m'n vader...

ik zit dus best wel met een probleem. m’n vader is alcoholist. zijn broer is 16 jaar geleden overleden en toen begon hij met drinken. ik ben er best wel aangewend dat m’n vader bezopen thuis komt. maar meestal wordt hij dan heel aggresief. hij heeft al best vaak een ongeluk gehad, omdat 'ie dus bezopen was. ook is hij wel vaker van de trap gevallen en ik is hij door de ruit gevallen.

m’n moeder heeft al vaker de politie gebelt omdat hij zo aggresief was. maar de politie mocht er niks aan doen. vorig week toen was hij weer bezopen thuis gekomen en toen had de parfumflesjes van me moeder kapot gegooit.

ik kan me op school ook niet meer echt concentreren want ik ben bang dat er iets heel ergs met me vader gebeurt ofzo. ik weet ook niet wat ik moet doen. sommige vriendinnen weten hier van. maar ik weet niet of ik het tegen m’n mentor moet vertellen ofzo. misschien weet ze het al?

liefs

ken het probleem
weet niet egt wat er aan te doen is,sorry

maak niks. toch bedankt : )

Je kan het beter wel tegen je mentor vertellen. Meestal gaat die je dan helpen, instanties waarschuwen enzo.
Of je moet het een keer tegen je vader vertellen enzo, dat je het niet leuk vind. (Wel als die nuchter is)

ik heb het al heel vaak tegen me vader verteld maar hij ontkent steeds dat hij alcoholist is. hij zegt gewoon dat er niks aan de hand is enzo. we wouden hem eerst naar zo’n kliniek sturen. maar hij wou niet. en je kan iemand die meerder jarig is niet dwingen. hij zegt gewoon dat er niks aan de hand is.

Dan moet je iets zeggen van. ‘En die ene keer dan, dat je gewoon door het raam viel, dat is gewoon niet normaal pap’.

Of een beetje eigenwijs. ‘Ontkenning, is het eerste teken van verslaving’.

Maar ik zou wel gewoon naar je mentor gaan, dan weet die teminste af van die situatie.

oke, bedankt voor de tips :] ze zijn echt fijn, ik ga maandag naar me mentor toe. maar ik vind het best wel moeilijk om het te zeggen want ik weet nooit hoe ik zo’n gesprek moet beginnen.

herkenbaar.

praat zoiezo met je mentor, het is belangrijk dat andere er ook vanaf weten en dat ze ook eventueel rekening ermee kunnen houden.

voor de rest weet ik het eigenlijk niet, mijn moeder heeft hem altijd laten doen en op den duur haar spullen gewoon gepakt en weggegaan, heb nu ook al byna 6 jaar geen contact meer met hem

maar belangrijk is dat je erover praat, wat je thuis ziet en meemaakt is niet oke en krop het niet op!

Sterkte

Je moet gewoon naar je mentor gaan. En zeggen nou ik zit thuis met een situatie. (of iets dergelijks)
Dan zal je mentor wel zeggen ‘wat is er aan de hand’.
DAn moet jij je verhaal doen.
Je kan beginnen met. 'Een paar jaar geleden is de broer van me vader overleden…

echt bedankt voor jullie reacties :] ik ga maandag meteen naar me mentor toe. HEARTxCORE, jij ook veel sterkte.

liefs

Graag gedaan =)

dankje, mar hoeft niet,

het is me eige keuze geweest.

maar echt veel sterkte, ik weet hoe moeilijk t kn zijn

meer tips etc. zijn welkom : )

bij mij ongeveer hetzelfde verhaal.
mijn pa is ook alcoholist.
en ik heb ook nog eens geen moeder meer.
je moet het in iedergeval aan je mentor vertellen.
op mijn school hebben ze ook leerlingbegeleiders, daar kan je mee praten omdat de mentor meestal geen tijd heeft.
en anders zou ik naar een praatgroep gaan.
het klinkt misschien heel stom maar zo leer je wel problemen herkennen in die van een ander en diegene kan je dan waarschijnlijk beter helpen omdat je in hetzelfde schuitje zit.
sterkte.

praat erover met je mentor of de vertrouwenspersoon, die zullen er hopelijk wel raad mee weten. Trouwens als ze dat niet weten, lucht het altijd erg op om het aan iemand verteld te hebben. Ook helpt het om alles op te schrijven!
Hoop dat je hier iets aan hebt x

Waarom mag de politie niks doen eigenlijk?

sterkte ermee, praat erover met je vader en zet hem voor een keuze, of de drank of jij en je moeder.

ik kan je helaas niet helpen…, maar ik wens je heel veel sterkte meid!
en ik zie ook dat veel meiden hier je wel een beetje tips enzo kunnen geven :kissing:

:couplekiss_man_woman:

heey wat erg zeg,

mischien een hele domme :blush:
maar kun je geen contact opnemen met zon afkick kliniek, waar ze je vader dan opnemen en hem laten afkicken.?

sterkte

vraag ik me ook af eigenlijk… als je vader echt zo agressief wordt als hij dronken is kan de politie wel wat doen…