m'n vader pleegde waarschijnlijk zelfmoord,

ik ben het vertrouwen in mensen kwijt omdat mijn vader miss zelfmoord heb gepleegd ben ik bang dat mensend atook willen doen…

geen tips of meegemaakt… maar sterkte.

Ten eerste sterkte ermee. :sob::muscle:
Ten tweede denk ik dat je het beste hulp kan zoeken, het is moeilijk dit in je eentje te verwerken, als je naar het GGZ ofzoiets gaat, dan kan je daar hulp krijgen. Je kan er met iemand over praten en die kan je waarschijnlijk beter helpen dan wij.

dat heeft gewoon tijd nodig,
en nee tijd heelt niet alle wonden,
maar tijd verzacht ze wel,.

sterkte (K)

Wat erg meissie. Inderdaad, na verloop van tijd zal alles weer normaal voor je worden… Hier moet je doorheen bijten. Echt heel heel veel sterkte, :sob::muscle:

Ik ben het eens met Cedrin
Goodluck :heart:

Ten eerste echt heel veel sterkte hiermee.
En om je een beetje te helpen, iedereen heeft zijn eigen manier van dingen verwerken. Wij weten niet of jij graag over dingen praat, of dat je het juist voor jezelf houdt. Als het echt niet lukt kan je hulp zoeken bij een psycholoog, zij zeiken niet je oren van t hoofd af maar luisteren en proberen uit te zoeken wat het beste is voor jou om dit te verwerken. Luister vooral naar jezelf en wat jij graag wil.

Ik heb zelf nooit zoiets meegemaakt en ik heb dus ook geen tips voor je, maar heel veel sterkte!

Hoezo misschien zelfmoord? Wat heeft die gedaan dan? En wat laat jou denken dat andere mensen het nu ook willen doen?

Sterkte in elk geval

Tja sterkte… IK kan je niet helpen ofzo. Misschien kun je wel hulp zoeken? Psycholoog ofzoiets miss??

Oef tsja… ik weet niet echt hoe ik hier op moet reageren aangezien ik er zelf geen ervaring mee heb.

Maar in ieder geval veel sterkte toegewenst!

:heart::heart::heart:

veel sterkte meid…
mijn vader was ook erg depressief en hij heeft ook wel vaker over zelfmoord gesproken… hij is een maand geleden overleden… hij heeft dan wel geen zelfmoord gepleegd maar k weet miss toch wel beetje hoe je je voelt.
het is erg moeilijk, ik vroeg me op dat moment af of ik en mn moeder niet genoeg reden waren voor hem om te leven? er is veel voor nodig wil iemand uiteindelijk aan zelfmoord gaan denken… je hoeft echt niet bang te zijn dat andere mensen die je kent dat ook doen!
ik wens je veel sterkte met het verlies van je vader, als alles dat geregeld moet worden afgelopen is kom je wel in een groot gat terecht … zorg dat je genoeg afleiding hebt en leuke dingen kan gaan doen!

Heel veel sterkte!

Maar ga zeker niet denken dat andere mensen dat ook misschien willen doen. Zodra je geen vertouwen hebt, houd bijna alles op.

Niet iedereen is het zelfde, niet iedereen denkt het zelfde. De een is gelukkig met wat die heeft en de ander niet. Dus denk niet over iedereen zo!

Misschien kun je idd. naar de GGZ ofzo. Dat zal je wel kunnen helpen.

het ligt echt echt echt niet aan jou :frowning_face: , het kan zijn dat hij gewoon heel depressief en gevoelig was, ik weet zeker dat hij heel veel van jullie hield
:sob::muscle:

Och, wat vreselijk! Veel sterkte ermee!
Probeer er met iemand in je omgeving, die je echtvertrouwd, of/en iemand wiens beroep het is mensen met dit soort dingen, over te praten.
Maar je moet echt onthouden, alles wat er gebeurt - hoe vreselijk het ook is - maakt je sterker. In angst leven heeft geen zin, daar help je jezelf en andere ook niet mee. Ga jezelf ook zeker niet de schuld geven en probeer je vader -erg moeilijk misschien- het hem ook niet te verwijten. Het beste is om er over te praten, hem te herdenken en deels voor hem ook door te leven! Het is moeilijk, maar het zal je samen met de mensen van wie je houd, zeker wel lukken!

sterkte meid. :sob::muscle:
heb zowat tzelfde meegemaakt vorige week :frowning_face:
mn vader sprak ook altijd over zelfmoord vroeger, en vorige week werd hij plots onwel in een restaurant, werd afgevoerd naar de kliniek, lag op intensieve zorgen, en niet lang daarna was hij gestorven…

Hoezo misschien?
(mijn oma heeft ook zelfmoord gepleegt door van verdieping 12 van een flat te springen, ik weet dus wat je doormaakt)
Daarom wil ik ook niks meer horen over zelfmoord en flats en dergelijke.
ik vind het nu nog steeds moeilijk en het is al 2 jaar geleden ofzo, ik ben ook nooit naar de plek gegaan waar ze is gevonden.
Je moet niet denken dat meer mensen het gaan doen, ga anders naar jeugdzorg ofzo als je hulp wilt