Mobiel gejat/verloren....

hallo, gisteren was ik bij het bevrijdingsfestival in zwolle… ik was bij de muntjes en verloor of iemand heeft mijn telefoon gestolen. we hebben er naar toe gebeld en er nam een aardige mevrouw op die vertelde ons dat ze bij het reuzenrad was. na die tijd was ze niet meer bereikbaar en hebben we de telefoon niet kunnen vinden dus…
wat houdt niet meer bereikbaar in? zou ze de sim kaart eruit hebben gehaald?

Wat vervelend zeg … Dan zit er volgens mij een andere SIM kaart in. Ik heb het helaas ook gehad op vakantie, die ben ik verloren en vrijwel direct erna was hij niet meer te bereiken. Ik denk dat je er verstandig aan doet om de SIM kaart te laten blokkeren en ook je wachtwoorden van accounts en dergelijke te wijzigen (in geval je een smartphone had).

Of misschien de batterij leeg. Geen bereik kan ook betekenen dat iemand niet meer bereikbaar is

Als je een smartphone had: zit er geen ‘zoek mijn telefoon’ op of iets dergelijks?
Het zou inderdaad ook kunnen dat ze je sim eruit heeft gehaald. Of iets met de batterij. Ik zou net als hierboven, al je accounts snel even blokkeren en gewoon je nummer bellen een aantal keer. Verder weet ik het ook niet.
Succes.

De kans is best groot dat ze hem gewoon heeft meegenomen, maar ik zou vandaag nog eens bellen.

Ik was ook op een bevrijdingsfestival en ik had nergens internet, en bereik maar heel soms. Smsjes kwamen 4 uur later binnen en ik kon bijna de hele tijd niet bellen/gebeld worden. Dus misschien lag het daaraan en is ze alsnog van plan hem terug te geven!

Dit ja, maar ik denk alleen wel dat de batterij nu op is… En als ze de pincode niet heeft kan ze dus ook niet opnemen. Misschien bij de politie nog even checken of zij iets hebben binnen gekregen?

Kan hij ergens op het festival zijn afgegeven? Een EHBOpost ofzo?

Huh je kan toch altijd opnemen? Daarvoor hoef je de pincode niet te kennen, of begrijp ik je verkeerd?
En idd, ik weet niet waar gevonden voorwerpen terecht komen maar dat kan je ook nog checken.

Als het goed is heb je inderdaad een IMEI code, weet je die? Zo ja, dan kan je via die code opzoeken waar je telefoon nu is. Ook als hij uit staat. Ik hoop dat hij gevonden wordt!

Ik denk dat ze bedoeld wanneer de telefoon is uitgevallen.