Moe en zwak, niet wetende waarom.

Ik neem nu precies een weekje ijzerpillen van de kruidvat. En sinds donderdag/vrijdag ben ik erg uitgeput. Zo erg dat als jij mij ergens neer legt ik zomaar in slaap kan vallen. Ook ben ik sinds vrijdag een beetje zwak. Ik weet niet zo goed hoe dit komt. Weet iemand wat het kan zijn?

Ik denk dat je de dokter beter even kan bellen.

Dat is inderdaad het beste. Mijn moeder zegt dat een ijzerpil na ongeveer 2 weken echt verandering brengt. En dat het misschien door school kan komen…

Ik ging net zeggen een tekort aan Ijzer omdat je symptomen daar wel mee overeenstemmen, maar je neemt ijzertabletten. Hoewel ik niet goed weet of de werking van die pillen van het Kruidvat wel hetzelfde is zoals die van de apotheek. Misschien moet je die maar eens proberen…

Pfeiffer of Vit. b12 tekort? Misschien moet je even laten bloedprikken!

^Ik heb eens ijzerpillen bij apotheek gehaald, terwijl precies dezelfde ook bij de trekpleister waren.

Waar staat Vitamine b12 precies voor? Zon of gezond eten?

Vitamine B12 tekort kan door allerlei oorzaken komen, het kan zijn dat je lichaam het niet goed opneemt of dat je geen/weinig vlees eet. B12 komt namelijk vooral voor in dierlijke producten zoals vlees en eieren.

Als je een tekort hebt kan je erg moe worden en nog meer klachten krijgen! Moet je even googlen, vind je vanzelf een lijst met nog meer symptomen.

Ik heb het zelf ook gehad, als je misschien denkt dat je het ook hebt moet je je zo snel mogelijk hierop laten testen!

Ik slik zelf ook ijzer, maar dan natuurlijke van de drogist. Dit hielp mij beter! Je hebt ook nog een drankje, ik geloof dat het floradix heet, dit wil soms ook nog wel helpen.

Ik heb zelf een vitamine b12 tekort, het zorgt voor ontzettend veel klachten en veel huisartsen zijn zich daar niet bewust van. Moeheid en zwakte zijn wat het meeste voorkomt. Als je er te lang mee rond blijft lopen zonder behandeling, krijg je ook spierkrampen, tintelingen, pijn, misselijkheid, etc. Google maar eens.
B12 zit in zuivel, eieren, vlees en vis. Maar als je een opnamestoornis hebt, kun je daar heel veel van eten maar doet je lichaam (maag en darmen) er om een of andere onbekende reden niets mee. En zo krijg je dus een tekort. De manier om dat op te lossen is injecties. Dan komt de b12 in je bloed en wordt het wel opgenomen. Voel je verder niets van trouwens, het is zoals de griepprik zegmaar.

Je komt er achter door te bloedprikken. Daarnaast zou je ook last kunnen hebben van: pfeiffer, schildklierproblemen, magnesiumtekort, vitamine D tekort. Dus laat dat ook direct bloedprikken.

Als je echt een opnamestoornis hebt moet je je leven lang injecteren. Want je lichaam neemt het niet op, dat wordt niet ‘beter’ van de injecties. Dus als je stopt met injecteren, zal je na een tijdje weer klachten krijgen.

Ja klopt, maar ik had geen opnamestoornis! Ik heb jaren lang bijna geen dierlijke producten gebruikt waardoor ik een tekort kreeg aan b12.

Ah op die manier, sorry ik dacht dat ik dat had gelezen, nu ik teruglees zie ik het inderdaad niet staan :stuck_out_tongue:

Als ik het zo lees denk ik meteen aan Pfeiffer. Zijn je lymfevaten bij je keel wat opgezwollen? Zo ja, dan zou ik naar de huisarts gaan en die kan dan een bloedonderzoek aanvragen om aan te tonen of je Pfeiffer hebt. Helaas betaalt je verzekering dit niet.

Een beetje een late reactie van mijn kant. Mijn lymfevaten zijn niet opgezwollen, ik heb in ieder geval geen last van mijn keel. Dus twijfel ik een beetje of het inderdaad Pfeiffer kan zijn, je weet het maar nooit. Maar ik dacht dat de symptomen wat heftiger zijn, veel vermoeider en in elkaar zakken omdat je dus zo moe bent.