Mode 1998

Girls, i need you help. Ik moet wat weten over de modetrends in 1998, weet iemand hier iets over, of een goede site?

brede broekspijpen dacht ik :slightly_smiling_face:

kijk op foto’s van 13 jaar geleden waar je ouders op staan hehe
volgens mij lag je je wel dood

Kun je nergens tijdschriften krijgen uit die tijd?

Kun je dat echt niet Googelen?
Wacht, ik zal het even uitproberen.

[i]VROUWEN, zomer 1998

Kleuren
# Grijs, groen, blauwgrijs, bruinrood, oker, inktblauw, moccabruin, kersenrood.
Stijlen
# Zen-de-luxe: Wijd gesneden kledingstukken, die laag over laag worden gedragen. A-symmetrische V-halzen en diagonale doorsnijdingen.
# Eighties girl: Sobere mannenpakken in strakke vrouwelijke snit vormen de androgyne basis voor de Eighties Girl. Hoekige revers en éénknoopssluiting, strakke stretchbroeken.
# Princess Trash: Mierzoete romantiek met een anarchistische look. Kant met stretch en plastics met bloemenborduursel.
# Technicolour Classics: Geïnspireerd op de jaren-zeventig-look. Rechte broeken, korte rokken, mouwloos of korte mouwen.

HEREN, zomer 1998

Kleuren Grijs, bruinrood, oker, mosgroen, paars, inktblauw, citroengeel.
Stijlen
# Modern nature: kostuums in zachte materialen en minimale styling. Mouwloze truien en katoenen broeken die het midden houden tussen klassiek en casual.
# Farm Boy: Landelijke kleding met een tweedehands uitstraling. Veel ruiten en oma-bloemetjes, krappe truien met polo kragen en opgestikte zakken.
# Tribal Surfer: ‘trashy’ look. Ruime shorts en shirts, kleding met een etnische uitstraling, djelleba-tunieken en folkloristische accessoires.
# Impecable exotic: op maat gesneden éénknoopscolberts en pantalons met vlijmscherpe persmouwen. Safaristijl met militaristische details. [/i]

Gevonden op een verlaten NRC handelsblad-pagina.

De link van dat hierboven.
En dit is in rotkleuren, maar daar moet je even overeen kijken. Er staat een kopje 'Mode uit de jaren ‘90’ bij met daaronder wat links.

Gewoon Googelen dus op zoekterm ‘mode trends 1998’.

Op internet wel, heb ik net gezien.