Moe

Hoi,

Ik ben dus moe, zegmaar bijna altijd.
Het is zo vermoeiend allemaal ):
Ik kan veel minder dan ik normaal deed, moet dingen afzeggen en ik kan zoals bijvoorbeeld vandaag, sommigen dagen niet eens naar school.

ik bezorg elke dag de telegraaf en sta dus om half 6 op, maar ik lig ook in de avond niet later dan 10 uur in mijn bed, vaak eerder
ook doe ik veel middagslaapjes , ik weet dat het niet goed is, maar ik moet wel.
ik reed altijd veel paard enzo. maar buiten school spreek ik nu alleen nog af met mijn vriend.
voor de rest niks

ik heb bloedonderzoek gedaan en er is niks uitgekomen…
ik loop wel al een hele tijd bij een psycholoog, ze denkt dat ik depressief ben.
ik heb al een jaar dit soort problemen maar ik begin er zoo genoeg van te krijgen

kan iemand mij helpen met ideeën of dingen die ik nog kan proberen?

een meisje uit mijn klas heeft precies hetzelfde.
en ook dat er bij bloedonderzoek enz niks is gevonden
ze zijn al hiernaar op zoek sinds haar geboorte…
ze weten nu nogsteeds niet wat het is
maar sterkte voor jou !

Ik heb precies hetzelfde, ik heb ook een bloedonderzoek gehad, kwam ook niks uit. Ik weet 't ook niet.

Ik had pfeiffer, voelde me ook zo enzo, maar dat kwam ook pas de derde keer uit het bloedonderzoek. Dus ik zou je nog een keertje laten testen.

Ik heb het ook, ziekenhuis onderzoeken en alles gehad, komt niks uit.
heb het nu al 4 jaar en mijn leven wordt er best wel door verpest.

Tja ook ik ken het, loop er nu al 2,5 jaar mee en nog steeds niks specifieks gevonden. Op een gegeven moment is uit een bloedtest gekomen dat ik een allergie heb.
Daarvoor ben ik inmiddels al 4 keer naar het ziekenhuis geweest om te onderzoeken wat maar er is nog steeds niets gevonden. Misschien kan je je ook een keer laten prikken op allergieën?

Als je heel druk in je hoofd bent en misschien zoals de psycholoog denkt depressief te zijn kan je ook erg moe worden.
Mijn psycholoog had me een hele lange vragenlijst in laten vullen waaruit blijkt of je wel of niet depressief bent, heb je dat ook al eens gedaan?

Had ik ook… Toen hebben ze ook veel onderzoeken gedaan, veel verschillende dokters etc. Ik was langs die moeheid ook erg vaak ziek. Laterna is er uit gekomen dat ik tekort had aan vitamine B12. Hiervoor heb ik (homeopatische) tabletten gekregen vol met vitamine B12 en injecties B12. Toen ben ik helemaal opgeknapt.
Als ze prikken, prikken ze meestal niet op B12. Daardoor heeft het zolang geduurt bij mij totdat er iets uit kwam.

Heb het ook, nog niet zo lang. dus ik hoop dat t weer over gaat.
sterkte!

Welkom bij de club
Ik had ook op een gegeven moment dat ik elke dag hoofdpijn kreeg en niet meer normaal naar school kon fietsen ! Aan de hoofdpijn konden ze niks doen maar ik heb wel weer mijn conditie opgebouwd. Tevens hebben de gesprekken met de psycholoog mij wel geholpen en gaat het inmiddels stukken beter ! Wel gebruik ik het weekend om bij te komen

Ik heb het een hele tijd gehad, het was toen ziekenhuis in ziekenhuis uit. Ik ben toen geopereerd, en vervolgens is het nog slechter gegaan. Ik heb van alles geprobeerd, maar niks hielp. Uiteindelijk ben ik bij iemand terechtgekomen die me aanraadde om geen melk meer te drinken, en momenteel gaat het een stuk beter! Het heeft me echt geholpen. Het klinkt onwaarschijnlijk, en dat vond ik eerst ook, maar ik voel me nu echt beter.

Wow, wat hebben veel meiden het hier zeg! Ik zou nog een keer een bloedonderzoek doen, en anders een lichamelijke test, misschien zit het niet in je bloed, maar heeft het met andere factoren te maken.

Ik had er ook last van, en met bloedonderzoeken kwam er nooit iets uit, ben toen naar een ander ziekenhuis geweest. En daar hebben ze mijn ontlasting ook nagekeken. En toen kwam er dus uit dat ik een e.coli bacterie én parasiet had. En daar kwam de moeheid vandaan. Heb daar anti biotica voor gehad, en heb nu helemaal nergens last meer van.

CVS? Al denk ik dat je dan nog vermoeider zou moeten zijn…
Ik ken 2 mensen die dat hebben en die kunnen niet eens naar school door hun vermoeidheid.

Wat zijn er trouwens veel verschillende oorzaken zeg. :astonished:

CVS betekent niet meteen dat je niet meer naar school kan.
CVS is niet meer als, je hebt een chronische vermoeidheid (van meer dan 3 maanden dus) en ze kunnen geen medische oorzaak vinden, dan heb je CVS.
Zelfde als PDS, Je hebt prikkelbare darmen, maar geen achterliggende ziekte zoals Crohn oid, dan gooien ze het ook op PDS.
Wat niet wegneemt dat het heel vervelend is, want ik heb beide en ben het soms echt zat…

ja die test voor depressie zou ik krijgen van mijn psycholoog, ik moet volgende week maandag én dinsdag weer, dus dan ga ik vragen of ik die snel kan doen

Ontlasting testen is misschien ook een goed idee…

bedankt allemaal alvast (:

ik wacht op dit moment op de bloed uitslag -.-

Ik heb het ook een poos gehad, ook na bloeduitslagen helemaal niets.
Het bleek stress te zijn. Want in de zomer ging het lang goed en nu school weer op de rit is, ben ik weer terug bij af.

Ik heb hetzelfde maar weet ook wel waar 't aan ligt.
Sterkte! Hopelijk voel je je snel beter.

ik heb precies 't zelfde, alleen dan in ergere mate en dat al 6 jaar lang.
ik heb ook heel lang verschillende onderzoeken gehad en daar kwam ook niks uit
ze hebben vorige maand bij me vastgesteld dat ik CVS/ME heb.

wil niet zeggen dat jij het ook hebt, maar dat zou het eventueel kunnen zijn.
ik zou zeggen, ga er vooral achteraan en blijf het aangeven bij je dokter zodat je kunt uitzoeken waar het aan ligt.