hee,
ik zit in 2 havo.
ik de eerste deed ik havo/vwo. dat redde ik niet en ben toen veranderd van school en heb toen 1vmbo-t gedaan. dat ging erg goed en nu zit ik dus weer in 2havo. nu gaat het niet meer erg goed op school. ik moet zo veel leren. en vorige jaren deed ik niets. daarom bleef ik zitten. maar in 1vmbo ging het wel goed en deed ik ook bijna niets. maar nu moet ik zo veel leren, en waar wordt ik mee beloont? onvoldoendes.
ik kan het gewoon écht niet. ik sta onvoldoende voor Duits Frans en Spaans. maar 't gaat ook steeds slechter met andere vakken. vooral nu, mn motivatie is gewoon écht op. ik wil ook heel graag naar vmbo want havo is gewoon echt te moeilijk voor mij. ik doe dan liever na mijn vmbo nog een havo diploma halen. maar het probleem is, niemand begrijpt dat ik vmbo wil doen. iedereen zegt je kan het wel, gewoon veel leren! m’n ouders zijn het er ook niet mee eens aangezien ik ook al een keer ben blijven zitten en dan willen ze niet dat ik een niveau lager ga.
op mijn school doen ze alsof vmbo echt super slecht is en dan eindigt als putjes schepper. ik haat dit voor oordeel. ik ken zat mensen die vmbo hebben gedaan en gewoon een goede baan hebben en het naar hun zin hebben. nu sta ik wel op overgaan maar met de motivatie die ik nu heb worden mijn cijfers steeds slechter.
het is gewoon echt op. ik ben iedere dag dood moe en kan niet meer goed slapen. op school zit ik ook naast een jongen. een jongen is het probleem niet, maar die jongen wel. hij leid me zo vreselijk af. hij vergeet echt vaak z’n boeken en dan moeten we samen doen. maar hij zegt er nooit wat van en zegt het tegen de leraar, je kan het ook gewoon tegen mij zeggen hoor. hij kijkt ook vaak af als ik m’n huiswerk maak. ik heb al meerdere malen tegen mn mentrix gezegd dat ik naast iemand anders wilt. maar ze luistert gewoon niet. ik wil dan echt gewoon alleen zitten.
die jongen is echt vies gewoon. hij peutert in zn neus en ogen en krabt overal aan en eet het dan op of smeert het aan zijn boek of tafel…
maar oke, weten jullie misschien iets waardoor ik me beter kan concentreren op school en wat meer motivatie te hebben? zodat ik wel gewoon met goede cijfers naar vmbo kan.
en ook hoe ik m’n mentor en ouders echt duidelijk kan maken dat ik naar vmbo wil?
ohja, ook een reden dat ik naar vmbo wil, is dat je voor havo gewoon best veel inzicht nodig hebt. en ik heb dat gewoon echt niet…