modellenbureau?

Ik heb iets raar meegemaakt een tijdje geleden, ik werd benaderd door een onbekend modellenbureau op internet of ik model wou worden, dat wil ik heel graag! Maar ik las die mensen hun contract eerst door, en bleek dat ik eerst 20 tickets twv 20 euro moest verkopen en een portfolio aankopen van 300 euro! Ik vond dat verdacht een goed modellenbureau investeert tenslotte toch zelf in zijn modellen, daarom ben ik er niet aan begonnen.
Nu is mijn vriendin door hetzelfde bureau benaderd en zij staat op het punt om al die dingen aan te kopen omdat het een droom is van haar moeder dat zij model wordt, volgens haar is dat wel betrouwbaar…
Wat denken jullie? Is het normaal dat je voor 400 euro tickets moet verkopen en een portfolio enkel en alleen om lid te worden van een bureau? Je hebt zelfs nog niet eens je opdrachten…

Dat klinkt enorm onbetrouwbaar, als een bureau je wilt hebben, dan betalen zij dat voor je.

Tuurlijk niet, sowieso als je via het internet benaderd word neem ik het in de 1e plaats al niet serieus.
En als je zelf iets moet betalen is het dus gewoon grote onzin.

portfolio moet je geloof ik wel iets voor betalen

maar ehm
via internet zou ik sowieso niet vertrouwen

Ik vind dat ook raar, ik kreeg een contract en ik had een wazige foto van mijn hoofd opgestuurd, ik kon toch net zo goed een lelijk zwijn zijn?
Zij is wel langs geweest op dat bureau, maar ze kreeg zomaar dat contract.

je moet haar echt tegenhouden!
het is goed dat ze het graag wilt, maar als ze eraan wilt beginnen dan moet het wel echt een betrouwbaar bureau zijn en niet via internet…

nee, je moet nóóit onbekende bureau’s vertrouwen, er zitten geldwolfen of vieze geile oude mannetjes achter. nee, google eerst maar of negeer het meteen. :ok_woman:

het lijkt mij dat dit gewoon een fake bureau is hoor, maar hoe heet het bureau? (in het modellentopic staat volgens mij een lijst met betrouwbare bureau’s)

voor een portfolio moet je volgensmij altijd wel wat betalen, dat staat ook op betrouwebare sites enzo maar dit klinkt echt niet goed dus goed dat jij het niet hebt gedaan!

“…Droom van haar moeder.”

Komop zeg, het moet haar droom zijn.
Maar een vriendin van mij was ook benaderd door een modellenbureau. Wel een bekende, weet zelf alleen niet meer welke. Zij hoefte volgens mij helemaal niks aan te betalen.

Maar het lijkt mij een fake. Tenslotte is het belachelijk dat je eerst iets moet verkopen om zelf te kunnen beginnen. Daar komen Elite of Max niet mee aan.

Dat is écht link :pensive:

Dit is niet te vertrouwen.
Je moet er niet op ingaan als je eerst iets moet verkopen? Het kan wel zo zijn dat je voor je portfolio moet betalen nádat je opdrachten binnen hebt gekregen.
Dus als je ze echt iets in je zien, hoef je niet eerst dingen te verkopen.

Ben namelijk een paar keer op straat benaderd, maar deze bureau’s waren wel bekend. Dus oppassen met het internet.
En daarbij, het zou haar droom moeten zijn? Niet die van de moeder.

Nee, die zijn denk ik gewoon op geld uit, niet op nieuwe modellen in hun bestand.

echt niet doen

Echt niet doen dit. Sowieso zijn contracten onzin, en dit soort wurgcontracten moet je al helemaal nooit tekenen.
Ik zou je vriendin het echt afraden want dit is pure oplichting. Vind het trouwens wel heel erg naief dat ze dit gelooft.

Oh dit moet in het modellentopic.