Mode-opleiding Mondriaan in Den Haag

Hoi,

Ik volg momenteel op het Albeda College de opleiding mode (maatkleding). Nadat ik hoorde dat deze flink ondermaats blijkt te zijn wil ik naar het Mondriaan in Den Haag voor de zelfde opleiding. Ik heb mijzelf hier ook een paar dagen terug voor ingeschreven. Ik vraag mij af hoe het Mondriaan er een beetje uit ziet. En had een paar vragen. Ik zou het fijn vinden als jullie mij dus wat meer konden vertellen hierover.

• Hoe snel maakten zij contact nadat je jezelf had ingeschreven?
  • Hoe verloopt daar een intake? Moet je dingen meenemen? Of enkel een portfolio? Moet je daar iets maken?
  • Is het een zware opleiding? Veel huiswerk? Maken jullie veel dingen? Afgelopen jaar heb ik een broek, rok en blouse gemaakt.
  • Hoe wordt er gekeken naar leerlingen?

Voor welke opleiding heb je je ingeschreven? Je hebt namelijk meerdere richtingen.

Sorry, even vergeten.

De allround mode/maatkleding. Het maken van kleding dus.

Ik heb zelf medewerker design gedaan dus weet niet precies hoe het er bij mode/maatkleding aan toe gaat. Bij mijn intake heb ik wel mijn portfolio en zelfgemaakt kledingstuk meegenomen. Ze stellen wat simpele vragen en waarom je je hebt ingeschreven voor de opleiding. En ik denk dat je wel meer dan drie kledingstukken gaat maken per jaar. :stuck_out_tongue:

Ja, ik had het inderdaad gehoord dat je er meer gaat leren van een klasgenoot die er vorig jaar naartoe is gegaan. Wilde alleen toch nog even wat meer meningen horen. Het lijkt mij erg leuk om op die school les te volgen, zeker als het betere kwaliteit is betreft leerstof. Wil niet 4 jaar vergooien voor niks op het Albeda.

Iemand nog?

Ik heb inmiddels het doorstroomformulier ingevuld terug gekregen (van mentrix). Ik moet nu nog wat ander papierwerk erbij verzamelen en kan het dan opsturen naar Mondriaan.

Ik heb alle papieren opgestuurd naar het Mondriaan en 10 juli zou de laatste intake zijn. Stik nerveus al natuurlijk.