Mobiel gestolen

Hee!
Zaterdagnacht is mijn mobiel gejat met uitgaan…
En ik heb het IMEI code nog, maar de politie zal niet de moeite doen om het te gaan traceren… heb ik 't idee…
Ik ga morgen sws nog aangifte doen.

Het gaat ook om de simkaart eigg, alles ben ik kwijt…

Weet iemand hoe je het kan doen, zoja hoe??

hoe je wat kan doen ?
en heb je hem verzekerd tegen diefstal ?
je kunt wel altijd je simkaart laten blokkeren.

Je kan wel aangifte doen, maar het heeft niet echt heel erg veel nut, want er worden op een dag zoveel telefoontjes gestolen en de politie gaat daar echt geen moeite voor doen. Ken iemand die het heeft meegemaakt namelijk

Ik ga aangifte doen morgen.
Alleen ik denk dat de politie niet een telefoon gaat traceren, ze hebben wel belangrijkere dingen te doen.

Dus mijn vraag is, hoe kan je je eigen mobiel traceren adhv je IMEI code?

Mijn iPhone is vrijdag ook gejat :confused:
De politie zal het inderdaad niet gaan traceren aan de hand van het IMEI-nummer. Volgens mij kun je het IMEI nummer wel laten blokkeren zodat de dief helemaal niks meer met de telefoon kan. Maar ik had hiervoor naar de politie gebeld en die zei dat je daarvoor naar een algemeen nummer moest bellen, maar die heb ik nog niet kunnen vinden.

En inderdaad sowieso je simkaart laten blokkeren bij je provider. Ik heb dit nog steeds niet kunnen doen omdat vodafone er al sinds vrijdag uit ligt :confused:

Dat kan niet. Had je toevallig een smartphone en daar de app ‘Zoek mijn telefoon’ op geïnstalleerd? Want dan kun je je telefoon traceren zolang hij verbinding heeft met internet.
Anders kun je hem niet traceren.

Ligt vodafone sinds vrijdag eruit?
Want ik zit ook bij die provider…
Ja ik ga maandag langs maar ik heb er een hard hoofd in.
Ze kunnen het wel, maar of ze zin hebben nee.

Nee, ik heb geen smartphone…
Maar ik snap het niet hij zat in m’n jaszak… Tenzij hij daar uit is gevallen.
Want de sleutels en me jas lagen daar nog (esprit jas) dus ik snap niet dat die niet is meegenomen.

Nee, ik heb geen smartphone…
Maar ik snap het niet hij zat in m’n jaszak… Tenzij hij daar uit is gevallen.
Want de sleutels en me jas lagen daar nog (esprit jas) dus ik snap niet dat die niet is meegenomen.

Ja. Je moet eigenlijk via internet je simkaart kunnen blokkeren, maar dan zegt ie dat er ‘een fout is opgetreden’. Dan is er ook nog een speciaal telefoonnummer waarmee je je simkaart kunt blokkeren maar dat werkt ook niet en als je klantenservice belt krijg je zo’n automatisch bericht dat er een storing is. Heel irritant, ik hoop dat morgen alles weer werkt.

Kan je morgen iets laten weten als je bij de politie bent geweest? Ik heb via internet aangifte gedaan omdat ik er anders woensdag pas terecht kon, maar daardoor heb ik dus niet kunnen vragen hoe het met het blokkeren van het IMEI nummer zit.
Maar ze zullen het inderdaad niet gaan traceren, is veel te veel werk en ik heb gehoord dat ze het alleen doen als het om telefoon van een politicus ofzo zou gaan.

Oke, maar ik ga morgen idd even langs.
En langs de vodafone house, ben jij daar al geweest?
Als jij het weet over het blokkeren van sim/IMEI nummer wil je het dan ook laten weten? w

En ik krijg te horen als ik 't bel: Dit nummer is niet in gebruik, een voicemail achterlaten in ook niet mogelijk… O__o

Nee, ik ben nog niet langs een vodafonewinkel geweest want die zit hier niet echt in de buurt en ik had daar gisteren ook geen tijd voor. Als er bij jou wel een in de buurt zou ik daar even langs gaan want dan kunnen ze ook gewoon je simkaart blokkeren. Tenzij klantenservice het morgen weer doet.

Ja ik krijg steeds iets anders te horen als ik naar klantenservice bel, zelfs een keer dat er opgehangen wordt nadat ik mijn keuze had ingetoetst. En verder heb ik nog een drie kwartier aan de telefoon gehangen, zonder dat ik verbonden werd :’)
Echt slecht, het is nou al vanaf vrijdagavond zo.

En ik zal wel iets laten weten zodra ik iets hoor over het IMEInummer. Maar op internet kan ik daarover niets vinden dus ik denk dat je daarvoor langs het politiebureau moet.

Nou ik heb dus net mijn buurmeisje gebeld, en die werk bij de politie.

Zij zei dat ik alleen aangifte kan doen, en er wordt daarna niks meer mee gedaan. (het misdrijf is niet ernstig genoeg).
En ik ga morgen dan maar langs de fodafonehouse…

Mijn telefoon is ook gestolen zaterdag, maar je kan wel dat IMEI nummer laten blokkeren daar ga ik wel even achteraan… Aangifte heeft denk niet echt zin.

Maar ik moet via fodafone m’n IMEI code laten blokkeren?
Wat kunnen ze daar dan eigenlijk mee?

UP.

Want kan je nou wel of niet je IMEInummer laten blokkeren?
Op internet kan ik alleen vinden dat het in belgië kan, maar over nederland vind ik niks.

Zou wel fijn zijn als je dat kan laten blokkeren, als ik niks meer met mn telefoon kan wil ik ook niet dat die rotjochies er iets mee kunnen ;p