Mobiel in wc laten vallen

Hey allemaal,
Ik heb vandaag mijn Samsung Galaxy s6 in de wc laten vallen. Ik heb hem meteen eruit gehaald maar heb er verder niks mee gedaan omdat ik niet thuis was en omdat hij het toen nog helemaal deed. Een uur later ongeveer deed de touchscreen het niet meer en ook niet de home-knop, de terugknop en die waarmee je de apps mee afsluit (onderste balk dus). De touchscreen deed het later weer wel.
Toen ik 2,5 uur later thuis was heb ik hem meteen in een bak met rijst gegooid. Ik heb hem niet uitgezet, dat las ik later pas op internet.
Ik heb mijn mobiel er toen een aantal keer er uitgehaald, omdat ik dacht dat dat niet zoveel kwaad kon. Ook hierbij las ik later op internet dat je hem helemaal met rust moet laten.
Op dit moment reageert de onderste balk niet meer (met home-button enz.), valt hij soms vanzelf uit en reageert de oortjes-ingang ook niet.

Denken jullie dat ik hem in de rijst moet laten zitten of is hij niet meer te redden? En als ik hem laat repareren, doet de oortjes-ingang het dan ook weer?

Dankjewel als je moeite hebt gedaan dit verhaal te lezen. Ik vind het zó stom van mezelf!

Ik zou hem eerst zoveel mogelijk uitelkaar halen en zeker 24u in de rijst laten liggen…

Whahahahhaha domdom…

Wat enorm balen! Ik denk toch dat je telefoon wat meer waterschade heeft opgelopen dan gehoopt.

Ik denk dat je telefoon een nacht in de rijst leggen en er niet meer aankomen momenteel de beste optie is. Morgenochtend of middag moet je maar weer kijken of je telefoon alweer wat beter reageert.

Als dit niet het geval is zou ik de waterschade proberen te laten repareren als dit mogelijk is. Bij apple telefoons is dit nogal een gedoe maar ik weet niet precies hoe dit zit bij de Samsung telefoons.

Succes

@Ethereal Ja, het probleem is echter dat je deze mobiel niet makkelijk zelf uit elkaar kan halen en anders ben ik bang dat ik hem helemaal sloop. Maar bedankt voor je reactie!

@TessiexB-brave Bedankt voor deze nuttige reactie. Ik weet dat het heel dom is en ik voel me er zelf al erg rot over, maar dat had ik zelf ook al gezegd dus ik snap niet helemaal waar jouw reactie goed voor is.

Dankjewel voor je reactie! Ik denk dat ik dat eerst maar eens ga proberen inderdaad. Volgens mij is het niet zo heel veel gedoe van wat ik op internet heb gelezen, maar ik denk inderdaad dat mijn mobiel wat meer schade heeft opgelopen, helaas.

Gewoon zover mogelijk… als je het achterkantje eraf haalt, simkaart(en), geheugenkaartje en accu eruit (als die er uit kan) dan heb je het belangrijkste er wel uit.

^Maar je kan niet makkelijk dat achterkantje eraf halen, de achterkant is van glas en je moet een speciale lijn gebruiken + nog wat schroeven losdraaien om de achterkant eraf te halen, dus dat gaat niet zo makkelijk. En ik durf dat niet zelf te doen.

Geen dank hoor :wink:

Ik heb laatst ook mijn samsung galaxy s6 in de wc laten vallen en dit is wat er kapot is:
Knopje links van home-button
Hij zegt dat sim-kaart er niet in zit waardoor ik niet kan bellen/sms’en/3G gebruiken

Heb m al in rijst gedaan want eerst deed hij helemaal niks maar deze 2 dingen zijn nogsteeds kapot. Ik denk dat je je telefoon net als ik naar de maker moet brengen

Wat Ethereal zegt… Zoveel mogelijk uit elkaar halen, zodat al het vocht er uit kan.
als dat niet helpt ben ik bang dat je hem dan toch moet laten maken…

Zo lang mogelijk in rijst laten zitten (zoveel mogelijk uit elkaar) en dan hopen op het beste.

Oh! Ik wist niet dat dat zo moeilijk ging bij de Galaxy… jeetje joh. Tja dan geheugenkaartje en sim eruit en dan maar zo in de rijst?

-

Bedankt voor jullie reacties en voor het meedenken!
Ik heb hem niet verzekerd helaas, maar hij is al iets opgeknapt! De knopjes links en rechts van de home-knop doen het gelukkig weer, nadat ik hem vervolgens nog een paar uur in de rijst heb laten zitten. De home-knop niet en de koptelefoon-ingang ook niet, maar ik laat hem nu nog een nachtje en misschien langer in de rijst zitten. Daarna kijk ik wel verder of ik nog iets laat repareren.

Alsof jij een of ander wonder genie bent.
Je snapt niet eens hoe cup-maten werken :’)
Ga ergens anders de arrogante kleuter uithangen daaaaaagg :beer: :beer:

On-topic
Ik denk dat je het beste nog de telefoon in rijst kan laten liggen.
Haal alle delen die je los mag maken (simkaart enzo eruit, batterij eruit etc) los en leg die allemaal in de rijst.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij niet echt te redden valt maar je kan het altijd proberen.

Die van mij was ook in de wc gevallen, maar toen was ik op een feestje en had 'm in eerste instantie in m’n tas gedaan. Toen werd me aangeraden om 'm in rijst te leggen, dus ben ik midden in de nacht eventjes (half dronken, ha-ha) naar huis gegaan (gelukkig was het feestje aan de overkant van waar ik woon) en deed ik 'm in een bak met rijst. Hoewel m’n telefoon (is een iPhone 5c, trouwens) het eerst nog deed, reageerde de volgende dag mijn oplader ingang niet meer. Toen heb ik 'm twee dagen in een bak met rijst gedaan (uit gezet, helemaal bedekt met rijst) en op de verwarming in de zon gezet. En nu doet hij het sindsdien weer helemaal perfect. <3

Het lijkt wel een wonder, maar ik heb hem nog een tijd in de rijst gelegd en hij doet het weer helemaal! Alles is zoals het eerst ook was, ook de koptelefoon ingang. Ik ben er heel blij mee :slightly_smiling_face:
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!