M'n vriend vindt dat ik niet lekker zoen, tips?

Hoi meiden,
M’n vriend en ik hebben nooit echt veel gezoend en we zijn al bijna 3 jaar samen. Ik heb het hem zeel vaak gevraagd wat er was, maar hij kwam elke keer met andere argumenten. Nu heb ik het hem laatst weer gevraagd en toen kwam het hoge woord eruit, hij vind het niet lekker als we zoenen samen. Hij vind dat ik het niet goed doe, maar hij wilde niks zeggen om me niet te kwetsen. Ik ben blij dat hij eerlijk is, maar hij zegt dat hij tijdens het zoenen m’n boventanden voelt. Heel raar ik weet het en ik schaam me er nogal voor, wat ik merk dat helemaal niet en dat vind ik zo kut. Hebben jullie daar ervaring mee of hebben jullie tips? Ik wil het zo graag goed doen voor hem. We gaan wel samen gewoon lekker oefenen trouwens…

Hihi de laatste zin nee sorry ik heb geen tips maar het is idd lastig lastig lastig ik wens je iniedergeval veel succes

Het kan ook gewoon zijn dat hij zoenen niet zo lekker vind, zo ken ik er wel meer. Dat ligt dus niet aan jou. Ik vind een beetje boventanden voelen namelijk niet echt een reden om helemaal te vinden dat het niet lekker is ofzo.

Bedankt! Ik ben er nu nog even erg verdrietig door… Maar lief!

oefenen.

Ik ken inderdaad ook wel mensen die zoenen gewoon niet zo lekker vinden in het algemeen zeg maar, maar succes!

Zegt die na drie jaar? Komt die ook op tijd mee. Oefenen of niet doen.

Oefenen en het is ook wel een kwestie van een beetje aanvoelen. Misschien moet hij maar eens de leiding nemen om te laten zien wat hij fijn vind.

Haha, dit heb ik ook gehad met mijn vriend. Maar het is inderdaad gewoon oefenen. Laten zien aan elkaar wat je fijn vindt en uiteindelijk kom je op een manier uit die jullie allebei fantastisch vinden.

Het is volledig normaal dat de eerste zoen met iemand niet meteen de beste is. Dat moet je leren, en omdat iedereen anders zoent, moet je ook samen leren zoenen. Dat is met sex ook zo. Je moet elkaar leren aanvoelen en jullie moeten je aan elkaar aanpassen. Naarmate je meer ervaring hebt, leer je wel sneller te herkennen wat de ander leuk vindt, dat wel. Maar elke nieuwe jongen is eigenlijk een beetje van 0 herbeginnen.

Dit is natuurlijk veel gemakkelijker als je erover kan communiceren. Praten is het duidelijkst, dan kan je elkaar meteen uitleggen wat goed en wat minder goed is. Er zijn ook andere manieren van commuiceren, bijvoorbeeld lichaamstaal. Ik vind het daarom best vreemd dat jullie al 3 jaar samen zijn en dat hij daar nog nooit iets over gezegd heeft. Zoiets moet gewoon bespreekbaar kunnen zijn in een goede relatie. En iets verzwijgen om de ander niet te kwetsen maakt het alleen maar erger. Nu hebben jullie dus 3 jaar lang slecht gezoend, terwijl jullie na 3 jaar samen oefenen de beste zoeners hadden kunnen zijn!

Verder hoeft hij niet te denken dat hij jou automatisch kwetst als hij dit zegt. Het is net fijn om samen dingen te ontdekken, en leren houdt ook in dat je fouten maakt. En het feit dat het zoenen niet heel erg goed gaat, is natuurlijk ook zijn fout.

Mijn advies is om hier verder samen over te gaan praten, misschien nog wat meer in detail (raakt hij je tanden met zn tong? met zn lippen?) en veel oefenen :slightly_smiling_face: En dit geldt voor jullie allebei. Misschien steekt hij gewoon zn tong te ver in je mond, dat hij je tanden voelt.

Veel plezier :slightly_smiling_face:

Ik had ook zoiets. Ik zoende haast nooit met mijn vriend. Na ongeveer 7 maanden begonnen we pas een beetje elkaar te ontdekken. Allebei idd voorgedaan bij elkaar wat we fijn vinden en gewoon eerlijk zijn. Zeggen als je iets niet fijn vindt en dan proberen hoe je dat kan oplossen, door anders te zoenen bijvoorbeeld. Als je dit gaat oefenen is het natuurlijk niet een romantische kus ofzo, maar het helpt echt.
Achteraf bleek namelijk dat mijn huidige vriend gewoon heel anders zoent dan mijn ex en we zoenen samen ook heel anders nu. En het is nu echt geweldig!
Succes!

Probeer het samen uit! Dan kan hij zelf voelen wat hij wel of niet lekker vindt. En ik zou eens goed met 'm praten, want dat hij 3 jaar nodig had om eerlijk te zijn vind ik wel erg lang.

dat die daar pas na 3 jaar mee komt… ik zou dat niet zo leuk vinden als bijv mijn vriendje dat na 3 jaar zou zeggen, haha.
maar inderdaad gewoon goed oefenen, en als hij het daarna nog niet lekker vind ligt het waarschijnlijk gewoon aan hem, want zo moeilijk is zoenen niet.

@JulliaMuller: Mijn complimenten voor je reactie, ben het helemaal met je eens!

TS: Wij kunnen je niet echt helpen met dit probleem, omdat iedereen anders zoent en andere dingen lekker vindt. Maak het dus vooral bespreekbaar met je vriend. Probeer bijvoorbeeld eens speels te beginnen aan een zoensessie, of zoenlessen. Maak er een soort rollenspelletje van en houdt het leuk. Voel je niet teneergeslagen oid.

EN wat ook belangrijk is, doe niet alles alleen om hem te pleasen, JIJ mag natuurlijk ook zeggen wat je lekker vindt bij het zoenen en wat niet!

Dankjewel. Ik heb dan ook veel ervaring met slecht zoenen :sunglasses: Komt eindelijk van pas!

misschien heb je problemen met het ontspannen van je bovenlip tijdens het zoenen? dat kan er namelijk voor zorgen dat je bovenlip zich strak trekt om je tanden. kijk eens in de spiegel naar je lippen en probeer je te bedenken wat je doet tijdens het zoenen. mocht dit het probleem zijn, probeer er dan op te letten om ze in je dagelijks leven te ontspannen, dan heb je minder snel de neiging om dit tijdens het zoenen ook te doen. Heel veel succes!!! xx

probeer wat uit en bespreek daarna of hij het wat vind en wat hij anders wil. en bedenk ook of jij het zo fijn vindt, want het gaan niet alleen om hem :wink:
dingen die je uit kan proberen
-hoofd anders houden, schuiner of juist minder schuin

• beetje lip bijten,
  • meer tong, minder tong
  • wild of juist heel rustig
    succes!

:’’’)

Super bedankt. Ik ga er werk van maken! Jullie zijn geweldig