Modeopleidingen

Hallo allemaal,

Als iemand me vroeger vroeg wat ik wou worden was het antwoord altijd modeontwerpster. Toen ik klein was tekende ik altijd in die TopModel boeken, maar daar ben ik eigenlijk een beetje mee gestopt omdat ik dacht dat ik het toch niet kon. Ik wou nog steeds de modewereld in maar ik wist niet precies wat. Stylist sprak me aan maar bij een modetijdschrift werken leek me ook wel leuk (ik hou van verhaaltjes schrijven). Ik dacht dat dat me wel zou lukken. Ik doe mavo maar wil liever geen lage opleiding dus ga ik na mavo 4 verder met de havo. Toen ging ik dus kijken voor modeopleidingen ik kwam terecht bij het AMFI, HKU, B academy en al mijn zelfvertrouwen was weg. Ik las dat de toelatingen moeilijk zijn en dat je allemaal intake gesprekken krijgt en je moet een toelatingstest doen. Ik weet dat ik pas 14 ben, maar ik ben er heel erg mee bezig met wat ik later wil worden en ik zie mezelf nergens anders dan in de modewereld. Zijn er mensen die een modeopleiding doen en er iets over willen vertellen? Of de toelating moeilijk was?

Alvast bedankt.

Ik doe zelf geen modeopleiding, maar ik vind het echt knap van je dat je al weet wat je wilt en er achterna bent gegaan. First of all wil ik je even vertellen dat je altijd gewoon je best moet doen en alles geven wat je kan en nooit jezelf moet laten intimideren door regels of ‘‘intake’’ gesprekken. Wees gewoon jezelf en als je dit echt wilt dan zul je er ook komen. Niks is onmogelijk. Succes!

Ben je wel eens naar open dagen en dergelijke geweest?
Daar kun je namelijk ook heel goed praten met mensen die de opleiding doen en kun je een goede indruk krijgen.

Nog niet, maar ik zal kijken of het mogelijk is. Bedankt voor de tip.

Onderdompel jezelf in de wereld van mode en zorg ervoor dat je je eigen stijl representeert.

Ik heb voor deze opleiding (ook mode) een andere mode opleiding gevolgd. Wat wil je weten?

Ik hoorde laatst een meisje zeggen dat je beter een cursus kan volgen dan zo’n hele opleiding van 4 jaar. Weet niet of het waar is maar misschien kan jij ook een cursus volgen?

Je kan het beste na je mavo een mode/fashion mbo opleiding doen. Dan heb je al een voorsprong op mensen die van de havo afkomen!

Wat voor soort dingen kun je allemaal verwachten?

Moderator: reclame.

Ik doe geen opleiding met mode, maar je hebt ook TMO of iets in die richting, is ook een school voor mode! Bedenk me alleen nu dat het volgens mij particulier is en dus erg duur…

Ik herken mezelf hier heel erg in. Ik ben dertien en ga volgend jaar naar 2vwo, ik zou ook heel graag naar Amfi willen. Artez lijkt me ook wel leuk. Ik heb op elle girl (of was het girlscene ?! :bored: ) een topic over Amfi gezien, daar ben ik veel te weten gekomen!

Ik heb de geschiedenis redelijk uitgebreid bestudeerd, dingen ontworpen (o.a. boxers) voor bedrijven, stage gelopen, patroon tekenen, naaien, stofkennis, proeven gedaan met stof etc. :slightly_smiling_face:

En volgend schooljaar moet ik mode shows etc. doen (ontwerpen, uitwerken en showen).