Moe.

[i]Hoi,

Het valt mezelf op, dat ik de laatste tijd gewoon echt erg moe ben. Ook speelt hoofdpijn ermee de hoofdrol. Ik vind het nogal hatelijk, want ik kom echt dag in, dag uit met een chagrijnig hoofd uit mijn bed enzo. Ik weet het niet zeker; maar IN mijn been, zit een knobbel. De arts zei dat dit een vetknobbel is. Maar het is heel raar sinds dát ik die knobbel heb ( dat is al bijna 3 weken ), dat ik ook heel erg moe ben, hoofdpijn, heel veel spierpijn dan normaal als ik heb gewerkt, last van nachtzweten, rugpijn en dergelijke. Ik ben dan gewoon helemaal uitgeput.

• Ik ga op tijd naar bed en kom er op tijd uit.
  • Sinds de laatste weken kan ik niet meer uitslapen, terwijl ik dat eerst wel kon… Normaal werd ik altijd tussen 11 uur en half 12 wakker ( in het weekend ), nu is dat dus telkens rond half 8/8 uur 's ochtends.
  • Ik slaap goed, ik eet normaal, niet echt stress heb ik ( beetje examen zenuwen, maar daar kan ik wel tegen (: )
  • Er is niets ernstigs gebeurt met me, wat daar invloed op zou kunnen hebben. Alleen dat anderhalve maand geleden mijn ex ons relatie heeft beëindigt van anderhalf jaar…
  • Last van heel veel naar de wc gaan. Niet misselijk ofzo, maar gewoon… Heel veel plassen.

Heeft iemand dit ook gehad?
Wat zou het toevallig kunnen zijn?
Is het raadzaam, dat als mijn eigen huisarts weer van vakantie terug is, dat ik eventjes terug ga mocht het niet over zijn en die knobbel niet weg zijn?

Bedankt voor het antwoorden alvast.

( Ik zat eigenlijk eerst te denken aan Pfeiffer. Want 2 maanden lang wordt ik ook onregelmatig ongesteld ( dan weer 2 weken te laat, dan een week te vroeg… eerst had ik het altijd regelmatig ). En dat soort dingen… Ik was er een paar jaar geleden op getest, en ik had niets…? )[/i]

Het kan best pfeiffer zijn ja! ik dacht eerst ook dat ik pfeiffer had en ben naar de huisarts gegaan om bloed te prikken. misschien moet jij dat ook even doen voor de zekerheid ?
Hier een linkje met info over pfeiffer http://mens-en-gezondheid…-ziekte-van-pfeiffer.html
Het kan ook zijn dat je bloedarmoede hebt als je hooikoorts hebt kan het daar ook aan liggen ! Ga niet meteen van het ergste uit, het kan allemaal meevallen. Vertel je huisarts hoe lang je er al last van hebt, en vertel ook over eventuele andere klachten, al lijken ze niet erg, dit kunnen aanwijzingen zijn waar je huisarts veel aan heeft.

Het kan idd bloedarmoede zijn!
Ga even naar je huisarts en vertel je verhaal :slightly_smiling_face:!

De behandeling
De arts stelt de diagnose op grond van de opgezette lymfklieren, keelpijn en koorts. De diagnose kan bevestigd worden door bloedonderzoek, waarbij men kijkt naar de aanwezigheid van bepaalde antistoffen (monospot-test of Paul Bunnel-test).

[i]Dat dikgedrukte, heb ik dus niet…

Dat is het rare.
Maarja. Als mijn eigen huisarts weer terug is van vakantie, en ik heb er nog last van en/of die knobbel in mijn been is niet weg… Ga ik eventjes langs.

Die test hadden ze gedaan voor ik een vriend kreeg. 2 jaar dervoor ofzo… Toen had ik last van een hardnekkige keelontsteking die uiteindelijk na 7 maanden wegging. Voor die tijd heb ik dus nooit een vriend gehad.[/i]

Ik zou gewoon naar je huisarts gaan als je er ongerust over bent. Dan moet je hem ook gewoon zeggen dat je het zo raar vind dat je sinds die knobbel in je been ineens zo’n last van vermoeidheid e.d. hebt.
Ik heb wel vaker last gehad van vermoeidheid, zonder dat er iets was gebeurd ofzo. Toen moest ik bloed laten prikken, en ik bleek dus wel pfeiffer te hebben gehad (ik had het toen dus niet meer) en ik had ook een keer een “broertje” van pfeiffer. Maar daarna ging ik naar een andere huisarts, omdat die ik eerst had met pensioen ging en daar kwam ik dus ook met een vermoeidheid en die dokter zei heel droog: “Ja… wel meer meisjes van die leeftijd hebben last van vermoeidheid, dat komt door de pubertijd…” Oke sorry… je hebt natuurlijk niet echt veel aan mijn vermoeidheidsverhalen… =P Maar ik zou dus gewoon wel naar de dokter gaan…
Nou succes ermee! =)

Haha, dat maakt niet uit.
Vorige week was ik naar de vervangende huisarts gegaan voor die knobbel. Stom dat ik het toen niet had gezegt. Ik dacht dat het door stress kwam voor die knobbel… Maar ik heb het nu nog steeds…
Ik zal is kijken ná dit weekend. Ik heb morgen namelijk nog een feestje. Mocht ik op dat feestje zelfs heel moe zijn, dan zal ik is actie ondernemen.

Over je knobbel gesproken…
Ik heb als ik sta ook zoiets. Als ik sta en ik druk het in, dan is het heel zacht. Ben ermee naar de huisarts gegaan en het was een spatader ofzo.

Bij mij is het volgens de vervangende huisarts een lipoom ( vetbult )…
Het zit los van het bot bij mij, en het is bij mij helemaal rond. Afmeting was 2 cm bij 1 cm… volgens mij…
Achja. We doen het ermaar mee… Maar ik ga zometeen denk weer even op bed liggen.

Die klachten van pfeiffer hoef je niet per se te hebben. Ik had eerst een lichte vorm van pfeiffer en was alleen maar heel erg moe. En ik was vaker ziek dan normaal, dat wel.
Maar ze hadden mij eerst al twee keer getest op pfeiffer en zeiden toen dat er niks was: pas later, toen ze de antistoffen zagen, zeiden ze dat ik al die tijd al pfeiffer had :pensive:’.

Ik zou nog eens naar de huisarts gaan en desnoods om een second opinion vragen =).

Ik zou even langs de huisarts gaan. Zeker als je examens eraan komen, dan wil je graag toch we uitgerust en fit zijn.

[i] Dat doe ik ook zodra mijn huidige huisarts terug is…Mja, ik doe niet overdreven veel leren… dus daar kan het niet aan liggen dat ik zo moe ben.

[/i]

miss ben je zwanger

Dat zou onwaarschijnlijk zijn, aangezien ik nooit seks heb gehad :slightly_smiling_face:. En eerlijk gezegd ben ik trots dat ik het nog niet heb gedaan.

oh ja, ik zeg niet dat je seks moet hebben gehad hoor.
ik ging er alleen van uit, aangezien je zoon lange relatie ahcter de rug hebt.
De meeste hebben dan seks gehad.
Zo niet, is ook gene porobleem hoor.
Maar het had gekunt

misschien heb je bloedarmoede? als je naar de huisarts gaat kan je een test doen
succes(L)

Laten testen bij de dokter, bloedafname & dan is er meer duidelijkheid wat er aan de hand is?