M'n vriendje is heel verlegen...

Haihai!
Ik heb advies nodig, kunnen jullie me helpen?
Ik heb sinds kort een vriendje, en hij is super lief en ik ben echt blij!
Maar hij is echt super verlegen, hij durft nauwelijks naast me te zitten…
Ik vind hem echt super leuk en hij mij ook, maar ik zou het wel leuk vinden als ik z’n hand mag vasthouden ofzo :flushed:
Ik ben bang dat ik hem afschrik door ineens z’n hand vast te pakken, en dat wil ik ook niet :cry:
Help!

En nog iets. Ik had er over nagedacht dat als we een keer gaan afspreken, dat hij dan misschien minder verlegen wordt, maar ik durf niet. Ik ben echt bang dat hij nee zegt! (ik voel me nu echt een schijterd) :frowning_face:

Hoe moet ik dit aanpakken?
Kunnen jullie mij aub helpen?
kuskus Rayven :slightly_smiling_face:

Dit doet me echt denken aan het begin van mijn relatie. Hij durfde me nooit aan te raken omdat hij bang was dat ik het niet wou. En ook tijdens de film en alles, gewoon niks x) Ik wou een keer een knuffel en toen antwoordde hij een beetje eromheendraaidend, bleek dat hij bang was dat hij wat fout deed x)
Maar hoezo ben je bang met hem af te spreken als het je vriendje is? Hij is toch je vriendje voor een reden, omdat hij ook bij jou wil zijn! Gewoon afspreken en veel praten dat heeft voor ons gewerkt, nu ( wel al twee jaar later) gaat alles helemaal perfect wat dat aangaat. Heeft een tijdje geduurd aan het begin want we waren jong en ik was zijn eerste vriendin. Maar ik denk dat het veel heeft geholpen dat ik zo open was en niet ook heel verlegen en stil want dan komt er natuurlijk weinig van :wink:

Hij zegt heus geen nee om af te spreken, hij is je vriendje dus hij vindt je al leuk! Nou moet je alleen zien dat je hem iets comfortabeler laat voelen in de relatie, door met elkaar af te spreken en te praten.

En je kunt gewoon eens zijn hand pakken, misschien schrikt hij er een beetje van, maar dat is gewoon omdat het nieuw is. Als hij niet graag je hand vast wil houden, dan laat hij dat wel merken! Gewoon proberen, het is maar een hand (: