moe, opgeblazen etc. wat kan dit zijn?

Heee meiden !
Ik zit met een probleempje…
Ik zal even een stukje inleiden (ik denk dat dit namelijk wel kan meespelen)

sinds een maand of 2 rijd ik ipv 3 keer in de week, nog maar 1keer in de week paard, ik fietste er altijd heen (kleine 20min) Maar nu word ik gebracht omdat het s’avonds is en nogal afgelegen.
Maarja toen bewoog ik dus wel geregeld. Heel af en toe keertje rondje hardlopen/anders bewegen.
Maar dat bewegen is dus best afgenomen. (Het echte plezier in het rijden en verzorgen is overigens ook wel afgenomen)

Nu een paar weken ben ik steeds erg moe, gewoon niet van te weinig slapen (ga laatste tijd ook steeds eerder slapen omdat ik simpelweg niet wakker blijf) maar echt moe als in dat je lichaam zo zwaar is dat het niet meer kan. Dus ik dacht, ik ga het bewegen oppakken en beetje gaan hardlopen enzo… Maar het voelde zo slecht, ik kreeg kloppende hoofdpijn, ademen begon te branden en het voelde gewoon niet goed.
Nu heb ik ook steeds last van hoofdpijn en sinds een week ook een erg opgeblazen gevoel en zere onderbuik… (Moet niet ongesteld worden)
Ik word er eigenlijk een beetje gek van en heb ook geen plezier meer in dingen wat ik eerder erg leuk vond om te doen… Nu kom ik weer van school, plof op de bank om beetje uit te rusten… Dit is niet echt wat ik wil op mn 15 jarige leeftijd…

Weet iemand wat dit kan zijn of misschien tips ? Kzou zo graag weer beetje fit willen voelen zonder alleen moe zijn…

Alvast bedankt meiden !
Groetjess

Niemand kan een diagnose stellen over het internet. Ga naar de dokter, die kan je waarschijnlijk beter helpen.

Zoals Ling zei, zou ik een afspraak maken met de dokter. Bovendien kan het ook komen door de stress, heb je het de laatste tijd erg druk gehad?

In elk geval veel succes ermee! :slightly_smiling_face:

huisartsen worden betaald om jou hiervoor te helpen

Ga even langs de huisarts en laat je testen op pfeiffer, vitamine b12, vitamine d, ijzer etc

Ik heb zelf cvs (chronisch vermoeidheidssyndroom) dus weet hoe het is om altijd moe te zijn. Je mag me wel een note sturen als je wilt :wink:

Inderdaad, laat je bloed testen op pfeiffer, lyme, vitamine b12, vitamine b11, vitamine D, ijzer, hb.