mode van deze tijd (mening)

Hee meiden,

Het is mij erg opgevallen dat als je de laatste tijd naar de mode kijkt, het er heel appart uitzietzoals zulke dingen…
het kan aan mij liggen, maar ik geef toe zulke mode is ook niet echt leuk voor er op straat mee te lopen dan word je raar aangekeken en met feestjes zullen je ze ook appart aankijk toch?
dan zie je altijd wel modeshows enzovoort met zulke ‘‘mode’’
maar het word niet echt gedragen.
je ziet zulke dingen wel met primeres (geen idee hoe je dat schrijft sorry)
maar of je het mode kan noemen?

ik vind mode iets wat heel erg ‘‘in’’ is wat veel gedragen word enz.
je moet het maar is een keer google onder de suggesties van mode van nu en mode shows 2011
daar zie je de zogenaamde mode.

dit is een meningtopic foto

Mode is naar mijn mening ook wat anders dan haute couture. Maar in het dagelijks leven wordt mode volgens mij als een overkoepelend woord gebruikt.

waarom ineens zoveel topics?

Kleding op de catwalks is naar mijn mening vaak ‘kunst’ te noemen (denkend aan de creaties die Alexander McQueen gemaakt heeft) en simpele navykleurige Vans dragen omdat iedereen ze draagt is naar mijn mening meeloopgedrag.

En onder mode versta ik dat van de echte designers en goede bloggers. En met goede bloggers bedoel ik weer bloggers die echt goed zijn met kleding. Bloggers zoals Andy (Style Scrapbook) enzovoorts.

het is kunst

Wow eh… daar heb ik even geen woorden voor :’)
Zoiets zou namelijk nooit in mijn hoofd opkomen.

Ten eerste, kan kleding kunst voorstellen. Een goed voorbeeld hiervan vind ik kleding van Alexander McQueen. Niet iedereen kan dat waarderen, maar ik waardeer dat heel erg x)
Ten tweede worden die kledingstukken wel in het echt gekocht. De echte (niet namaak) stukken worden gekocht door sommige bloggers of simpelweg vrij rijke mensen (die de basics vooral kopen). Kijk je wel eens op blogs rond? De Acne Pilot boots zijn bijvoorbeeld vrij populair nu, net als nog wel andere items van Acne. En de Mulberry Alexa is ook best wel populair.
En als iemand het geld er niet voor over heeft, zijn er vaak wel namaken van. Acne Pistol-namaak schoenen kan je bijvoorbeeld vinden bij de Sacha, maar dan een stuk goedkoper.

ik vind, dat je kledingstukken die ’ in de mode ’ zijn , moet combineren met goede basics. Daaronder versta ik een goede jeans, witte broek, goed paar laarzen, slippers, pumps, zwarte blazer ( bijv. met schoudervullingen )enz. Die dingen kan je je dan weer combineren met dingen van nu, zoals felle kleuren, nude kleuren, prints, streepjes. Wat ik vooral geen mode vind, zijn mensen die alles, maar dan ook maar alles uit de nieuwe collecties bij bijv. de H&M kopen. Ze hebben er hele leuke dingen ja, maar koop dan 1 stuk, en combineer dat goed. Niets zo lelijk als een niet passende jeans, en oude, vormloze dingen.

1 ding:

BASICS!!

haha, sorry voor het lange verhaal

Dit dus,

Dat mensen kleren aantrekken omdat iedereen het draagt, dat is geen mode… Haute Couture is ook niet gemaakt om te dragen, dat is kunst, het word gemaakt om te laten zien wat je kan zodat mensen je normale mode kopen.

Even tussendoor, heeft hij niet die bruidsjurk van Kate ontworpen?

leer aub eerst typen want ik snap na 2 keer lezen nogsteeds niet precies wat je zegt.

Hij niet nee, hij heeft vorig jaar zelfmoord gepleegd.
Sarah Burton volgt hem op en zij heeft dus de jurk van Kate gemaakt en ontworpen. Zij werkte al een hele tijd met hem samen en ze is iets minder ‘hard’ dan hemzelf, maar ik vind haar wel waardig :’)

Modeshows is geen mode.
Mode is gewoon leuke, hippe kleding, zoals bloemenprints enzo. Wat je nu gewoon veel ziet.