Hee, ik ben een soort van nieuw hier dus ik weet niet of mijn vraag al is gesteld…
But anyway, ik ben 15 jaar en wil me aanmelden bij een modellenbureau.
Alleen heb ik ergens gelezen dat je een portfolio moest hebben (ofzo), en dat ze je makkelijker aannemen met fotoshoot-achtige foto’s.
Maarja mijn vraag is dus, zullen ze me aannemen als m’n moeder gewoon met haar eigen camera foto’s van mij neemt? Want een persoonlijke fotograaf huren voor 400E zit er bij mij niet in (Voor alleen 4 foto’s!).
Er is een algemeen modellentopic waar je dit kan vragen!
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-modellentopic-nummer-4-227522.6850.html
Maar om je vraag te beantwoorden; ik denk dat het niet zoveel uit maakt. Ik neem aan dat niet ieder meisje die foto’s opstuurt naar een fotograaf gaat. Foto’s die je thuis maakt kunnen er ook prima uit zien. Zorg in ieder geval dat je goed licht hebt en een witte achtergrond.
Bedankt!
Dit. Zorg er ook voor dat je verschillende foto’s hebt. Portret, volledig, neutraal, lachend, etc.
Hey ik heb er wat ervaring mee.
je moet meestal een close up foto maken (van je nek tot hoofd)
een middel dus das ongeveer buik tot hoofd.
en eentje van je hele lichaam.
niet in te strakke topjes of iets gewoon waar ze je figuur een beetje in kunnen zien.
en als je bij een bureau word aangenomen word er meestal daar een portfolio voor je gemaakt
Neem maar van mij aan,
portfolio foto’s moeten met een professionale camera worden gemaakt.
Foto’s die echt iets uitstralen.
En daarbij ben je 15 en daar zou je weinig in kunnen vinden.
Rond de 17/18 pas.
Onzin…
maak simpele foto’s met een goede camera dus geen webcam of telefoon van je profiel, full body etc. in een simpel zwart shirtje en een skinny of legging en klaar.
Bureau’s verwachten niet dat je naar een fotograaf gaan als je mooi genoeg bent en ze willen je bij hun bureau hebben dan zorgt het bureau voor je shoots…
Ik werk vaak met jonge modellen rond de 15 die al bij een bureau zitten dus… check fresh faces die hebben veel 14/16 jarige…