Moe

Hallo,

Ik ben de laatste tijd erg moe, ik slaap rond de 6,5 tot 8 uur per nacht (op een schooldag). Ik ben vegetariër en ik slik vitamine B12. Waarom ben ik zo moe? Weet iemand wat dit kan zijn en wat jk eraan kan doen?

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Ben je al lang vegetariër? Je moet er namelijk voor zorgen dat je voldoende eiwitten, ijzer, vitamines ophebt. Als je een ijzertekort hebt, kan dat enorme vermoeidheid veroorzaken en daar kan ik zelf van meespreken, alleen was het om andere redenen. Daarvoor heb ik ijzerpillen moet slikken en het is ook verbeterd.
Misschien slaap je te weinig voor je lichaam? Het gemiddelde is 8uur, maar misschien heb je heel wat meer nodig? Ik som hier trouwens gewoon een paar dingen op, misschien kan je best eens bij je dokter langsgaan?

Ik sliep ook altijd 7 a 8 uur per nacht, at gezond en vegetarisch en voelde me goed, toen ineens een grote vermoeidgeid toesloeg. Bij mij bleek het pfeiffer te zijn en ik heb er nu een paar maanden later, nog steeds last van. Ik zou zeggen: ga naar de huisarts en laat je testen. Als het pfeifder is, weet je waar het vandaan komt. En wat ook de oorzaak is: neem rust! Rusten kan nooit kwaad. Ga meer slapen, pubers hebben eigenlijk 8-10 ur per nacht nodig.

6,5 tot 8 vind ik helemaal niet veel. Ik moet op zijn minst 8uur slapen om mij fit te voelen (verschilt per persoon natuurlijk). Dus probeer gewoon om simpelweg meer te slapen? Verder eens met G-A-L-A-X-Y.

Het is ook de tijd van de tentamens. Misschien heb je last van veel stress van de tentamens?

Ga langs de huisarts en bespreek het. Dan komen jullie er vanzelf wel achter waaraan het kan liggen.