Mn zus ..

Heey, ik ben op de verkeerde forum maar bij liefde&boys maakte ze flauwe grapjes in plaats van te helpen dus …
Mijn zus is 19 jaar en heeft een probleem…
Ze heeft al sinds haar 14e een liefde wat uit was gegaan door familie. Uiteindelijk zijn ze dit jaar weer bij elkaar gekomen. Wij zijn buitenlandse Moslima’s en hij is een Nederlander. Hij is dit jaar bekeerd tot een Moslim. In ons geloof mag je eigenlijk geen relatie, dus hij wilt haar hand komen vragen. Alleen: hoe moet mijn zus dit aan haar moeder vertellen? Onze moeder gaat haar te jong vinden, maar uitmaken is geen optie… Dat zou zonde zijn, alleen omdat ze een ‘beetje’ te jong zijn. Het is alleen nog maar verloven, nog niet trouwen de aankomende 2/3 jaar. Maar hoe kan ze dit het beste vertellen aan haar moeder?

serieuze reacties Aub .

Gewoon vertellen?

waarom mogen moslims onder elkaar dan ook geen relatie met elkaar?
want anders zou ik zeggen van bewijs dat ze van elkaar houden en het ook echt serieus willen. dat ze dan misschien wel een relatie mogen hebben maar niet trouwen.

hoe oud is je zus dan

Whoop we don’t need your sass girl…

echt, flauwe grapjes?
Lees het nog een keer door.

dat je zegt bij liefde&boys reageren ze niet serieus heeft ook geen zin want volgens mij reageren de meeste mensen vanuit actieve onderwerpen :’)
Het is niet dat de mensen die bij dat subforum reageren niet hier gaan reageren ofzo. Verder vind ik dat je mierenneukt over zogenaamde slechte reacties.
En anders moet je het gewoon negeren en niet nog een topic gaan aanmaken, eentje is wel genoeg.

Mieren neuken Ellen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja yolo

pardon?

Als je in het goede board een topic maakt, maar niet de reacties krijgt waar je op hoopt, hoef je nog geen 2e topic aan te maken dat in het verkeerde board staat.

Ik snap niet zo goed dat niemand serieus reageert. Waarom niet? Steekt een flauwe reactie iedereen aan of zo?

Lastig probleem, en ik denk dat veel Nederlandse meisjes (waaronder ik) de situatie moeilijk in kunnen schatten, omdat we niet precies weten wat wel en niet kan in een islamitische familie, en al helemaal niet in jouw familie.
Ik zou zeggen: ze moeten voor het gesprek met je ouders rustig gaan zitten en niks overhaasten. Misschien is het slim als je zus eerst alleen met je ouders praat en ze voorbereidt, en dat er niet opeens een jongen staat, als volkomen verrassing. Hopen dat je ouders het begrijpen. Als die jongen echt meteen om je zus’ hand gaat vragen omdat hij rekening wil houden met haar familie, moet hij wel heel lief zijn en veel van haar houden. Lijkt mij.

ik ben zelf een moslim meisje als ik haar was zou ik het gewoon openlijk vertellen van ik heb iemand ontmoet, geen geheim houden dan word het nog erger

Mijn bff is moslims dus weet wel iets af van de moslimse cultuur. Ik zou zeggen laat ze beide families samenbrengen en zeggen dat hij haar om haar hand wil vragen

Waar heb jij het nou weer over? Zowat iedereen reageert serieus. Alleen GK zij iets SERIEUS waarvan zei denkt dat het niet serieus bedoeld is ofzo weet ik veel wat zij denkt

doe ff normaal je hebt helemaal geen tips gegeven? op dat andere forum je zei gwn iets waarvan k toen dacht meen je dat ( Je zei zoiets van : hij moet haar hand vragen. Duuh? NATUURLIJK MOET DAT goldenkiller? anders kunnen ze nie verloven)