M'n ouders gaan scheiden....

heey,
ik heb gisteravond te horen gekregen dat mn ouders gaan scheiden.
aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant heb ik 't er toch wel moeilijk mee.

hebben jullie misschien tips?

praat, praat er heel veel over, en zorg ook dat je niet tussen hen in komt te staan, als de 1 over de ander zeurt gewoon zeggen dat je het niet aan wilt horen

dankje :slightly_smiling_face:
het probleem is dat ik 't eigenlijk tegen niemand mag zeggen, omdat mn vader het nog niet weet en mn moeder wil niet dat ie het via via te horen krijgt.
dus dat vind ik wel lastig.
alleen mn vriendje en 2 vriendinnen weten het.

Het is heel onvolwassen om je kinderen tegen de andere ouder op te zetten.
Of gaan ze als vrienden uit elkaar?

Da’s kut…
Hadden ze veel ruzie, houden ze gewoon niet meer van elkaar of hield een van hen van iemand anders?
Heb je ook nog [kleinere] broertjes en/of zusjes?
Vaak begrijpen die een scheiding namelijk niet en soms denken ze zelfs dat het hun schuld is.
Probeer er voor allebei je ouders te zijn en wees obejctief. Zoals heartxcore al zei, als ze negatief jegens elkaar gaan doen, zeg dan gewoon dat je dat niet wilt aanhoren.
Bij sommige gescheiden gezinnen is het ook zo dat beide ouders de ‘beste’ willen zijn en hun kinderen gaan verwennen etc.
Als dat bij jou gebeurd lijkt me dat niet fijn. Oke, het kan leuk zijn om vanalles toegestopt te krijgen, maar het is niet goed. De gedachte erachter, om elkaar af te troeven met jou.

Wow, dat lijkt me vreemd…

aaaah meid toch
in ieder geval veel succes
en alsnog, ook al kan dat moeilijk zijn,
er veel over praten met de mensen
die het al wel weten;
dat lucht een hoop op!
nogmaals; SUCCES

xox

bedankt voor alle fijne reacties.
mn moeder wil van mn vader scheiden omdat ie bijna nooit meer thuis is.
en dat is ze zat.
verder heb ik geen kleinere broertjes/zusjes. ik ben enigs kind.

heeft iemand nog positieve dingen waar ik misschien aan kan denken :slightly_smiling_face:?

• niet dat gemopper van je moeder op je vader dat die wer niet thuis was.
  • veel kleren kunnen kopen, tenminste mijn vader zegt dat ik al genoeg kleren heb & als me moeder en ik dan weer thuis komen met zakken vol kleren zegt me vader van; je hebt al zoveel kleren ! xD

Mijn ouders zijn ook gescheiden sinds vorig jaar, heel veel gebeurd enzo. maar blijf praten met beide ouders, en als ze slechte dingen over elkaar zeggen ,zeg dat je het liever niet wilt horen en datdat hun zaak is, ik heb dit zelf niet gedaan ik ben gestopt met praten en heb mn vader laten praten over me moeder en andere dingen en trok nooit mn mond open daardoor ben ik zelf heel erg in de knoop geraakt met me zelf en moet nu naar een psygoloog, succes meiss xx

iedereen heel erg bedankt voor alle reacties!

blijf vooral doorposten

nu heb je twee verjaardagen!

Ik vind dat persoonlijk écht niet leuk, want het voelt zo leeg, de helft van je familie is er dan maar. En je krijgt ook niet echt 2x zo veel cadeau’s ofzo, ik niet iig.
Bedenk maar dat het waarschijnlijk beter is voor je ouders, zo kunnen ze geen ruzie maken enz. eerst is het zeker moelijk maar het went wel na een tijdje.
Veeeeel sterkte!!

dankje:)

up

Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 12 was. Heb niet echt tip voor nu, maar voor in de toekomst. Als je een goede band hebt met beide ouders zorg dan dat er een vaste regel komt wanneer je bij je moeder of vader bent en in beide huizen een eigen kamer, als dat kan dan.

Ik woon nu namelijk bij mijn moeder, en had een kamer bij mn vader. Die heeft hij omgebouwd tot een kantoorkamertje zonder het met mij te overleggen en ik zie hem nu 1 a 2 x in de 4 maanden…

Ik heb vorige maand ook te horen gekregen dat m’n ouders gaan scheiden.
Het is eigenlijk mijn vader die wil scheiden.
Mijn moeder had het helemaal niet zien aankomen en heeft het er erg lastig mee.
Op zich heb ik er niet zo’n problemen mee dat ze gaan scheiden, ik had het eigenlijk wel zien aankomen. Maar ik zit meer met m’n moeder in, ze kan het echt niet aan en dat weegt ook zwaar op mij.
Nu zie ik mijn vader bijna niet meer, heb hem vorige week 1 uurtje gezien en de komende 2 weken gaat hij al! (alleen?) op reis.
Als je wil, mag je me noten, ik zou heel graag eens met je praten! :slightly_smiling_face:

je vader weet het nog niet?!
oke, apart.

mijn ouders zijn nu 9 jaar gescheiden en ik vind het heerlijk!
heb gewoon de vrijheid waar ik wil slapen en eten enzo…
2x op vakantie
2x zakgeld
2x verjaardag vieren
heeeeerlijk

maar ik snap best dat je het er moeilijk mee hebt… probeer gewoon alle positieve dingen ervan naar voren te halen

Leuk voor jou, maar ik niet dat ze daar nu aan denkt. Ik denk ook dat het moeilijker is als je ouders scheiden als je al wat ouder bent. Want als je bv.6 bent als je ouders scheiden besef je dat niet ten volle en dan kan ik wel begrijpen dat je het leuk vind dat je op je 15e ofzo 2x zakgeld enz krijgt. Maar nogmaals op zo’n moment denk je daar niet aan.

En ik wist het ook voor mijn moeder en ik moet zeggen dat ik het er ook moeilijk mee had. @ topicstarter: Als ik jou was zou ik toch je moeder aansporen om het zo snel mogelijk aan je vader te vertellen. Anders ga jij je onnodig schuldig voelen…

Hmm, gescheiden ouders is echt kut!
Sterkte,
Ik heb niet echt tips, ik baal nog steeds dat m’n ouders gescheiden zijn…
Maar als je ouders als vrienden uit elkaar gaan, is het minder erg.
En’t zou leuk zijn als het zo kan blijven, maar bij mij zijn mijn ouders na een tijdje elkaar gaan haten :S
Maar der is 1 heeeeeel groot voordeel, je kan tegen je moeder zeggen dat je bij je vader bent en andersom, terwijl jij lekker gaat stappen =’)