Mn vriend heeft mij afgeschermd

Hoi iedereen,

Ik heb een relatie van bijna 6 jaar. We wonen niet samen en zit best een afstand tussen onze woonplek. Nu is het zo dat mijn vriend een leuke en zorgzaam persoon is. Hij zou echt alles voor me over hebben, in de zin van als ik het hem vraag dan doet hij het.

In al die jaren, zat zijn social media mij niet zo lekker. Ik heb zijn instagramaccount dus gevolgd met een nepaccount en kwam ik erachter dat ik met mijn eigen account zijn verhaal niet kon zien. Dus hij had mij al die tijd afgeschermd van zijn instagram verhaal. ik had hem hierover geconfronteerd face to face en heb gevraagd of ik naar mijn account mocht kijken op zijn instagram. Nou ben ik dus door zijn dm’s gegaan en zag er 3 gesprekken met dames die hij niet kent. Hij heeft gezworen op zijn leven/moeder dat hij mij nooit heeft bedonderd in de 6 jaar, op dat punt geloof ik hem wel.

Wat betreft het verhaal afschermen daar zit een staartje aan en geeft aan dat een vriend van hem mij wellicht heeft afgeschermd en dat hij het niet was geweest. Ik denk zelf dat het mijn vriend zelf was geweest. Nu weet ik even niet wat ik moet met deze ‚Äėleugen‚Äô om zichzelf te redden. Hij heeft zelf toegegeven dat hij fout zit, wat betreft de dames die hem een dm hebben gestuurd om hun in te gaan. Het waren gewoon gesprekken over koetjes en kalfjes en daarna heeft hij zelf die gesprekken afgekapt‚Ķ

Op dit moment maak ik mezelf alleen maar gek, met de gedachte dat als ik het uit zou maken dat ik een goeie man verlies. Ik zie namelijk een toekomst met hem, maar goed dat zegt ook niet veel, wellicht heb ik hechtenisproblemen…

Advies, tips?

Hoezo zit hij fout als hij met dames via dm over koetjes en kalfjes praat?

Ik vind dat zelf niet fijn. Ieder zijn ding daar in, maar hij vind het zelf ook niet fijn als ik met onbekende mannen praat via social media. Dus het geldt voor ons beide. :slight_smile:

Ik vind het ook heel raar dat hij me heeft afgeschermd daarin.

Lijkt me vermoeiend. Ik zou het ook niet prettig vinden als mijn vriend met allemaal onbekende dames gaat praten op instagram…

Je vriend heeft toch gewoon recht op zijn eigen privacy? Als hij zijn Instagram wil afschermen moet hij dat zelf weten. Hij zal zijn reden wel hebben.

Dat hij zijn DM berichten liet lezen is heel aardig. Ook dat is namelijk privé.

Het is toch heel normaal dat hij ook met vrouwen praat? Ik chat ook met mannen. Zou toch raar zijn als dat niet zou mogen. Het is de helft van de wereldbevolking. Hahaha

Een relatie hebben is ook vertrouwen hebben. Als hij wil praten, chatten, lunchen of vrouwelijke vrienden wil hebben, dan moet dat kunnen.

Ja dat vind ik dus ook. Wat zou jij doen in mijn plaats?

Mijn vriend praat met genoeg vrouwen. Hij heeft een beste vriendin die hij eens in de zoveel tijd ziet. Geen probleem. Maar dat is voor mij anders dan met onbekende vrouwen chatten online, die hem waarschijnlijk met een bepaald doel benaderen (denk ik dan).

Ik denk dat je duidelijke afspraken hierover moet hebben. Een eerlijk en open gesprek over waar jullie grenzen liggen zou goed zijn, maar ik betwijfel of hij de ruimte voelt om eerlijk te zijn.

Ik denk dat je moet nagaan hoe terecht jouw twijfels zijn, hoe je ze wil uitspreken en hem dan de ruimte geven om daarop te reageren.

Maar als in zes jaar samen dit het eerste probleem is op dit vlak… is de kans ook groot dat het allemaal niet zo erg is.

Ik ben het hiermee eens. Dat hij jou heeft afgeschermd mag gewoon. Ik heb mijn gezinsleden ook afgeschermd. Dat zegt niet dat ik iets verberg, maar gewoon omdat ik dan lekker mezelf kan zijn en het fijn vind als zij t niet zien. En praten met vrouwen moet wel kunnen. Vreemdgaan is wat anders

Nou het is anders wel erg vreemd dat je uit het niets gaat zitten chatten met iemand via Instagram als je diegene verder niet kent. Zal wel aan mij liggen, maar ik heb die behoefte niet als ik een vriend heb.

TS, wat zijn de onderwerpen van die gesprekken? Gaat het over een hobby of interesse die ze delen of is het echt alleen maar hoi hoe is het? Praat ie zo spontaan alleen met meisjes of zijn het ook jongens? Naar mijn mening maakt in deze dingen het verschil in wat de intenties zijn.

En nee ik snap niet dat je je partner zou afschermen. Waarom zou die vriend van hem dat doen? Wat is daar grappig aan? Ik ruik bullshit. Ik neem aan dat je partner ook weleens op je insta langskomt. Dus wat is het nut ervan. Er zit een verschil tussen het afschermen van je moeder of je vriend :").

Wat zag je met je nepaccount? Waren het gewone posts of dingen die hij je niet zou vertellen ofzo? Misschien kan het per ongeluk zijn gegaan ja maar nee bij mij gaan er wat belletjes rinkelen bij dit verhaal.

Klopt, ligt aan jou. Je zegt het zelf al: IK heb die behoefte niet.

Ook de inhoud van de onderwerpen gaat je echt helemaal niks aan.

Ik praat ook met mannen en ja dat gaat ook wel eens over seks. Soms heb ik urenlange gesprekken via Skype. Het is leuk. Niks mis mee.

Een relatie is vertrouwen hebben. Heb je geen vertrouwen, dan moet je niet in een relatie zitten.

Ik snap wat je zegt, maar haar vertrouwen is in deze situatie geschaad. Zoals ze aangeeft heeft ook hij aangegeven dat hij het niet fijn vindt als zij met vreemde mannen praat. Het lijkt erop dat hier dus wel ‚Äėafspraken‚Äô over zijn gemaakt, en in een relatie baseer je je wederzijds vertrouwen op (het wel of niet naleven van) dit soort afspraken.

En stel, er zijn geen afspraken over gemaakt, hij heeft alleen aangegeven dat hij het niet fijn vindt als zij met vreemde mannen praat, dan duidt deze situatie dus op dubbele standaarden, en dat zou ik ook niet chil vinden.

En je vriendin afschermen op insta vind ik ook heel suspicious; als ik daarachter zou komen zou ik ook om een uitleg willen vragen. Of, het is in elk geval genoeg reden om het gesprek te openen over waarom hij het gevoel heeft dat hij dingen voor haar moet verbergen. Een relatie betekent nu eenmaal rekening houden met elkaar. Spreek uit waar jouw grens ligt w.b. contact met andere vrouwen, en als dit niet genoeg matched met waar hij naar op zoek is of waar hij behoefte aan heeft, is dat wat mij betreft een reden om uit elkaar te gaan. Ik ben het wat dat betreft dus niet helemaal eens met een aantal reacties hierboven, die zeggen dat hij recht heeft op privacy en dat hij dit soort dingen allemaal zelf moet weten, en jij daar maar mee akkoord moet gaan. Nee, het gaat hier ook om jou en om jouw grenzen.

Ja, een relatie hebben is ook vertrouwen hebben, maar dat betekent niet dat er geen afspraken mogen bestaan over wat wel of niet chil is. Een relatie is namelijk ook rekening houden met elkaar.

2 likes

Mogen andere mensen ook andere grenzen hebben dan dat jij hebt? Want TO heeft dat duidelijk. En dan kan ze beter een vriend zoeken waar ze meer mee op een lijn zit.

Klopt helemaal. Vandaar ook mijn laatste zin.