Moe sinds einde vakantie

Hee!
Ik ben, sinds de vakantie voor mij afgelopen is, zo moe de hele tijd.
Niet alleen ben ik veel slaperiger 's ochtends, maar ook qua conditie. Als ik naar school fiets (ongeveer een kwartier duurt dat normaal) doe ik daar nu 20 minuten over, en ik kom gewoon echt niet veel vooruit, vooral 's morgens niet. Ik moet de hele tijd met mijn mond open ademen dan omdat ik anders het gevoel heb niet genoeg lucht te krijgen.
En zoals ik al zei, ben ik ook veel slaperiger. In de eerste twee uur op school kan ik mijn ogen nog moeilijk openhouden.

Nu weet ik wel dat ik nog een paar dagen zou moeten wachten met de vraag wat dit zou kunnen zijn(ik heb er pas 2 dagen last van), maar ik heb toch vast een vraag: Zou dit door de vakantie kunnen komen, dat je dan uit je ritme bent of zo?
Normaal heb ik hier namelijk geen last van na vakanties, maar ik wou het toch even vragen.

Ja, je moet weer in je slaapritme komen en je hebt waarschijnlijk een week niet meer zo gefietst dus daar moet je weer aan wennen.

“Uit onderzoek is gebleken dat 55% van de Nederlanders in de maanden november, december, en januari enorme last heeft van najaarsmoeheid. Schijnt iets te maken te hebben met een tekort aan zonlicht”

Google maar! Zou niet raar zijn.

Ik ben nu al 3 jaar steeds moe en uitgeput etc. en de dokters weten ook niet wat het is.

vervelend!

Ik ben nu anderhalf jaar lang extreem moegeweest… Veel onderzoeken ondergaan in het ziekenhuis etc. Nu ben ik naar een alternatief genezer geweest, die onderzoekt je doormiddel van frequentie’s, en die is erachter gekomen dat ik altijd veel te veel melk heb gedronken. Hierdoor is er iets gebeurt met mijn bloedcirculatie en ben ik zo moe geworden… Dus misschien heb jij ook zoiets?

hyperventilatie?
eetstoornis?
misschien helpt het als je tussen de middag fruit eet? (dat hielp bij een kennis, maar dat hoeft niet bij jou te helpen)
2x in de week gaan joggen, ong. 20 minuten? ( dat raadde de dokter mij aan, maar daar had ik niet zo’n zin in |-) )

ik heb zelf CVS (chronigsch vermoeidheidsyndroom) al 10 jaar door een lymevirus. misschien heb je zelf ook een virus opgelopen.
maar ga WEL naar de dokter. bij mij waren ze er veel te laat bij. ik zeg niet dat het iets ergs is maar zelf kun je vaak niet veel, de dokter wel :slightly_smiling_face: succes

Jaa klopt, daar dacht ik ook al aan, maar ik heb hier nog nooit last van gehad, zelfs niet na de zomervakantie… Maar het kan wel ja.

@ boven me
Ja, als het over een tijdje nog niet minder is, ga ik toch maar naar de dokter!

Bedankt voor de reacties!

Heb je misschien gezoend met iemand? Of uit iemand anders flesje gedronken een paar weken daarvoor? Want pfeiffer heeft natuurlijk wel incubatietijd van 4 tot 6 weken.

ik heb gewoon precies hetzelfde,
een stuk fietsen waar ik normaal een half uur over doe
deed ik vandaag in 3 kwartier.
en als ik een stukje heb gelopen/gefietst ben ik helemaal uitgeput en ben ik heel erg aan het hijgen.
vraag me ook heel erg af wat het is.
SUCCES ERMEE!

Ik heb dat ook…maar ik weet wel wat de oorzaak is :stuck_out_tongue: Maar misschien kun je even langs de dokter om gewoon alles te laten testen,misschien heb je inderdaad wel pfeiffer of is je ijzer te laag? Sterkte!

Hm, nee…

Maar je kan pfeiffer toch ook krijgen zonder te zoenen of iets? Of heb ik het mis? xd

Heb ik ook (gehad).
Kan komen door:
-Een sterk ijzertekort
-Klierkoorts (ziekte van Pfeiffer)
-…

En klierkoorts kan je krijgen door contact met speeksel van een ander: voedsel/flesje water/eetgerief/labello/… delen, kussen, maar zelfs ook als iemand niest in jouw buurt. (Dit zei mijn huisarts)

Pfff ik voetbal al 14 jaar en ik word al gewoon moe van een trap oplopen :stuck_out_tongue: Je bent gewoon uit je ritme…daar heeft vrijwel iedereen last van. Niet gelijk de ergste dingen denken…pfeiffer is wel meer (echt ziek zijn, dus niet alleen moeheid meestal) en andere virussen en dergelijke ook.
En je kan nog wel gewoon fietsen en opstaan, dus zo moe ben je ook weer niet :wink: Zo moet je denken…en pas als het een maand aanhoudt (of je ziek wordt of iets dergelijks) naar de dokter gaan…ik bedoel, anders kan je voor alles wel naar de dokter gaan ;p

-weet niet of het al gezegd is-
Maar ik heb dat ook altijd als ik verkouden wordt, met keelpijn erbij enzo xD dus misschien dat je dat krijgt?

Iedereen verzint gelijk hele erge dingen. Het kan ook gewoon door het weer komen. Als het kouder wordt ben ik zelf ook altijd eerder moe.

Ik zou het gewoon even aankijken, als het echt niet gaat kan je altijd nog naar de dokter.

haha, waarom denkt iedereen toch gelijk dat je heel ernstig ziek bent.

die reacties van: iedereen verzint dit of doet dit, vind ik nogal lullig. want iedereen probeert gewoon mee te denken
zoals Irisvh al zegt, Je kunt ook gewoon even naar de dokter gaan en dingen uitsluiten. Er hoeft inderdaad niks aan de hand te zijn, maar het kan wel. je lichaam voelt dit niet voor niks

nou mensen, reageer eens wat respectvoller zeg.

ik denk dat het idd komt door de vakantie en het wennen aan naar school gaan. ik heb meer topics gezien afgelopen tijd over meisjes die dachten dat ze pfeiffer hadden of dat ze gewoon heel moe waren. je moet in een ritme zien te komen en dat kan langer duren dan normaal. misschien heb je ook nog weer eens een groeispurt. plus het nieuwe seizoen, je kunt een licht griepje hebben waar je lichaam tegen vecht en dat vergt veel energie.