Mobiel

Eerst wil ik zeggen dat ik me enorm voor schaam… Dat jullie niet gaan denken dat ik aandacht ofs. zoek.

In de meivakantie werd ik dus jarig en had lang gespaard voor een nieuwe mobiel , want de mijne ging snel leeg , geheugen vol etc. Het was aangekomen en ik was zo ontzettend blij. Ik vermeed elk contact met iets wat het zou kunnen kapot maken. Nee het was geen heilig ding ofs. maar ik was er blij mee
Ik plaste tot mijn 12e altijd in bed , ik kon er niks aan doen en schaamde me er zo ontzettend voor. Soms gebeurde het zelfs als er iemand kwam logeren , of ik bij hun. Uiteindelijk moest ik het wel vertellen maar schaamde me zo ontzettend. Ik moest toen zelfs een luier dragen , ik vond het zo erg. Gelukkig is het nu alleen in de 3 maanden.
En een nacht zat ik druk bezig in bed met mijn mobiel de hele nacht. En zoals altijd legde ik hem onder mijn kussen. Toen ik wakker werd , was ik weer zeiknat. Ik kwam erachter dat mijn mobiel niet meer onder mijn kussen lag , hij lag op de plek waar ik heb geplast. Mijn ouders sliepen nog dus ik haalde alles eruit en droogde het. Het ging op geen enkele manier meer aan. Zelfs toen het droog was. Mijn moeder wist de hele week van niks (van het bedplassen dan), ze zou namelijk ontploffen als ze erachter kwam.
Dus ik zei dat het kwam door een wateractractie in een pretpark met school. Natuurlijk was ze heel erg boos , en mijn vader ook. Maar ik was alleen blij dat ze er niet achter kwam dat ik in bed heb geplast.
Blijkbaar waren ze zo teleurgesteld dat ik geen nieuwe mobiel meer mag tot mijn 16e.
Ik was maar net 15 geworden !! Ze vetrouwen me niet meer om… een … MOBIEL ! Ze nemen het als een perfect excuus om ruzie te maken. Ik was zo zuinig geweest dat weten ze best !

Ik krijg nu wel elke week ruzie hierom en nu moet ik het doen met een mobiel waar ik niks mee kan , zelfs whatsapp doet het niet meer. Ik word er gek van dat ze het zo sirieus nemen , en ik zit eraan te twijfelen om de waarheid te vertellen , maar ik denk dat ze nog bozer zal worden dan het nu is.
En ik vind het ook echt klote dat het alleen maar om een mobiel gaat .

Iemand advies want die ruzies ben ik beu.

x

Ik zou gewoon eerlijk tegen je ouders zeggen hoe het komt, in het geval van een waterattractie in een pretpark zou ik als ouder ook snel denken dat je gewoon onverantwoord met je spullen bent omgegaan want ja als je in een waterattractie gaat let je over het algemeen op dat je telefoon veilig opgeborgen is en niet nat kan worden. Ik denk dat je al een hele stap verder bent als je gewoon eerlijk opbiecht hoe het komt, je hebt nou eenmaal een probleempje waar je vrij weinig aankan doen dus dit had op elk moment kunnen gebeuren, was het niet gister kan het vandaag, was het niet vandaag dan kan het ook morgen gebeuren!

Je hebt gelijk , maar zullen ze niet nog bozer zijn als ik hun de hele tijd heb voorgelogen ?
Daar pieker ik nogal over. Maar bedankt voor je pep talk :grin:

Ik zou het toch gewoon vertellen. Je hebt nu toch ook al ruzie dus het kan er niet slechter van worden.
En daarnaast zou ik toch ook hulp zoeken voor je bedplassen, dat lijkt me erg ongemakkelijk voor je en er is echt wel iets aan te doen!

Ik zou het ook alsnog eerlijk vertellen.
En misschien ook dat je bang was om het te vertellen omdat je dacht dat ze boos zouden worden.

aahw meis wat naar voor je, vooral omdat je er helemaal niks aan kunt doen. Ik snap niet dat je ouders boos worden om bed plassen, als jij er wat aan kon doen zou je dat doen, ik zou het gewoon vertellen

Ik denk dat als je je ouders goed duidelijk maakt dat je je er heel erg voor schaamt en er daardoor over gelogen hebt dat ze dat heel goed begrijpen en niet boos meer zijn. Succes !

Heel erg bedankt , ik ga het toch vanavond op een goed moment (;P) het ze vertellen. Ik hoop dat ze niet boos worden omdat ik hun heb voorgelogen.

Thank you allllll love love love love

:kissing:

Succes!

Ahw ik vind dit zo’n sneu verhaal! Doe je een keer voorzichtig,gaat je mobiel kapot door een ongelukje.

OT; gewoon tegen je ouders zeggen, ze worden waarschijnlijk niet bozer dat het door het bed plassen komt, het kan alleen maar beter worden. En dan kunnen ze misschien ook iets aan het bedplassen doen, naar de dokter ermee ofzo? (Weet niet wat je aan bedplassen kan doen, sorry)
Veel succes!