mode ontwerper?

eey meiden
ik wil een mode ontwerper worden.ik zit nu op naailes en ik oefen het elke dag alleen nou wil ik van jullie weten wat heb je allemaal nodig om een super goede mode ontwerper te worden?
en wat kan ik allemaal alvast doen?

alvast bedankt xxx

Probeer toegelaten te worden op een fashion institute (Amfi bijvoorbeeld).

Fantasie.

Ik had het ff te snel gelezen . Je moet tegen kritiek kunnen , en ook kunnen doorzetten. En nog een hele lijst. Je moet niet vergeten dat het wel lastig is om bekend te worden met jou merk.

Ego van hier tot en met ginder, goede contacten, je moet netjes en snel kunnen werken, er tegen kunnen dat niet alles naar je eigen zin kan gaan (ook al wil je dat wel en denkt iedereen dat dat kan), doorzettingvermogen, tegen kritiek kunnen, tegen gigantische ego’s kunnen, je moet een idee over kunnen brengen.
En nog een hele waslijst.

haha ik heb zoo veel fantasie dat mensen er gek van worden :stuck_out_tongue:
bedankt voor de reacties

nog reacties?

up:)

amfi is echt kut haha

en je moet talent hebben, en doorzetten, het is hard, maar dan ook zeer hard werken-_-

Ik denk dat je, meer dan ooit, gezien het zo populair is, erg origineel moet zijn.

ik ga naar een school waar het vak mode heb en ik heb op een dag 6 uur mode achter het naaimaschine

leuk zeg dat wil ik ook maar als ik nu mbo ga doen moet ik gwn 4 jaar lang de basics leren terwijl ik dat al kan dus ik ga nu marketing en communicatie doen en straks op hb mode doen. ik hoop echt dat ik doorbreek :slightly_smiling_face:

een heel goed portfolio maken met foto’s en schetsen enzo
en dan toelating doen!

Goede contacten, je moet zelfverzekerd zijn van je werk maar wel opletten wat anderen er van vinden om zo je werk te kunnen verbeteren, je moet goed tegen kritiek kunnen, je moet iets kenmerkend hebben vind ik want als het te basic is kan iedereen het wel gemaakt hebben.
Je moet een goed portfolio maken idd, met veeeeel schetsjes. Voor bv moeten wij op school altijd heel veel dingen maken voor we aan de slag mogen met ons eind werk, dat is zodat de leraar kan zien wat voor technieken je allemaal gebruikt en hoe veel je kan zegmaar xD Hij zegt dat het proces soms belangrijker kan zijn dan het resultaat.
Met mode ontwerpen moet je dus ook zo veel mogelijk proberen lijkt me, dan word je eerder toegelaten dan wanneer je alleen maar één ding goed kan.

Ik hoop het ook voor je C=
Er zijn sommige winkeltjes die speciaal voor beginnende ontwerpers de kleding in hun winkel verkopen, om hun merk een duwtje in de rug te geven, als je dat na je studie eens op zoekt kan je daar gebruik van maken.

bedankt voor je reacties je helpt me echt enorm :slightly_smiling_face:

Je moet ECHT goed kunnen tekenen. Ik heb een goeie vriend en die werkt in Italië voor… een zeer bekende Italiaanse ontwerper… en hij zit heeel de dag door te ontwerpen en aan het einde van de dag jeuken zijn handen gewoon omdat hij zoveel tekent! XD

XD Up