M'n moeder vertrouwt me niet...

x

wow, dat is best wel lastig.
Ik weet zo gauw niet wat ik voor je zou kunnen doen.
Misschien, omdat ze niet luistert kun je een brief schrijven ofzo? ik weet het niet.

ik denk dat je moeder gewoon niet weet hoe ze met een puber moet omgaan

oehh das k*t.
ik zou gewoon doen wat je zelf wilt.

Maar dat is niet echt een goede tip, sorry.
Maar heb je ook een vader dan of zus/broer, je kan er daar niet mee over praten? Of maybe een zus van je moeder?

Oh, ja, ik heb 2 broers. Maar die mogen wel doen wat ze willen…
ze mogen wel op kamp+ bios enzo. Dat pikt ze wel …

Bedankt voor de reacties trouwens !

Ben je moslim?.. want dat is meestal het geval, dat jongens veel mogen en meisjes niet? Maarja anyways veel succes…

:9 Aaaah ik snap je positie!

Zoiets heb ik ook thuis, wat ik ook zeg en hoe hard ik schreeuw of ruzie maak… het maakt mijn ma of pa niet uit… Mijn ouders zijn “soort van moslim” en proberen me onder de duim te houden…

en als ik lach tijdens het chatten of een smsje kijken ze me meteen verdacht aan…

=9… Ik heb tegen ze al gezegt dat ze me niet kunnen tegenhouden en als ik na mijn 18de het huis uit ga en thats it…

Maar maakt ze niks uit, tot ik 18 ben moet ik hun regels opvolgen… daar heb ik wel vrede mee =]. Nog maar 20 maanden tot ik 18 ben… dan ja zal t feestje beginnen…

laat dit een keer open op je pc staan? Dan leest ze het… misschien ziet ze dan in dat jij wilt dat ze je vertrouwd… ja ik weet het verder ook niet:P

Wow das best wel lastig… Als ik lach vragen me ouders met wie ik praat, en als ik een smsje krijg vragen ze ook van wie en dat vind ik best wel irritant… Maarja dit is nóg erger… Ik heb echt geen idee wat je moet doen, misschien aan je broer vragen of hij het voor je wilt vragen aan je moeder?

.

Doen wat jij wilt, maar wel met verantwoordelijkheid (dus ik bedoel niet je klem zuipen in het weekend ofzo xd). Misschien word ze dan wat losser? (Mijn ouders we, met tijden dat ik thuis moet zijn dan…)

Als ze zegt ga maar, moet je ook echt gaan. Kijken wat ze dan doet. Misschien heeft ze dan door dat je het echt zat bent. Misschien niet de meeste fijne oplossing tegenover je moeder, maar misschien bereik je er wat mee.

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik heb ook zo’n ouders, maar dan in mindere mate. Wat zegt je moeder eigenlijk dat er fout is aan jouw vriendinnen? Probeer daar een soort van lijstje over te maken en ga dat zegmaar ‘uitspitten’ of het wel waar is wat ze zegt. Misschien kan je, als dat niet lukt, eens je beste vriendin mee naar huis nemen (als je vriendin dat zelf wilt, natuurlijk. Probeer haar daarvan te overtuigen. Het is tenslotte voor jouw bestwil) en aan je moeder vragen wat er nu mis is met een doodnormaal tienermeisje uit jouw vriendenkring.
Ik hoop dat het lukt, meid. Succes.

Misschien is ze gewoon bang dat er iets met je gebeurt? Aan gezien je broers wel alles mogen, en jij niet…
Mijn moeder was ook veel voorzichtiger met mij dan met mn broer, hij mocht toen ook veel meer dan mij.
Toen zei ze altijd ‘‘Ja, maar hij is ouder en hij is een jongen dus hij kan beter voor zich zelf zorgen’’
Dus, ik zou er gewoon een keer goed met je moeder over praten, wel een 1 op 1 gesprek, dan komt het was serieuser over en weet ze ook dat je dr echt mee zit.

Misschien heeft ze vroeger zelf ooit wat meegemaakt en wil ze jou daarvoor proberen te beschermen?

Pff dat is echt heel irritant! Mijn ouders zijn ook wel een beetje zo, maar niet zo extreem als jouw moeder… Denk dat ze idd niet zo goed weet hoe ze met een puber om moet gaan. Dat weet mijn moeder ook niet zo heel goed; ik ben heeel anders dan zij, zij deed vroeger echt nooit iets fout ofzo, en dus mag ik ook nooit iets fout doen ‘want zij was vroeger ook niet zo’. En de mensen waar ik mee omga zijn ook nooit goed… Maarjah dat terzijde…
Ik zou zeggen dat je met haar moet praten, maar dat heb je al geprobeerd en dat lukt dus niet… Je hoeft dit iig niet te pikken dat ze op zo’n manier tegen je praat! Slaat nergens op!!
Misschien moet je op het moment dat zij een rare opmerking maakt eens echt er op in gaan, en heel goed aan haar laten merken dat het nergens op slaat wat ze zegt. Dat andere jongeren van jouw leeftijd wel naar de bios mogen bijv, en dat je er heus niet dood aan gaat. Je bent geen driejarige kleuter meer die in dr bed plast of de weg kwijt raakt ofzo… Dus wat kan er volgens haar gebeuren??
Je zegt dat je niet weet waarom ze je niet vertrouwd, maar vraag dat dan eens aan haar? Als ze dan een onduidelijk antwoord geeft moet je gewoon zeggen dat ze dus duidelijk geen goeie reden heeft en dus ook niet zo raar hoeft te doen…

als je naar de discotheek gaat en ze zegt neuk ze bijvoorbeeld dan moet je gewoon zeggen zal ik doen, je moet het gewoon negeren en juist zo op die dingen reageren, uiteindelijk houdt ze er dan misschien mee op. Maarre wat voor positie speelt je vader dan in deze situatie zeg maar?

-

-