M'n stem!!

[b]Ik vind mijn stem echt verschrikkelijk! Een beetje jongensachtig zelfs! Weet iemand wat ik hier aan moet doen!?

En ik hoorde pas van een vriendin dat mensen hun eigen stem ‘mooier’ horen dan dat andere mensen ze horen. Klinkt mijn stem in de oren van anderen dan lelijker dan ik het hoor?
Want ik vind dat ik best mooi kan zingen, (Dan klinkt mijn stem wat meisjesachtiger.) maar als anderen het lelijker horen dan heb ik dus een probleem!

Please help! [/b]

Ik vind mijn stem ook verschrikkelijk. Maar volgens mij kan je er vrij weinig aan doen.
En het is inderdaad zo dat je je stem zelf anders hoort. Ik vind zelf ook mijn stem mooier klinken op het moment dat ik praat. Maar als ik mezelf dan hoor praten in iets van een filmpje klinkt het echt kut.

in een filmpje komt het toch door de kwaliteit van de camera? Anders klink ik echt tering eng!

ik vind me stem alleen vreselijk op de camera.
en als ik de slappe lach heb dan praat ik heel hoogjes.

Ja je hoort je eigen stem idd anders dan ze echt klinkt. Dus op filmpjes is het wel(ongeveer) hetzelfde als in het echt.

Je hoort jezelf volgens mij gewoon zoals anderen je ook horen. Want ik had laatst bij NASK geleerd dat als je op een videofilmpje jezelf hoort, de trillingen in de lucht minder snel gaan of minder dichtbij, zoiets en daardoor klinkt je stem anders =) Dus hoe je jezelf hoort op een video klink je niet in andermans oren! (GODZIJDANK)

Zoo inderdaad!
Ik klink echt vréselijk raar op filmpjes.
Als anderen mij ook zo horen, heb ik echt medelijden met ze!
Zelf vind ik m’n stem niet zo heel raar, als ik mezelf gewoon hoor praten.
=)

Ik klink ook vreselijk op filmpjes XD maar aan de andere kant, mensen die ik ken met een mooie stem klinken vreselijker, terwijl ze in het echt gewoon goed klinken :stuck_out_tongue:

mijn stem klinkt ook zwaar kut.
-maar ik vroeg aan een vriendin hoe mijn stem klonk, en zij zei dat ie echt super meisjesachtig klonk terwijl ik het dus echt totaal anders hoor.

je oren vervormen je stem ofzo ?

jij hoort de mensen op videofilmpjes toch ook zoals jij ze in het echt hoort?
dus hoe jij praat op die filmpjes zo praat je echt ook…

Mijn stem klinkt een beetje zwaarachtig (niet jongens zwaar maar gewoon meisjes zwaar) en bitchy in mijn oren , terwijl als ik het hoor op film klink ik heel kinderachtig . Maarja mij boeit het niet echt xD

Volgens mij vindt iedereen zijn/haar eigen stem erg, maarja je kunt er niks aan veranderen.

Katy perry is vast wel tevreden met haar stem hoor!

Als ik gewoon praat valt het wel mee, maar aan de telefoon heb ik echt een kinderstem, en op filmpjes is mijn stem zo zeurachtig ofzo xD

Ik schijn een heel schelle stem te hebben :’). Maar je stem klinkt jezelf gewoon heel anders in de oren, niet per se mooier.

Volgens mij kan je je stem niet veranderen, die is nou eenmaal hoe die is.
(Dacht ik?)

Dat hebben we laatst bij natuurkunde gehad:

Geluid verplaatst zich via trillingen. Als je praat gaan er trillingen uit je mond, richting de muur bijvoorbeeld, en dan terug in je oren. Een ander deel gaat door de botten in je kaak, en door de vloeistof in je hoofd e.d, en die zijn sneller dan de trillingen die eerst terug moeten kaatsen. Dus je hoort een soort mengel tussen die 2. Je stem op video is het meest bij de realiteit, maar dat hangt natuurlijk van de camera af. Ik weet zeker dat niemand in je buurt het raar vind klinken :slightly_smiling_face:

Ja. Zoiets.

Vraag maar eens aan mensen om je heen.

nee ik hor ze heel anders…