Model-maat

Haai…
Ik snap iets niet. Ik ben zelf erg dun en lang, dus heb ongeveer de maten van een model. Ze zeggen altijd dat modellen dun moeten zijn, omdat de kleding dan beter valt. Toch vind ik dat dat bij mij niet is… ik kan nooit kleding vinden die goed aansluit of echt mooi zit. Broeken zijn bv. altijd te kort of zitten te los… Waarom bij die modellen dan wel :S. Snapt iemand hoe dit kan, of tips voor kleding als je lang+dun bent? Plzzz… x

Hee!
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij, broeken die áltijd te wijd zitten enzo.
Als ik wil dat een broek echt goed past, kom ik vanzelf uit bij de duurdere merken, best wel vervelend :?!

Bij modellen zitten de kleren altijd goed omdat die kleding precies op maat is gemaakt voor ze.

Kleren die modellen dragen zijn anders dan die je in de winkel vindt =)
Op de catwalk dragen ze altijd haute coutoure. Daarvoor moet je dus lang en dun zijn, zodat de kleren beter uit komen.
Gelukkig is dat niet zo in winkels. Daar passen ze de kleren aan aan mensen, ipv andersom =)

Ja omdat ze de kleding van de modellen precies op dát model maken waar het voor is. Ze maken die kleding dan echt elke centimeter precies op dat lichaam.

eej meid…
modellen zijn altijd wel lang en dun… maar die kleding word helemaal vastgespeld enzo! en die jurken vn catwalks worre op maat gemaakt! dat is wat ik ervan weet!
als je lang en dun bent moet je opzoek gaan naar een merk dat je past… een vriendin vn mij heeft altijd indiana rose aan. dies ook errug lang en dun maar dit merk past haar! dus succes ermee! xxx

Nou je hebt Haute Couture… dat is zeg maar de kleding die maar 200(!!!) vrouwen op de wereld mag kopen. Er wordt van Haute Couture ook maar 1 stuk gemaakt. Wat je meer ziet op de runways is Pret á Porter, dat is meer ‘confectie.’ En dus ook draagbaarder.

Als je heel lang en dunt bent moet je meer laagjes dragen. En kwa broeken misschien naar speciaalzaken, maar daar weet ik niet zoveel van verder. Misschien even op google kijken naar kledingtips voor lange mensen

Oh ok! Ik dacht dat haute couture op de catwalk gedragen werd, en dan direct de winkels in ging. Ik wist wel dat t heel exclusief was, maar ik wist niet dat ze “gewone” kleren op de catwalk dragen. Is eigenlijk ook niet echt logisch, aangezien ze soms echt idiote dingen dragen, waar ik écht niet mee over straat zou durven =P

je moet jezelf niej vergelijken met een model kleren die en model draagt zijn altijd kleiner

Winkel kleding is de kleding van de gemiddelde nederlander, dan ben jij dunner dus zit het niet mooi …
Bij modellen is het ook op maat van modellen gemaakt

Ja nou ja Haute Couture kan alleen gekocht worden door leden van de haute-couture club, daar zijn 200 leden lid van. Haute Couture wordt alleen en uitsluitend in Parijs gemaakt.

Anne Valérie Hash
Armani Privé
Chanel
Christian Dior
Christian Lacroix
Elie Saab
Jean Paul Gaultier
Revillon
Valentino
Adeline André
Dominique Sirop
Givenchy
Franck Sorbier
Valentin Yudashkin

Dat zijn alle haute couturiers. Dus Dolce en Gabanna enzo zijn dus géén haute couture. Ik dacht ook altijd van wel hoor… Maargoed de h.c. is dus de inspiratie, daarna komen de pret á porter shows… den die kleding gaat de winkels in. De haute couture kan na de exclusieve shows alleen gekocht worden door de 200 leden. Als ze een stuk willen passen vliegt een kledingmaker van het desbetreffende merk mee met het stuk, om het precies op de koper af te stemmen. Heeeeel erg dure hobby, die kledingstukken kunnnen wel een miljoen kosten!

heeey.
ik heb dat ook wel een beetje.
ik ben ook best lang en dun.
maar eigenlijk denk ik er niet zo heel veel over na zeg maar :wink:
maar ik denk dat een skinny jou dan wel leuk staat. =D

Wéér wat geleerd =D
Ik zou niet graag verslaafd willen zijn aan haute couture ^^;

BIj die modelen,daar is een bepaalde maat. Die maat heeft ongeveer iedere model of de kleding word gewoon voor je lichaam gemaakt.

bij modellen word de kleding precies o maat gemaakt voor hun. in het echte leven niet (tenzij je 't laat vermaken ofzo)

maar ik vindt persoonlijk dat kleding mooier valt met wat meer rondingen. daarom snap ik ook nooit waarom iederene al die modellen zo mooi vindt. ja tyra banks, naomi campbell, enzo. die vind ik mooi. maar die hebben rondingen :wink:

Haha, ik vind dit grappig! Ik heb ongeveer diezelfde vraag aan mijn boekster gesteld van modellenbureau. & Die zei ook indd net zo als TessD over dat Haute-couture enzo. Ik heb ook een HC show gelopen van Ronald Kolk. En indd, die kleren werden zeg maar om mijn lichaam heen gedaan/geplakt/genaait weet ik veel wat… xD! want toen ik ze aan kreeg pasten ze ook niet hoor!

de ideale maten bij modellen zijn bythe way

85cm (borstomvang)
60cm (tailleomvang)
90 (heupomvang)

dus modellen zijn wel dun, maar moeten wel
wat heup hebben, misschien komt het daar door?

vooral broeken zyn by byv. Men @ work altyd goed uit te zoeken op je maat, verschillende lengtematen, en ze gaan meestal vanaf maat 25…
mode op de catwalk is indd pret a porter, dat wordt op de maat gemaakt voor de modellen…
dus kyk daar maar niet naar. :wink:

Hmmm okee… :wink: Kvind het maar irritant :frowning_face:

uhmm nja de ‘modellenkleding’ is haute-couture, dat is gemaakt op 1 bepaalde maat, dus dan wordt er ook 1 bepaald soort model gezocht zodat het er allemaal netjes en perfect uitziet…
confectiekleding is gemaakt op de gemiddelde lengte breedte enz. enz. dus dan kan het afwijken, gewoon zoeken wat het mooiste bij je past dus

Je hebt Haute Couture shows en Ready-To-Wear. Designers als Dior, John Galliano brengen dus naast een ‘gewone’ show ook nog een Couture show. Maar bijvoorbeeld ook Chanel en Valentino hebben een couture show.