Mobiel problemen

Aangezien ik niet weet waar dit anders moest, plaats ik het maar hier.

Oke… ik heb dus een probleem met mijn mobiel.
Ik heb een Samsung Galaxy S3 & hij gaat ineens supersnel leeg & laat heel langzaam op… Ik krijg morgen (Maandag) een nieuwe batterij & nieuwe lader… Maar ik vroeg me af of het probleem dan wel verholpen is? Of zou ik hem terug moeten zetten naar fabrieksinstellingen?

Dus, is er iemand die weet of het probleem verholpen is na een nieuwe batterij & lader?

Vaak als je je mobiel wat langer hebt dan gebeurt dat gewoon met batterijen. Ik denk dus dat na morgen het probleem wel verholpen is.

Dat zou wel heel fijn zijn :relaxed:

Ik denk dat het wel helpt, dat heb je met iPhone’s enz. ook en heb je er nog garantie op?

Ik weet het niet zo. Ik heb mijn Sony nu 1,5 jaar en geen enkel batterij probleem oid. *klopt af. Je batterij goed leeg laten lopen en dan pas opladen wil nog wel eens helpen.

^ Dat is tegenwoordig niet meer het geval. Huidige telefoons hebben allemaal een lithiumbatterij. Hierbij is het juist beter om het af en toe tussendoor op te laden in plaats van steeds helemaal (of bijna) leeg te laten lopen en dan helemaal op te laten.

Ah, dat zou heel goed kunnen. Ik vraag me dan wel af waarom de duur van de batterij zo snel achteruit gaat daardoor?

Nee, de garantie is er jammergenoeg af…

Volgens mij gaat de duur van een batterij snel achteruit omdat mensen vaak hun mobiel 's nachts opladen. Op een gegeven moment is de batterij 100% opgeladen maar komt er nog steeds stroom richting je mobiel, dat is wat de batterij op een gegeven moment “lui” maakt.

Dat is ook nog een dingetje ja die de batterij achteruit laat gaan

Ja… Ik laad hem vooral 's nachts op ja… Ik zal anders ook even kijken of ik daar een oplossing voor kan vinden haha.