moe zijn!

hoooooi,

ik voel me vaak erg moe, maakt niet uit hoelaat ik ga slapen…
heeft iets tips hoe ik mij fitter voel, bijv eerder op staan en wat oefeningetjes doen?4
groetjes.

op regelmatige tijden opstaan, dus niet in het weekend uitslapen tot 12 uur…

@evieefjuh das precies wat ik vandaag het gedaan, 12 uur opstaan …

's avonds voor je gaat slapen geen tv kijken, computeren of een ander beeldscherm. Even een uurtje niet naar een beeldscherm kijken en dan slapen, dat zal echt helpen!

Probeer een ritme te ontwikkelen waarin je ongeveer 8 uur slaapt en probeer in de weekenden niet heel erg van dat ritme af te wijken. (Oké ik sta in het weekend ook niet om 6/7 uur op, maar niet dat je dan ineens tot 2 uur uitslaapt) En je kunt ook overdag powernaps doen van 10 minuten à een half uur.

Kan door het weer komen en de tijd van het jaar.
Doordat de dagen korter zijn en ik veel binnen zit word ik ook suf en moe, zelfs al krijg ik genoeg slaap.
Eventjes een frisse neus halen helpt wel een beetje.

Awh, wat vervelend ): idd zoals hierboven al genoemd regelmatige tijden en minimaal een uur voordat je naar bed gaat geen tv, laptop of telefoon ook al is dit misschien moeilijk maar dan maak je minder melatonine aan.
Verder zijn er nog een aantal dingen die je kan proberen:

• laat je bloed eens checken, misschien heb je te weinig vitamine B of ijzer
  • bij de kruidvat kan je valdispert (ofzoiets) kopen. Dit zorgt voor wat rust en ontspanning, maar bevat ook melatonine waardoor je makkelijker in slaap komt
  • als je een smartphone hebt kun je wellicht de app ‘sleep cycle’ (of iets in de richting’ downloaden. Deze app registreert hoe diep je slaapt en laat je wekker afgaan op het moment dat je wat lichter slaapt, mensen schijnen zich hierdoor beter te voelen dan dat ze in hun diepe slaap wakker worden.
    Succes en sterkte! X
    Sorry voor de typefouten vanaf mijn telefoon.

Ik heb dit al jaren…