Mobiel netwerk in het buitenland??? Help!!

mijn vriend is op skivakantie in oostenrijk sinds gister, en nu zijn we erachter gekomen dat zijn netwerk het maar half doet… hij heeft vodafone op een blackberry, en het probleem is dat zijn smsjes niet meer aankomen bij mij… ook als ik hem wil bellen krijg ik: Dit nummer is niet in gebruik. Het rare is dat hij mijn smsjes wel ontvangt. Weet IEMAND wat dit zou kunnen zijn en hoe je dat kan oplossen? :anguished:? want heb nu al 2 dagen vrijwel niks van hem gehoord en ik moet nog een week haha! :frowning_face:

Wat een hell dat jullie elkaar nu weinig kunnen smsen.
Blackberry he, hebben meer mensen problemen mee in het buitenland.
Meisje dat meeging naar Madrid met mij, problemen met haar Blackberry, ook geen bereik. Mijn broertje had het ook niet in Parijs.
Dus? Internet café dan maar?

+31 er voor zetten?

ja heb al vanalles geprobeerd. 0031 ervoor zetten, handmatig netwerk kiezen, gegevens service uitzetten. maar heb nog niks terug gekregen dus denk niet dat het werkt. ja het jammere is dat hij niet in een dorpje zit maar in een huisje in the middle of nowhere dus een internet cafe wordt ook moeilijk. dus hopen dat hij op de piste maar een wifihotspot bij een restaurantje kan vinden ofzo…

Als jij hem belt met een andere telefoon werkt het ook niet?
Wel heel vreemd. Vooral dat hij die van jou nog wel ontvangt…

@fossil ja daarom… maar heb nog niet geprobeed met een ander mobiel maar heb hem wel gister gebelt naar zijn vaders mobiel omdat ik niks hoorde dus toen heeft ie het uitgelegd, daarna niks meer van em gehoord… echt kut maarja