Moe moe moe

Hoi
Ik ben nooit écht een uitslaper geweest, meestal werd ik in het weekend om 9 uur al wakker en was ik gewoon klaarwakker. Maar nu, sinds twee weken, ben ik echt zó moe steeds. Dan ga ik bijvoorbeeld s’avonds tegen half 12 slapen, en dan word ik de volgende dag wakker om 12 uur of zelfs nog later en dan ben ik alsnóg moe.
Overdag doe ik vrij weinig, dus het heeft niets met inspanningen te maken…
Ik vind het best apart, aangezien dit elke dag zo is dat ik minstens 12/13 uur slaap.

Same here.

Bij mij is het soms nog erger, ik slaap wel eens 16 uur.

Misschien is dat omdat je júist niets doet overdag?

Ik heb juist hoe minder ik doe op een dag, hoe langer ik kan slapen…
Klinkt raar, maar dan ben ik juist super gaar en lui…

Misschien moet je wat meer doen op een dag?

Ja zoiets heb ik dus ook. Alleen dan slaap ik wel minder, omdat ik 's ochtends moet werken, maar ik doe kassa dus dat is niet echt heel actief werk… Ik baal er best van dus ik hoop ook een oplossing te vinden. :slightly_smiling_face:

Misschien heb je pfeiffer?

Nouja weetje, het is ook niet zo dat ik elke dag NIETS doe. Of ik nou helemaal niets doe of juist ga winkelen of iets dergelijks, die uren slaap blijven hetzelfde zo’n beetje… En pfeiffer lijkt me sterk, aangezien ik nergens anders last van heb…

Ik heb dat ook. Ben ook zo lusteloos en kan makkelijk tot 16 uur doorslapen als ik 12 uur naar bed ga. Maarja, ik moet Maandag toch ook weer werken dus dan krijg ik ook weer een slaapritme. Misschien helpt dat?

misschien een keer bloed laten prikken?

misschien slaap je juist té veel, ik had dat ook een tijd… dan moet je gewoon 1x een avond erg laat naar bed gaan, zodat je de volgende avond gewoon normale tijd naar bed gaat en dan je wekker zetten om 9uur ofzo. als ik om 12uur naar bed ga, en ik zet geen wekker, dan slaap ik makkelijk tot 12uur maar dan ben ik wel onwijs moe. en als ik een wekker zet om 8uur, dan heb ik iets minder als 8uur geslapen, en dat is precies goed. ik wordt dan uitgerust wakker. succes

Ja al geprobeerd… Ik ging vorige week eens om 2 uur slapen (s’nachts dan) en werd de volgende dag wakker om 3 uur… Dus erg handig is dat niet, want ik werd pas weer moe rond een uur of 1 snachts.

Je kan moe worden van niks doen, daar heb ik ook last van. Maar dan zegt mn moeder dat ik eens wat moet gaan doen, en dan help ik haar bijvoorbeeld door te stofzuigen, was op vouwen of schoonmaken. Dan merk je dat het al gauw over gaat en dat het gewoon luiheid is.

Dat heb ik ook vaak inderdaad. Als ik de hele dag niets doe of de hele dag binnen zit /computer etc. kan ik daarna veel langer slapen. Wanneer je je normaal inspant per dag of even gaat fietsen of werken etc. heb ik dat veel minder.

Maar als het echt heel plots is of je voelt je er niet lekker bij kun je ook even naar de huisarts gaan? misschien heb je wel iets van bloedarmoede o.i.d. ? Ben je ook duizelig vaak?

Je hoeft ook niet ergens anders last van te hebben, ik bleek ook pfeiffer te hebben maar ik merkte het verder aan niets.

Ik heb ook pfeiffer en ik merkte er niks van, dus misschien een keer bloed laten prikken?

Het kan te maken hebben met een eventuele depressie.

ik heb nou vakantie maar heb mijn hele biologische klok verzet eigenlijk

herkenbaar! denk dat het inderdaad ook wel komt omdat je soms echt bijna niks doet op een dag, word je dan wel heel gaar en duf van. misschien gewoon is je wekker zetten zodat je een paar uur minder slaapt, wat gaan doen overdag enz. misschien helpt dat bij jou wel! :wink: succes !

herkenbaar, alleen slaap ik wel iets minder en is het maar soms.

de biologisch klokje is in de war