Moderne dans

Haj (:
ik ben 15 en zoek een sport, ik wou eigenlijk met moderne dans beginnen.
Maar nu heb ik me laten wijsmaken dat het best moeilijk is om op deze leeftijd er mee te beginnen en dat je best een vooropleiding klassiek ballet zou moeten hebben. Maar klopt dit wel? :s
alvast bedankt ! xx

Geen idee, up (:

Ik heb geen idee. Maar als dat is wat jij wilt, en je vind het echt leuk en wilt er voor gaan dan is het ook weer leuk om een uitdaging erin te hebben toch? (:

Ik doe zelf aan hiphop, en ook wat modern erdoor.
Nouja ik weet er best wel veel van al zeg ik het zelf, maar je kunt er idd beter op hele vroege leeftijd mee beginnen, en dat over klassiek ballet is wel waar, de meeste mensen beginnen daarmee, en gaan dan over. Maar je kan het gewoon een keer proberen en kijken of je het onder die knie krijgt, en natuurlijk met de leraar/es praten!

Misschien klopt dat wel , dat weet ik niet , waar als jij dat graag wil kan je het altijd proberen ; ) Ik ben nu 14 en ik ga op streetdance ! =D

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik denk dat je overal later nog wel aan kunt beginnen, alleen heb je dan gewoon een wat lager niveau… Als je echt een topdanser wilt worden zul je wel vroeg moeten beginnen ja, maar om gewoon als hobby te dansen heb je toch geen super hoog niveau nodig? Dat lijkt mij tenminste, haha. Ik heb ook best lang gedanst, geen modern maar wel iets wat er best veel op lijkt, en ik deed het gewoon voor mijn eigen plezier, en dan heb je echt geen goede vooropleiding etc. nodig hoor! :wink:

dat is wel waar ja, als je verder wil klopt het wel maar als hobby kun je het gewoon doen als je het aan kan qua niveau! :slightly_smiling_face:
succes!

Ik denk dat je het gewoon kan doen! Als je er talent voor hebt zou het zelfs zonde zijn om het niet te doen. en bij een gemiddelde dansschool gaat het niet om je niveau maar om de plezier die je erin hebt! gewoon doen zou ik zeggen. ik doe zelf al dansen sinds ik 4 ben en ik ken mensen die er pas mee beginnen als ze veel ouder zijn (15 bijv.) en ze kunnen het soms beter dan de mensen die er ervaring in hebben. :wink: succes!

Oké dankjewel allemaal
ik ga toch eens informeren bij het sportcentrum hier in de buurt en anders een makkelijker soort dansen (’:

Makkelijkere danssoorten zijn hiphop en jazz alhoewel je daar veel uithoudingsvermogen voor nodig hebt. Klassiek is het moeilijkst daar heb je heeeeel veeel techniek…

Meestal mensen die moderne dans doen, hebben eerst heel lang klassiek ballet gedaan. Maar je kan het altijd proberen bij een balletschool. Alleen als je er zegmaar echt iets mee wil bereiken, had je al heel lang klassiek ballet moeten doen. :slightly_smiling_face: