Moe

Ik heb een vraagje,
Ik eet de laatste tijd minder, gewoon omdat ik geen honger heb.
Kan het zijn dat je daar moe van wordt? Ik ben de laatste paar maanden namelijk heel erg moe, terwijl ik wel gewoon genoeg slaap denk ik.
ik was gister om 9 uur al gaan slapen, en vanochtend om 8 uur wakker. En nu ben ik alweer hartstikke moe…
Weten jullie misschien of dit door dat eten komt, of dat dat helemaal niet kan?
(sorry als hier al een topic over is!)

dat kan best.
van eten krijg je energie,
en als je minder eet,
heb je dus minder energie.

Misschien mis je vitamines

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik eet ook minder, gewoon omdat ik moe ben en dus zo weinig doe, dus dan heb je ook geen trek. maar meer eten werkt ook niet, voor mij in elk geval niet.

Als je moet bent, moet je meer gaan sporten. Hoe raar het ook klinkt, van regelmatig sporten (zoals eventjes een halfuurtje hardlopen) krijg je meer energie, vooral op de lange termijn voel je je er energieker door.

eet je wel genoeg ijzer?

het kan zeker dat als je minder eet dat je moe bent. als ik minder eet kan ik me ook erg moe en zo ‘slap’ voelen…

Dat kan zeker.
In eten zitten heel veel voedingsstoffen, als je daar te weinig van binnenkrijgt voel je je moe en futloos.
Dus probeer wat meer te eten, ook al heb je er geen zin in, probeer het toch.
Desnoods stapje voor stapje, dus niet ineens het dubbele gaan eten van wat je nu eet, maar steeds wat meer, dan kan je maag enzo er ook aan wennen dat je weer meer eten krijgt. :slightly_smiling_face:

Nou, volgens mij eet ik wel gewoon genoeg vitamine,bijna elke dag 2 stuks fruit…
en ook drink ik heel veel water.
Ik ben allen niet zo’n goede ontbijter, en daarmee bedoel ik soms maar een halve boterham ofzo, omdat ik echt geen honger heb. s’middags 2 boterhammen, en s avonds gewoon wat we eten. En dan tussendoor of s avonds nog fruit…
Bewegen, ik fiets elke dag naar school en weer naar huis, maar dat is maar 10 minuten :stuck_out_tongue: en dan sport ik nog 2 uur in de week.

Ik vind het een beetje aanstellerij als mensen zeggen: ‘ik heb geen honger’. Sorry als je dit verkeerd opvat, maar dan moet je jezelf gewoon dwingen op te eten, zeker als je je moe/zwak gaat voelen. Neem desnoods een breaker ofzo.

Je kan zeker moe worden van te weinig eten. Helemaal als je naar school gaat etc, dan heb je nou eenmaal energie nodig en die haal je uit je voeding. Dus, dwing jezelf smorgens tot een hele boterham en een glas melk (of maak iets lekkers zoals een tosti of lekkere cruesli, zodat je er meer zin in hebt?) en neem meer brood mee naar school. Ook fruit en schoolkoekjes zijn lekker/goed/handig. Naarmate je meer gaat eten zul je zien dat je vanzelf meer energie krijgt.

*zie je lichaam als een auto. Dit klinkt mss wat raar, maar ik bedoel het zo: een auto heeft brandstof (benzine) nodig om te werken, te rijden. Jouw lichaam heeft net zo goed brandstof nodig om te werken, en dat is eten.*

Het is ook een beetje de leeftijd. Ik ben ook vaker moe ookal zijn mijn gewoonten niet veel veranderd i.v.m. eten en slapen.

misschien slaap je te lang? voor iedereen is dit verschillend. jij slaapt bijv. nu dus 11 uur. terwijl als ik 11uur slaap ik bijv. echt heel moe ben. maar als ik maar 7uur slaap, ben ik zo fit als wat. xd
misschien moet je daar even mee wisselen, zodat je jouw goede tijd kan vinden?

Heb je toevallig ook van andere dingen last. Dat je bijvoorbeeld veel hoofdpijn hebt, of ergens anders en niet weet waar door dat komt?