modeopleiding en andere opleiding vragen

weten jullie iets waarmee ik me kan voorbereiden op een modeopleiding? of heeft iemand ervaring met zulke opleidingen en kan me tips geven. ik zit nu pas in de 3e en moet binnenkort ook een profielkiezen. zijn er vakken die voor zo’n opleiding handig zijn?
dit is mijn vraag maar stel gerust ook andere vragen, dan blijft het topic een beetje levendig !!

Ik zit ook in de 3e en moet dus ook een profiel kiezen en ik wil ook een modeopleiding doen :astonished:
Ik kan als ik overga ook wel al meteen een mbo-opleiding doen, maar dan zit ik op mijn 14e al op het mbo :wink: en dat vind ik een beetje jong ^^

beschouw dit maar als een upje ^^

volgens mij heb je daar niet bepaalde vakken voor nodig, heel misschien kunstvak ofzo? en dat heb je bij C&M maar kan je er anders ook bij kiezen.

kunstvakken (tekenen, kunstgeschiedenis)?, verschillende talen

C&M

Mbo of hbo? Dat verschilt nogal. =p
Ik heb wel ervaring met het hbo (kunstacademie dus), alleen niet met mode. Als je nog vragen hebt over de toelating bijvoorbeeld, stel ze gerust (:

Je profiel boeit verder niet, je kan er met elk profiel heen!

hbo zeker
ik zit nu in 3 vwo dus vind het dan een beetje zonde om een mbo opleiding te gaan doen?

Ja dan kan je inderdaad beter hbo gaan doen. Maar dat stond niet in je beginpost, dus vandaar. Maar wat wil je verder weten of weet je al genoeg? =p

tekenen, kunstgeschiedenis
en als je echt de business kant op wilt dan is het slim duits te hebben. want dr zitten veel fabrieken in duitsland. ook is dan economie en M&O heel handig.

dus ik weet niet wat voor mode je wilt maar als het echt ontwerpen enzo is dan de eerste dingen en als het een eigen zaak opzetten is dan zeker de laatste

nou bedankt voor jullie tips
ik ben eigelijk niet zo heel erg goed in duits :pensive: dus dat kies ik waarschijnlijk niet maar ja, ik kan dan nog altijd een spoetcursuc duits doen.
ik zou het liefst meer de ontwerprichting op gaan met een eigen merk of zo maar ik weet niet of ik goed genoeg ben. ik vroeg me ook af of iemand van jullie misschien iets kent waar je een beetje het begin van ontwerpen en naaien kunt leren, in de buurt van eindhoven/veldhoven?
want ik probeer wel eens iets zelf te ontwerpen en zo met collages, en ik heb al wel een keer een rokje genaaid maar ik wil ook wel eens iets moeilijkers doen.
en weet iemand een goede opleiding dan kan ik alvast rond kijken

Ik weet niet waar je het voor nu kunt leren, maar voor een vervolgopleiding zou ik eens kijken bij het Amfi, en op kunstacademie’s bij de mode-richting (: (bijvoorbeeld Artez, Wdka en Hku)

Ik heb een jaar op de modeschool in Eindhoven gezeten. Alleen was het naaien echt niks voor mij! Ik zat vol ideen, en mijn punten voor het ontwerpen, kleuren combineren enz waren hoog, maar met naaien en patroontekenen ging het onwijs slecht, en ben dus na het 1e jaar gestopt.

welke modeopleiding?
ik woon in eindhoven namelijk, de dutch design academie? of welke

ik zou graag een modeopleiding volgen maar hier zeeland hebben ze volgens mij niks ik kan het nergens vinden weet iemand misschien een mode school in de buurt?

Mbo of hbo?

mbo : )

Ja zelfde voor mij(moest stoppen om medische redenen omdat je zoveel moest naaien en coupetekenen… in coupe was ik trouwens wel goed). Bij mij is het creatieve gebeuren beter.

Economie en tekenen zijn handig om te hebben.

http://www.meidenblog.nl/…dingen-in-nederland/0120/
http://www.zadkine.nl/smartsite16111.html (Rotterdam, voor jou het dichtste bij)

dankje voor het zoeken : )

ik zit pas in de 2de maar ik ben er zeker van dat ik naar AMFI wil :slightly_smiling_face: