat ze gewoon een reservesleutel had. Heel irritant. een van de redenen dat ik daar ook ben weggegaan.

Je kunt met haar het verhaal aankaarten. Ik ben ook een keer heel boos geworden omdat ze zomaar mijn post open maakt. Het is inderdaad een inbreuk op je privacy en als je duidelijk maakt dat je het niet prettig vind om zo te wonen dan denk ik dat dat best indruk maakt. Eventueel kun je aangeven dat je je eigen kamer wel schoonhoudt door af te stoffen, te stofzuigen etc. Heeft ze ook geen reden om in je kamer te komen.

Edit: en als ze moeite heeft met bijvoorbeeld een condoom, vraag dan ook waarom? Als ze wilt dat je niet in haar huis seks hebt dan vind ik dat je dat wel moet respecteren. Maar als ze dat niet vervelend vind dat moet ze ook niet gaan zeuren en je prullenmand doorzoeken :confused:

Mss, maar ik vond het eigenlijk best een geinige manier om je moeder bewust te maken van haar gesneak.

Mijn ouders doen dit ook niet. Alleen mijn moeder maakt zo nu en dan wel eens post open van me. Als ik dat zeg; dan doet ze het gewoon niet meer :slightly_smiling_face:

herkenbaar. de mijne deed zelfs brieven open die aan mij gericht waren en las ze. als m’n pc aanstond las ze m’n skypegesprekken en ze heeft me ooit gedwongen om haar al m’n sms’en te laten lezen. gelukkig ben ik daar weg. :’) een goede raad om haar te doen stoppen is er niet, ik spreek uit ervaring. zorg gewoon dat je niks beschamend op je kamer hebt, zo heeft ze niks om over te janken.

Nee mijn moeder doet dit niet en ik zou het ook echt niet waarderen. Probeer met haar te praten en zeg dat je het echt vervelend vind. Sorry verder weet ik niks.

Nee gelukkig niet, ik zou dat echt niet kunnen waarderen uiteraard.

-

volg mijn advies maar niet. narwhals narwhals…

dubbel. oops

top advies kuch

ja want dat is zeker de goede oplossing. :’)

Lekker volwassen ben jij bezig zeg. Echt topadvies wow.

TS, doe maar niet wat zij zegt, krijg je alleen nog meer problemen van en laat gewoon zien dat jij wel op een volwassen manier kan handelen

Je zou kunnen zeggen “het is hun huis” maar ergens vind ik dat zoiets hetzelfde blijft. Jij kiest toch wat je doet ? Ze houdt geen rekening met je privacy. Praten heeft niet zo veel zin denk ik, maar vermijd problemen en doe die condooms bv. direct weg of leg je persoonlijke spullen ergens waar je weet dat ze ze niet kan vinden.

ik zeg niet dat het goed was, maar ik had niet echt een andere keuze.
en ik werd er gewoon echt gek van, en vooral mijn school leed er ook aan.