Mode wereld!!

Met mode maakt het toch niet zo heel veel uit of je MBO of HBO doet?
Dit lijkt me wel een leuke MBO opleiding: Fashion Design Medewerker.

Dat maakt het wel. Als je HBO mode op de kunstacademie doet is dat een betere opleiding dan op het MBO. Het is niet voor niets een HBO.

Ik wil later zeker iets met mode doen, in het buitenland!
Na mijn gymnasium, wil ik eerst mijn talen beter leren en de wereld zien (wereldreis) en dan literatuur of engels studeren en dan naar Milaan om daar mode te studeren. Dan komt er een lijst van stages en mijn uiteindelijke doel is om hoofdredactrice te worden van de Elle/Vogue dat soort tijdschriften. Niet dat ik dat ooit ga worden, maar ik ga het proberen!

ja dat zeggen meer mensen, maar of ik nu hier een appertementje huur/koop en inricht, of dat ik dat daar doe? dat maakt toch geen verschil… alleen het daar naar toe reizen kost geld. maar ik ga daar dan waarschijnlijk ook werken. als het ooit zover komt. dus ik denk niet dat dat een probleem zal zijn :wink:

Op het ROC Aventus hebben ze een Mode&design opleiding (niveau 4), deze geven ze ook in Zutphen, dat is niet ver weg van arnhem? Er komen er wel meer uit Arnhem bij mij in de klas.

Nou ik doe dus mode&commerciel in zutphen. Dus het is niet veel designen enzo, maar je hebt wel veel dezelfde modevakken als designen, je gaat er alleen niet zo ver op in. Ik vind het zelf een hele leuke opleiding! Wat ik erg leuk vind is de opdracht die we nu hebben. We moesten eerst 2 collages maken over een trend van volgend jaar. Eentje van de trend globaal en eentje van de details. Vervolgens moeten we daar nu 2 ontwerpen over maken, die we helaas niet gaan uitvoeren. Njaa heel verhaal, hoop dat je er wat aan hebt!

Ik ga volgend jaar de opleiding Retail & Fashion volgen. lijkt me zooooooo leuk. ik werk tot die tijd nu fulltime in een kledingzaak en ik verzorg elke weerk de etalage en de styling van de poppen echt super leuk!!

Als uit eindelijk te dom voor vwo ben wil ik Fashion reporter worden. :’)

Ik wil naar London College of Fashion. Ik zit nu in 4 havo en moet dus volgend jaar eindexamen doen, maar het is me een beetje onduidelijk of ik met havo naar die school kan… Dus ik ben nu hard aan het mailen enzo, want als het wel kan dan is het al over 1,5 jaar en dan moet ik dus zoooooooveel uitzoeken! Maar ik wil het echt extreem graag. Niet ontwerpen ofzo, maar dan Fashion Marketing & Promotion, Journalism of Public Relations.

Ik wil ook naar de moderichtig. Waarschijnlijk wil ik Modemanagement in Doorn volgen, maar eerst maar even naar open dagen van scholen!

TMO in Doorn is wel echt leuk!
Daar wilde ik ook eerst heen,
nadeel is dat het heel duur is EN echt heel erg gericht.
Mocht je dan klaar zijn met die opleiding, maar toch niet in de mode wil werken, zit je wel een beetje vast.
Maar ik heb daar een opendag gehad en ik vond het wel echt super!

ik wil ook artemis of tmo gaan doen.
heb dit jaar eindexamen en ben druk aant zoeken

Dat is een groot verschil, denk ik. Het is daar een stuk duurder.

up!

Sorry hoor, maar ik vind de mode niet leuk. Sommige mensen volgen het helemaal. Mijn vriendin bijv. vond een oude zonnebril (Remen, of hoe je dat ook schrijft) helemaal lelijk enzo. Nu heeft ze er thuis ineens 5 van en vind ze ze geweldig! Ze laat dus eigenlijk haar leven bepalen door wat anderen vinden. Ik vind dat dom.
Draag wat je zelf wil!

up^^

Mensen zijn inderdaad heel arrogant, maar dat moet ook wel want anders overleef je het niet. Je moet eerst in jezelf geloven, en daarna moet je andere mensen ervan overtuigen dat je fantastisch bent.

In ieder geval, veel mensen willen ‘ontwerper’ worden omdat ze vervolgens ‘een geheel eigen lijn’ willen bedenken. Maar ‘helaas’ voor hun zijn er elk seizoen weer ‘regels’ bedacht door een elite groepje waar elke ontwerper zich enigsinds aan moet houden.

In ieder geval, met alleen MBO kom je er niet.

En als je op een tijdschrift-redactie wilt werken, heb je toch journalistiek nodig of niet?