Mobiele vriend/liefde (ik weet geen betere naam;p)

Heyy Girls,
Ik ben nieuw hier & ik heb dit account aangemaakt om dit verhaal te doen (maar ik hoop er nog meer gebruik van te maken)

Mijn verhaal:
Ik heb op kik(dat is een soort van Whatsapp maar dan heb je geen nummers nodig) een hele leuke, lieve, aardige jongen ontmoet. Ik ken hem ondertussen nu al 5 maandjes en we kunnen het goed vinden samen. Nu denken jullie vast, ja wat zeur je nou je heb t gezellig met m en hou gwn je bek. Maar me ouders weten er niks van en ik durf t ze ook niet te vertellen, ik ben bang dat ze woedend worden omdat ze misschien denken dat het weer een of andere pedo is ofzo, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat niet zo is… Ik hoop dat mijn verhaal zo een beetje duidelijk is en als er vragen zijn zeg je t maar. Ik hoop dat jullie tips hebben!
x

toch je ouders inlichten
Dan weten ze het tenminste (toch als je iets 'serieus wilt)

Ik snap het niet.
Praat je nou enkel met hem of is het je vriendje? :'D

Hoe oud ben je?

@Equilibrio, 13 (ik weet t ik ben jong, maar ik wist niet waar ik anders mijn verhaal kwijt moest)

@NaAktSlaKLovAh69, tot nu toe praten we alleen nog maar, maar we maken er vaak grapjes over om stelletje te worden, en hij vind met mooi en schattig en hij is ook best wel knap…

@Leau. Dat durf ik nu (nog) niet. Maar ik wil heel graag iets serieus hebben. (Leuke avatar trouwens, hij woont in Belgie :wink:)

Ik zou eerst gewoon beginnen met skypen. Bescherm jezelf nog een beetje en sla niet door in deze ‘kalverliefde’, je bent nog heel erg jong. Natuurlijk kan het geen kwaad om een beetje te chatten.

ik vind kik echt het meest onbetrouwbare social media gebeuren ooit :’)

vorige keer ben ik een soort van gecatfished door mn beste vriendin (vond het niet erg hoor, nam het niet serieus en kon dr wel om lachen) omdat het doordat je geen nummer hoeft te geven het nog makkelijker is om je als iemand anders voor te doen

maargoed, ik zou gewoon je ouders erover vertellen

Hoe oud heeft hij gezegd dat hij was? Ik zou het tegen je ouders vertellen en dan met z’n 4en afspreken ergens in de stad.

@adoreingly, ik vertrouw m eigenlijk, in het begin had ik ook zon soort gevoel van misschien is ie wel nep of misschien is t zon gore man van 60 ofzo, maar hij stuurt vaak fotos van hem samen met familie en wat ie aan t doen is…

@garapoes, hij (zegt) dat ie 14 is en daar vertrouw ik eigenlijk ook op. Misschien is afspreken best lastig want hij woont in Gent(Belgie) en dat is ongeveer 5 uur rijden vanuit mijn woonplaats, en ik denk niet dat mijn ouders het er voor over hebben
x

ja ik denk niet dat het wat gaat worden met zo’n afstand op je leeftijd tbh.
Maar gewoon gezellig blijven praten, ik zou het daar ook lekker bij houden.

afstand op deze leeftijd is echt geen probleem, een vriendin van mij is 15, woont in Zuid-Holland en die gaat elk weekend met de trein naar Purmerend, of hij komt hier heen.

Maar in elk geval, als je met hem af gaat spreken, zorg dan eerst dat je 100% zeker weet dat hij is wie hij zegt dat hij is

15 of 13 vind ik persoonlijk toch een heel verschil hoor.
Met 15 jaar kan je veel meer verantwoordelijkheid voor jezelf dragen…
En van Zuid-Holland naar Purmerend is wel ver natuurlijk, maar niet te vergelijken met 5 uur rijden (laat staan hoelang dat treinen is)

Afspreken doe ik op dit moment sowieso niet omdat ik eerst wil afvallen :cold_sweat:… en als ik met m wil afspreken (wat als we überhaupt gaan afspreken op zen vroegst denk ik volgend jaar word) zorg ik dat er iemand bij is, met mijn ouders voel ik me nooit zo prettig bij een jongen in de buurt(tenzij jullie denken dat in dit geval ouders misschien beter is) ik zou graag met me beste vriendin willen. Maar het is best een lange afstand. Ik weet me op dit moment echt geen raad, wat ben ik blij dat jullie er zijn… x

HAHAHAH geweldig

sorry, ot: je kunt inderdaad beter eerst gaan skypen met hem. Als je voor het eerst met hem af wil spreken kun je beter wel iemand meenemen of op een openbare plek afspreken.

Ik had hetzelfde; ik praatte met een jongen via kik voor 4 maanden, vertrouwde hem 100% maar durfde niemand erover te vertellen. Ik ben alleen wat ouder, 16 jaar.

Mijn tip: toch gaan praten met je ouders! Heb ik ook gedaan, beste beslissing die ik ooit heb gemaakt want ik heb de jongen ontmoet en we zijn nu 4 maanden gelukkig samen.

Als jij die jongen volledig vertrouwd en je wilt hem ontmoeten, geef het een kans. Maar doe niks stiekem, vertel het je ouders. Leg je situatie rustig uit. Wijs ze op de foto’s die hij stuurt en vertel alles wat je over de jongen weet aan je ouders, zo wek je hun vertrouwen.

Heel veel succes! Je kunt het!

Heel erg bedankt voor jullie tips!
@Anne, Heb je misschien een tip hoe ik er over met beginnen? En ik heb er inderdaad over nagedacht om stiekem naar Gent te reizen, maar toen ik zag hoe duur t was ben ik toch maar niet gegaan.

De reden waarom ik het (nog) niet durf te vertellen aan mij ouders is omdat mij vader best wel heel erg streng is ik ben bang dat ik voor eeuwig en altijd me mobiel kwijt ben(dan kan ik niet me deze jongen praten) of dat ik zware straf krijg ofzo.

Ook is ie binnenkort jarig, ik zou m graag iets (stiekem) willen sturen(bijv. zo een loom armbandje of een tekening ofzo) deze kan ik dan naar zijn school sturen en dan schrijf ik zijn naam op de enveloppe(ja, ja, ja ik heb al een heel plan uitgewerkt, maar ik weet alleen nog niet of ik het ga doen en durf…
x

Hem stiekem ontmoeten zou ik nooit doen! Bij mij gingen mn ouders de eerste keer ook mee. Je weet maar nooit namelijk.

Mijn moeder had ook altijd een uitgesproken mening over internetliefdes.
Ik zou gewoon naar hun toe gaan en zeggen dat je even met ze wilt praten. Dan vertel je je verhaal, helemaal. Stel dat je vader boos wordt; blijf gewoon rustig en blijf bij je verhaal.

Oh, een ander idee voor als je ouders het echt niet vertrouwen: vraag om het mobiele nummer van de jongen, dan kun je hem bellen. Is vaak voor ouders ook iets geruststellender. :slightly_smiling_face:

Je zou eerlijk tegen je ouders moeten zijn. Wat voor bericht je ze ook geeft. Ik zou ze gewoon vertellen dat je al een poosje met hem bericht en dat je een keer af zou willen spreken. Laat hem desnoods naar je huis komen zodat je ouders er op de achtergrond bij kunnen zijn.

dit ja.

Zorg er eerst maar eens voor dat je met hem gaat skypen met beeld erbij… Sorry, het kan echt zomaar iedereen zijn dus ook een pedo zoals je zelf al zei…
Haal geen domme dingen in je hoofd hoe leuk je het ook nu met hem hebt.