Moeder doet moeilijk

Echt altijd als ik met iemand afspreek wel mijn moeder echt zoveel over diegene weten enzo, ze zoekt diegene zelfs op op facebook… Hierdoor spreek ik heel weinig af met jongens, ookal zijn ze gewoon normale vrienden, maar eigenlijk wil ik dit niet laten belemmeren door mijn moeder om het zo maar te zeggen, alleen ik vind het echt vervelend dat ze altijd alles wil weten, hoe ik diegene ken, wat diegene doet voor school en ga zo maar door.
Ik ben wel de oudste thuis dus ik snap dat ze een beetje voorzichtig wil zijn, maar ik vind het soms echt vervelend.
Iemand die weet wat ik hieraan kan doen? Want ik heb wel aardig wat jongens vrienden enzo en die wil ik wel gewoon zien zonder dat ik helemaal ondervraagd word enzo en steeds zeggen dat ik naar een vriendin ga vind ik ook niks, liegen heb ik een hekel aan…

Hoe oud ben je? :slightly_smiling_face:

Ik ben 18

Hm ok ja dan zou ik dit ook niet zo leuk vinden. Probeer je moeder, rustig, uit te leggen waarom jij het vervelend vind. Dat je 18 bent en heus niet stiekem tegen haar wil doen maar ze iets meer op jou moet vertrouwen.

Het is best vervelend ja. Ik zal eens proberen om erover te praten, want ik geloof ook wel dat ze me vertrouwd, alleen dat mag ze soms wel wat meer laten merken.

Ik zou het ook echt tegen je moeder zeggen! Of een afspraak maken van, als het echt iets wordt, dat je dan je moeder wel laat weten wie het is.

Als het echt iets wordt dan zeg ik het haar sowieso wel, zoiets ga ik niet voor me houden haha.

Ik zou je moeder gewoon een beetje voor het blok zetten. Haar vertellen dat je nu 18 bent, dat je heus wel zelf kan inschatten met wie je afspreekt, en dat je het haar laat weten als er ergens iets verandert, of als je met een nieuw iemand afspreekt.

Heb er ook last van. Ik ben 23, en toen ik op mezelf woonde was het wel oké, maar nu ik weer thuis woon. Vreselijk.

Heb ik ook dan gaat mn broer dat doen :flushed:

Je bent 18. Volwassen. Als je dalijk op je zelf woont kan je moeder zich ook niet over mee bemoeien. Ik vind het echt belachelijk.