Moeder betrapt

Hooi meiden,
ik ben echt heel erg geschrokken. Ik was op mijn moeders laptop en had wat afbeeldingen opgeslagen die ging ik terug kijken. Toen kwam ik op een filmpje waar me moeder bezig was met een andere man. Ik heb echt gehuild. Ik wil haar graag confronteren maar hoe? En zal ik het eigenlijk wel doen?

Je vader is hier niet bij betrokken?
Je ouders zijn gescheiden?

Ja mijn ouders zijn gescheiden.

Meen je dit echt? Bezig, in de zin van …? Wat awkward zeg, ik zou haar er niet mee confronteren eerlijk gezegd, waarschijnlijk zal dat de zaak er niet beter op maken.

Okee, ik zou haar ook niet confronteren.
Zij zal je eerder verwijten dat je op haar laptop heeft gezeten.
Hoe verward je nu even bent. Probeer het even los te laten.

ja maar ik vind het ook raar dat ze dit op haar computer zet terwijl ze weet dat ik en mijn zusje ook wel eens op haar computer zijn.

Het is ook niet raar.
Maar, jij neust dan in haar bestanden of niet?

Ze weet dat ik vaak op haar laptop ben aangezien die beneden staat. Maar ze weet ook dat ik wel eens foto’s bewerk en in haar bestanden opslaat, dat bedoel ik. Dus jullie denken dat ik niks moet zeggen?

Dus ze heeft het gefilmd? Lastige situatie…

Ik zou het denk ik ook niet zeggen…

Nee, ik denk dat je het niet moet zeggen.
Aan de andere kant, als jij een goede relatie met je moeder hebt, kan je het haar opbiechten dat je het filmpje hebt gevonden.

ik zou het niet zeggen op een toon van ‘MAM. IEL. HOE DURF JE!?!?!?!?!’ ze is ook maar een mens.

maar zeg wel gewoon eerlijk dat je het hebt gevonden, en graag wilt dat ze zulke dingen niet zomaar op de laptop opslaat waar jij en je zusje op kijken.

al zou het moeilijk zijn ik zou dit denk ik wel zeggen anders moet je hier heel erg lang mee rond lopen en ouders vinden eerlijkheid heel erg fijn:) zeg het gewoon op een rustig moment

Ik denk dat ik het gewoon rustig ga zeggen als we even alleen zijn niet waar mijn zusje bij is natuurlijk.

oh wat erg, ik zou haar dr wel op aanspreken hoor. want ze weet dat jullie op die laptop zitten, dus ze verbergt het niet. en anders blijf jij dr ook maar mee zitten natuurlijk…

Wat brutaal van je moeder. Ze zet zulke filmpjes op de laptop terwijl ze weet dat jij en je zusje er regelmatig opzitten? So hè :")

Maar goed, je hebt het eenmaal gezien en ik zou het er absoluut met haar over hebben.

Maar waarom zet ze die die filmpjes op haar laptop als ze weet dat jullie er op zitten?
Nouja… Begin een rustig gesprek met je moeder en vertel het rustig.

Ik heb best een goeie band met mijn moeder maar ben bang om het te vertellen, hoe moet ik dan beginnen?

gewoon recht toe recht aan, zeggen waar het op staat.
er niet een te groot probleem van maken.