Mobiel Nat

Ik heb mijn mobiel in de badkamer gelaten waar het erg vochtig is terwijl ik in bad ging. Nu doet mijn mobiel het niet meer goed. Ik heb dat een keer vaker gehad en toen deed hij het de volgende dag weer heel goed. Maar de toetsten blijven soms hangen of doen het helemaal niet. Ik denk dat er nog vocht in mijn mobiel zit. Maar het is wel 2 dagen geleden gebeurd…
Heeft iemand tips?

Helemaal uit elkaar halen en op de verwarming leggen!

op een droge plek leggen, vaak als die helemaal is opgedroogt doettie het wel weer, of je batterij moet echt doorweekt zijn dan doettie t echt niet meer…
Ik fohnde het altijd, heb het namelijk ook wel eens gehad maar das niet echt gezond voor je telefoon, dus ik raad je het niet aan! maar tis te proberen

Hm, mijn vriend had ook ooit trouwens zn ipod in het water laten vallen. Op internet had hij toen gelezen dat het ook hielp als je dat apparaat dan in een zakje met rijst deed :’) (dat nam het vocht op of zo)
En het hielp best wel, hij kon hem weer aanzetten en zo. (maar helaas was de home-knop kapot, dus uiteindelijk gebruikt hij hem toch niet meer xD)

Haha ik heb hem al in een bak met rijst gedaan maar ik had het geduld er niet voor. Misschien moet ik hem dan toch maar met rust laten want nu probeer ik het steeds.

In iedergeval bedankt!

verwarming of fohn (niet te heet!) en de batterij NIET op de verwarming ofzo.

Inderdaad in een zak met rijst doen, dat werkt het beste. En als je wil kan je hem dan ook nog in die zak op de verwarming leggen.

Föhnen hielp bij mij ook.

batterij en simkaart eruit halen en de rest in de oven leggen, rond de 60 graden. en vooral niet proberen aan te zetten, dan kan er kortsluiting komen in je telefoon. Of helemaal uit elkaar halen en alles een paar dagen in de rijst laten liggen :slightly_smiling_face:

Met deze twee dingen heb ik mijn blackberry weer aan de praat gekregen nadat deze in de wc was gevallen…

alles uitelkaar halen, en idd alles los in een doos met rijst doen die helemaal sluit! tubberweerbakje ofzoiets, rijst onder, dan je batterij simkaart telefoon. rijst erop en potje dichtdoen zonder dat er lucht bij kan komen… dat rijst neemt het water op dus moet werken;)

rijst! rijst heeft mijn mobiel ook weer tot leven gewekt!

Ja in rijst doen, werkt echt !

Oké! Ik heb mijn mobiel nu in een zak met rijst gedaan en ga morgen wel weer kijken of ie het doet.

de moeder van iemand uit mn klas had een keer dr mobiel in het water laten vallen, daarna in de oven gedaan om te drogen en toen deed hij het weer.
ps. ik raad dit niet aan, maar ik vond het toen wel grappig.

Als je hem gaat fohnen, zou ik kiezen voor de koude stand. Verder denk ik dat je geduld moet hebben. :wink:

Ja ik ben vergroeid aan mijn mobiel. Ik hoop zo dat hij het nog gaat doen!

Rijst, en gewoon geduld hebben.

Oké ik laat hem vandaag ook wel nog met rust en morgen kijk ik of hij het doet.

Dan ben ik in ieder geval niet de enige die zo slim is om haar mobiel in de wc te laten vallen!